Ciśnienie Oleju Audi A6 2.0TFSI 2007r.

29 Maj 2016, 18:54

Witam, dziś w trasie wyskoczyła mi informacja "oil pressure" po czym auto gwałtownie straciłomoc i stanęło. W między czasie zapaliła się kontrolka epc chyba ale nie jestem pewien bo prowadziła moja dziewczyna no i wiadomo stres itp. Auta nie mogliśmy odpalić ponownie żadnego wycieku nie zauważyłem zadzwoniliśmy po lawete i czekamy do jutra na diagnoze(mieszkamy za granicą i obawiam się że koszta mogą być srogie i mogą mnie naciągać) może ktoś miał podobną sytuacje. Poziom oleju był ok nawet po awarii AUDI A6 2.0TFSI 2007r. auto posiadam 6 dzień przejechałem może 400 km od momentu zakupu. Podczas awarii jechaliśmy autostradą prędkość 120-130
adrianbla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 c6
Silnik: 2.0 TFSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Maj 2016, 14:04

adrianbla napisał(a):wyskoczyła mi informacja "oil pressure"
Czyli ciśnienie oleju. Jeżeli sprawdziłeś olej w silniku i nie jest go za mało to znaczy, że problem może być z pompą oleju, a co za tym idzie z małym ciśnieniem przez co silnik jest niedostatecznie smarowany. Wtedy odradzam jazdę samochodem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Maj 2016, 15:59

Po chwili zjechalismy na pobocze auto tracilo moc i już nie szło go ponownie odpalić. Dziś zadzwonili do mnie z warsztatu że pozostało mi tylko wymienić cały silnik...
adrianbla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 c6
Silnik: 2.0 TFSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Maj 2016, 09:05

adrianbla napisał(a):Dziś zadzwonili do mnie z warsztatu że pozostało mi tylko wymienić cały silnik...
Podali przyczynę? Co się stało? Silnik zatarty? Więcej informacji?

Czy dowiedziałeś się tylko tyle co napisałeś? Jeżeli tak to proponuję zmienić warsztat.

Pamiętasz może jaka była temperatura silnika przed jego wyłączeniem zwróciliście na to uwagę? Czy kontrolka "oil pressure" długo się świeciła zanim wyłączyliście silnik (być może jej nie zauważyliście i jechaliście tak jakiś czas)?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Maj 2016, 15:33

przyczyną tego wszystkiego było podobno pęlnięcie paska rozrządu, nawet nie zwróciłem na to uwagi. Trzeba być takim szczęściarzem jak ja przejechałem niecałe 300km. ps pasek był wymieniany przy 90 tysiącach 1 raz teraz auto miało 158tys. miałem zamiar to zrobić ale nie 6 dni po kupieniu auta;)
adrianbla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 c6
Silnik: 2.0 TFSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Maj 2016, 18:55

adrianbla napisał(a):przyczyną tego wszystkiego było podobno pęlnięcie paska rozrządu, nawet nie zwróciłem na to uwagi.
Niestety, ale twój silnik jest kolizyjny i tłoki spotkały się z zaworami. Trzeba rozebrać silnik i dokładnie ocenić zniszczenia. Kręciliście jeszcze rozrusznikiem jak auto Wam zgasło i mogło to narobić jeszcze więcej szkód.
Teraz wszystko w rękach mechanika który to ogarnie.

Daj znać jak już będzie wiedział ile zaworów do wymiany i jak to wszystko wygląda.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Superb w nowym stylu
    Nowy Superb wprowadza ŠKODĘ na kolejny poziom w wielkim stylu. Nieziemski design rozpoczyna nową erę ŠKODY, czyniąc każdą podróż wyjątkowym wydarzeniem, a klasa premium właśnie stała się dostępna. Nowa ...

31 Maj 2016, 19:56

Próbowaliśmy odpalić ale nawet nie kręcił to daliśmy sobie spokój, jutro mają mi przewieźć auto no i zobaczymy co dalej aczkolwiek jak poszedł rozrząd to już wiadomo co mnie czeka. Ale dzięki za info
adrianbla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 c6
Silnik: 2.0 TFSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Cze 2016, 08:54

Tak czy tak to koszt będą spore ;/ Daj znać jak już będziesz wiedział co dokładnie będzie do zrobienia i jakie koszty.

Mój znajomy jak mu w Maździe 2.0 diesel pękł pasek zapłacił 2,2tyś. zł za całą robotę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Cze 2016, 05:30

Witaj, wczoraj się dowiedziałem jakie są szkody podobno jak wiadomo kompletny rozrząd + 1 cylinder. Mam obawy co do tego jak to bedzie zrobione ale nie chcą oddać
mi kasy za auto ale płacą za naprawe. zobaczymy
adrianbla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 c6
Silnik: 2.0 TFSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Cze 2016, 06:33

Uszkodzony jest na pewno napęd pompy oleju tzw. ołówek.
Spadek ciśnienia oleju spowodował zatarcie wałka rozrządu co spowodowało zerwanie paska rozrządu.
Pompę oleju trzeba zregenerować. Nie wolno odkręcać zębatki od pompy.
Pompa oleju z wałkami wyrównoważającymi to kolejny bubel VW, używana kosztuje kilka stówek.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

15 Cze 2016, 19:05

a powiedz mi czy jest duza mozliwosc ze to pominą i zrobią tylko to co muszą i stanie się to ponownie ?
adrianbla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 c6
Silnik: 2.0 TFSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Cze 2016, 20:07

pompy olejowej z fsi jeszcze nie widzialem, wyglada podobnie jak ta wadliwa z TDI, W interencie jedni pisza ze są wadliwe i nienaprawialne. Pompę z biegiem czasu modyfikowano i podobno te nowsze są już lepsze.
Zaglądnął bym na panewki na wałkach rozrządu czy się nie zacierały.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

17 Cze 2016, 20:16

Witamy. W przypadku silnika 2.0 L turbo FSI czyli tego na pasku faktycznie uszkodzeniu często ulega pompa oleju umieszczona w zespole wałków w misce olejowej. To prowadzi nawet do zatarcia silnika. Poza zaworami, tłokami czy pompą oleju należy także sprawdzić panewki korbowodowe czy choćby turbinę wrażliwą na brak oleju.
Często lepszym tzn. tańszym rozwiązaniem jest wymiana silnika.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

13 Lip 2016, 19:32

Silnik wymieniony jak na razie zrobilem niecale 500 km i martwi mnie pare rzeczy np stojac autem w miejscu na biegu wstecznym gdy zaczynam skrecac kierownica obroty dziwnie spadają i wracają do normy po chwili oraz wciskając guzik "check" wyskakują 2 informacje
adrianbla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 c6
Silnik: 2.0 TFSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lip 2016, 19:34

oraz:)
adrianbla
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 c6
Silnik: 2.0 TFSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007