Cinquecento 1.2 SWAP!

19 Lip 2016, 09:34

Witam Wszystkich!
Jestem tutaj nowy i planuje trochę was pomęczyć moimi pytaniami :) Mianowicie jestem posiadaczem Cinquecenta z silnikiem od punta 1.2 16 V - odchudzone koło zamachowe 3 kg, splanowana głowica , inne zawory, pompa 3.5bar itp, autko ma aktualnie ok 100 KM. Na fabrycznych hamulcach od 1.1 po prostu czasem nie daje rady i albo czeka mnie wielkie wyzwanie albo po prostu wymiana na coś lepszego tzn. czy lepiej kupić kompletny oryginalny zestaw hamulcowy jaki jest w SPORTINGU czy da radę wstawić na tył jakieś tarcze ? Szukam odpowiedzi w internecie ale nie znalazłem nic ciekawego.
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

21 Lip 2016, 12:53

Możesz zastosować układ hamulcowy z Fiata Uno Turbo. Jest to bardzo znana i dobra przeróbka układu. Dzięki temu z przodu będziesz miał tarcze wentylowane, a z tylne bębny zastąpione zostaną przez lite tarcze. Ważnym elementem jest korektor siły hamowania, wiem że niektóre Cieniasy w wersji Sport właśnie z tak przerobionymi hamulcami mają możliwość jej regulacji z wnętrza auta.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Lip 2016, 16:24

Rozumiem. Wszystkie mocowania wymagają przeróbek czy wygląda to nie najgorzej?
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

22 Lip 2016, 10:35

Spajkol napisał(a):Rozumiem. Wszystkie mocowania wymagają przeróbek czy wygląda to nie najgorzej?
Nie ma chyba tragedii :)
Poszperałem trochę i znalazłem opisaną taką zmianę na jednych z for fiata http://www.fiatforum.com/cinquecento-se ... on-ii.html
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Lip 2016, 16:19

Ooo, dzięki wielkie! Jak będzie trochę chłodniej to biorę się do roboty :ok:
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

25 Lip 2016, 09:46

Spajkol napisał(a):Jak będzie trochę chłodniej to biorę się do roboty
Daj znać jak wyjdzie i może wrzucisz kilka zdjęć z opisem jak to zrobić ewentualnie jakie problemy po drodze wyszły zmieniając hamulce bębnowe na tarczowe...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Bezpieczniej bez śmieci na drodze
    Na drodze można spotkać różne przedmioty i przeszkody - od rozlanego oleju, kawałków opon, kołpaków, przez puszki, plastikowe torby, aż po szkło czy nawet meble. Takie niemiłe niespodzianki mogą spowodować ...