Cinquecento 900 monowtrysk

26 Cze 2009, 19:42

Witam wszystkich bardzo serdecznie! Liczę na pomoc z waszej strony, albowiem problem poważny mam.
Od czasu do czasu, w moim cieńkusiu pojawia się problem z zapalaniem. Po przekręceniu kluczyka, rozrusznik kręci wzorowo i co jakiś czas słychać że silnik próbuje "załapać" ale nie udaje mu się. Potrafi tak strajkować po paręnaście razy. Co ciekawe na pych idzie bez problemu. Nie ma reguły czy silnik jest ciepły czy zimny, choć ostatnio zaczął strajkować po nocy i też nie zawsze. Czasami też potrafi ni stąd ni zowąd zgasnąć gdy stoję na światłach. Wtedy też najczęściej zapalić go nie można. Co jeszcze ciekawsze, gdy sobie postoi trochę (ze 2-3 godziny) zapali w końcu. Gdy "strajkuje autko to na zewnątrz śmierdzi benzyną. Cinquecento jest z silnikiem 900 na monowtrysku, zasilane wyłącznie benzyną, rocznik 96.
Luke-54
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Kielce
  • 27 Cze 2009, 13:18

    Jak silnik nie daje się uruchomić,to sprawdz,czy w tym momencie włącza sie pompa paliwa(po przekręceniu stacyjki,pompa powinna włączyć się na chwilę,w celu wyregulowania ciśnienia w ukłądzie paliwowym).Sprawdfz też,czy podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo jest dostarczane do wtryskiwacza.Sprawdz też,czy jest w tym momencie iskra i jak wyglądają świece po kilku nieudanych próbach - czy są mokre czy suche.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Lip 2009, 10:51

    Iskra jest, pompka też chodzi a paliwo jest dostarczane. Świece - mokre. Ostatnio problem występuje wyłącznie po nocy w garażu. Czy może to mieć coś wspólnego z termometrem albo automatycznym cięgnem ssania?
    Luke-54
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Kielce

    03 Lip 2009, 20:52

    Skoro świece są mokre,to nie ma iskry,lub jest za słaba,żeby zapalić mieszankę.Iskra musi być koloru jasno niebieskiego i musi być ją wyraźnie słychać jak przeskskuje(taki suchy trzask).Przyczyną może też być za mała dawka powietrza i poprostu mieszanka nie chce się zapalić,bo jest za dużo paliwa i zalewa świece - sprawdz filtr powietrza.Może to być też wina ssania,cewki zapłonowej,czujnika położenia wału.Sprawdz też jak będzie ciemno,czy po przewodach WN,cewce zapłonowej nie skakają niebieskawe błyskawice.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Wrz 2013, 05:14

    Witam Proszę o pomoc moj cinkuś ma ten sam indentycznie problem na popych odpala rozrusznik kręci ale nie odpala zalewa swiece bo są mokre swiece sprawdzone dobre nie wiem czy za słaba iskra jest ale na popych jak sie go weżnie to ruwno działa kolejna zecz jest taka że poduszka pod silnikiem kompletnie sie rozpadla a przy okazji zerawala mase ale to juz naprawione ale powstal problem ze na zaplonie na chwile zalanczala sie pompka paliwa z baku a teraz na zaplonie nie wyłancza sie po chwili czy to sterownik dostal

    Nie wiem co robic czy wymienić cewke i czemu odpala na popych ?
    hacked86
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Prawo jazdy: 01 10 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Bmw5 e39
    Silnik: 2.5 tds
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1998
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...