Cinquecento 700ccm-Siła i kolejność dociągu śrub na głowicy?

29 Lis 2008, 13:02

Czy mogl by mi ktos pomoc ( powiedziec lub podac link do strony) z jaka sila mam dociagnac 6 srub na glowicy w silniku fiata cinquecento i w jakies kolejnosci ????
zubekdamian
Nowicjusz
 
Posty: 2

27 Gru 2008, 16:29

Jest tego 8 nakrętek i 3 śruby.
Tu masz link do rysunku

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Siła dokręcania :
- faza 1 - wszystkie śruby i nakrętki z siłą 20 Nm
- faza 2 - dokręcić nakrętki 1-8 siłą 30 Nm
- faza 3 - dokręcić nakrętki 1-8 o kąt 90 stopni
- faza 4 - dokręcić nakrętki 1-8 ponownie o kąt 90 stopni
- faza 5 - sprawdzić siłę dokręcenia śrub 9-10 silą 20 Nm a następnie
dokręcić je o kąt 70 stopni
- faza 6 - sprawdzić siłę dokręcenia śruby 11 z siłą 20 NM,a następnie
dokręcić ją o kąt 50 stopni

Zważając na to,że to Fiat,warto kupić mowe nakrętki i nowe śruby.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Gru 2008, 18:17

Pozwole sobie na uzupełnienie wypowiedzi kolegi o bardzo ważną informacje - powierzchnie styku głowicy i podkładek płaskich pod nakrętki kołpakowe , oznaczone cyframi 1...8 należy dokładnie posmarować środkiem uszczelniającym , na przykład dobrej jakości silikonem .Niezastosowanie się do tej uwagi może spowodować wyciek płynu chłodzącego do układu olejowego. W tym silniku nie stosuje się również : dokręcania : głowicy po jakimś tam przebiegu - raz przykręcamy i nic już nie ruszamy .
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Gru 2008, 13:13

Dziekuje bardzo za te informacje wkoncu doczekalem sie profesjonalnej odpowiedzi :) pozdrawiam
zubekdamian
Nowicjusz
 
Posty: 2

29 Cze 2011, 10:53

A jak w przypadku silnika 900. Możecie napisać kolejnośc śrub i pracy?

Wspominalicie o silikonie do uszczelek - jakie polecacie? Kupiłem uszczelki
http://www.ajust.eu/uszczelki/view/100/ ... cy-silnika
czy potrzebują dodatkowo silikonu?
ryzzownick
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: FIAT CINQUOCENTO 900