Cinquecento co z temperatura?

17 Lip 2011, 18:09

Witam.mam pytanie i prośbę.jeżdżę cinquecentem 0.7 94r.temperaturę 95stopni bo przy tylu włącza się wentylator w ciągu uzytkowania go przez 3lata osiągnął może 5razy,raz jak nie mogłem wyjechać z zaspy to się zagrzal,raz po wymianie płynu w chłodnicy chciałem sprawdzić czy wentylator się włączy włączył się i ok.ale martwi mnie jedno czemu jak jedzie się np po mieście jakieś 20km auto osiąga dopiero jakieś 70 stopni czasem nawet trochę mniej i nigdy nie ma większej temperatury czy to wina termostatu ale w sumie to chyba nie bo wtedy wentylator wogóle by się nie włączał co to może być że jedzie się te 20km a on ma cały czas 70 stopni co?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Lip 2011, 06:52

Te samochody tak mają. Duża ilość płynu przy małej mocy auta. Też kiedyś mnie to nurtowało i próbowałem z tym walczyć. Jedyne co pomaga, to częściowe przysłonięcie chłodnicy, szczególnie zimą.
Odpisuję tylko tym, dla których polski język jeszcze coś znaczy.
Sotkin
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Warszawa
Auto: Fiat Panda 1.1

23 Lip 2011, 18:56

no ok mała moc auta a dużo wody tylko mi się wydaje że jeśli czujnik temperatury padł to trzymać cały czas otwarty termostat i ten daje obieg na chłodnice a jeśli silnik jest zimny to powinien być mały obieg i się wtedy szybciej rozgrzeje a jak już miałby te 90 stopni około to wtedy na duży obieg co?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Lip 2011, 20:21

Czujnik temperatury nie ma nic wspólnego z termostatem. Termostat pracuje niezależnie, niejako mechanicznie, zwiększając bądź zmniejszając obieg, w zależności od temperatury cieczy. Może masz uszkodzony termostat, ale miałem CC 700 10lat i też wymieniałem termostat, nic nie pomogło. Takie są moje doświadczenia z tym autem, a Ty zrobisz jak uważasz.
Odpisuję tylko tym, dla których polski język jeszcze coś znaczy.
Sotkin
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Warszawa
Auto: Fiat Panda 1.1

23 Lip 2011, 21:33

dobrze chociaż że te części do fiata nie są takie drogie więc można sprawdzić może faktycznie termostat.zobaczę.dzięki.Pozdrawiam
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Lip 2011, 18:25

witam jeszcze raz.gdzie znajduje się termostat i czy można go sprawdzić czy dobrze działa?jak tak to jak.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Lip 2011, 18:55

teraz mi się przypomniało czy jeśli jest walniety termostat to chłodnica od początku pracy zimnego silnika będzie robić się coraz cieplejsza?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Lip 2011, 19:06

Termostat jest z prawej strony silnika, blisko półosi. Jeżeli jest walnięta silnik bardzo wolno się nagrzewa.
Odpisuję tylko tym, dla których polski język jeszcze coś znaczy.
Sotkin
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Warszawa
Auto: Fiat Panda 1.1

24 Lip 2011, 19:57

dobrze a jak się go wymienia?czy na ten termostat przychodzi wąż który łączy się z termostatem czy obudowa silnika taka zlaczka co jak się skręca śruba to się zweza i zaczyna trzymać wąż?nie wiem jak to się nazywa to napisałem tak.czy do wymiany termostatu trzeba spuścić płyn chłodniczy?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Lip 2011, 20:46

Kto to wie może Tobie uda się akurat wymienić termostat bez spuszczania płynu w cienkim.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

24 Lip 2011, 20:52

aha czyli trzeba spuścić płyn do wymiany tak?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Sie 2011, 20:54

uruchom auto i wyłącz wentylator (nawiew) wewnątrz auta daj na 0, i sprawdź wtedy, mając wyłączone nawiewy nie będziesz miał chłodzenia silnika i tak pojeździj te 20 km, będziesz wiedział czy ci się silnik mocniej zagrzeje, jeżeli będzie się grzał za bardzo to włącz nawiew ponownie

pozdrawiam
MARCIA7
Nowicjusz
 
Posty: 25
Auto: mercedes s320

22 Wrz 2011, 12:07

Witam.mam jeszcze jedno pytanie.czy jest możliwość że termostatu wogóle nie ma w samochodzie?coś mi się tak mocno wydaje że jak wymienialem płyn chłodzący to nie tak wyglądało jakby go nie było a wymienialem właśnie tym wezykiem który powinien iść do niego.i czy jeśli go nie ma to muszę kupić termostat cały czy tylko wkład?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Paź 2011, 21:40

Nie bardzo sobie wyobrażam jak może nie być termostatu w Twoim przypadku - jego obudowa znajduje się tuż pod filtrem olejowym po prawej stronie silnika tuż obok chłodnicy. Do jego obudowy wchodzą dwa węże - jeden gruby drugi cienki jeśli masz polski gaźnik lub jeden gruby i dwa cienkie jeśli gaźnik masz japoński. Jeśli masz obudowę to wymień sam wkład, spuszczając wcześniej płyn z chłodnicy a ostatnio nawet słyszałem że w przypadku CC 700 warto spuścić też olej z silnika. Termostat chyba nie kosztuje więcej jak 15-20 zł. NIedogrzanie może być spowodowane uszkodzonym termostatem - jest cały czas otwarty. Ja ostatnio mam problem zupełnie odwrotny w cc 700 które kupowałem znajomemu i obecnie go testuję. Auto szybko uzyskuje licznikowe 90*C, ale przy tych licznikowych 90*C nadal jest tylko mały obieg, dopiero jak licznik pokaże 130*C termostat puszcza i to nie zawsze. Mierzyłem termometrem temperaturę cieczy chłodzącej w momencie gdy na liczniku pokazuje 130 i wyszło niecałe 90*C. Sprawdź jeszcze podstawy - czujniki w głowicy od temperatury i w chłodnicy termowłącznik wentylatora oraz kable do nich prowadzące i wsówki na końcach.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997