Ciśnienie w oponach - problem

02 Paź 2016, 16:01

Witam
W moim Megane II tydzień temu wyświetlił się komunikat ze jest niskie ciśnienie w oponach (dotyczyło lewego przedniego) w obawie wyruszylem do wulkanizatora który nie wykrył "wycieku" powietrza przy sprawdzaniu pod wodą. Ściągnął gumę z felgi i przesmarowal całą oponę wraz z felgą po czym podpompowal i wszystko było OK. Przez cały dzień jak jeździłem było dobrze dopiero rano jak wsiadłem do samochodu okazało się że problem powrócił i to w obu przednich kołach. Czyżby wentyl do wymiany?
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI

02 Paź 2016, 18:46

Podstawowe pytanie - jakie jest ciśnienie w kołach w czasie jak pokazuje się ten komunikat oraz jakie ciśnienie pokazuje komputer?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Paź 2016, 18:55

A może różnica temperatur między dniem a nocą? Nad ranem temperatura może być niższa o kilkanaście stopni przez co ciśnienie w oponie będzie trochę niższe.

Najważniejsze to zmierzenie ciśnienia w sytuacji kiedy jest dobrze i kiedy pojawia się błąd oraz porównanie ich.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Paź 2016, 19:18

Na pewno dużą rolę odgrywa tutaj temperatura, kilka dni temu dwa razy jechałem dopompowac koło raz do 2.2 a za drugim razem 2.3 i w ciągu dnia ciśnienie było dobre zaś dzień później z rana po chlodniejszej nocy wyświetlał się juz komunikat. Cisnieniomierza niestety nie mam Ale na słuch to przy dopompowaniu koła słychać że powietrza coś wchodzi.
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI

02 Paź 2016, 19:20

Różnica temperatur nie powinna mieć wpływu, bo mało prawdopodobne jest, że róznica między kołami będzie sięgała kilku stopni. W zależności od komputera pokładowego, na jego ekranie oprócz ciśnienia jest też czasami wyświetlana temperatura przy tych kołach. Róznica to zazwyczaj 1 do 1,5 stopnia. A zakres tolerancji to kilka stopni.
A skoro jeździsz dopompowywać koła, to oznacza to, że czujniki mogą działać prawidłowo, a tobie faktycznie gdzieś ucieka powietrza.
Nie musisz też mieć ciśnieniomierza - wystarczy, że w momencie jak wyświetli ci się komunikat to podjedziesz na stację paliw i tam sprawdzić na kompresorze. Możesz też kupić ciśnieniomierz - koszt to kilka złociszy. A przydatny jest.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Paź 2016, 19:36

Skoro wiemy że ciśnienie mi ucieka to co może być powodem uciekania powietrza? Tam gdzie jeżdżę dopompowywac powietrze jest elektroniczny kompresor i tylko ustawia się jakie ciśnienie ma być. Zresetować sobie komputer w samochodzie czy raczej powiązania z tym nie ma?
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota GT86 British Green Limited
    Edycja specjalna Toyoty GT86 to kolejny dowód, że w świecie motoryzacji wszystko wygląda lepiej w kolorze British Racing Green. British Racing Green to klasyka motorsportu – kolor, dzięki któremu przez ...

21 Paź 2016, 14:30

tomjk napisał(a):co może być powodem uciekania powietrza?
Wentyle, obce ciało w oponie, krzywy/zagięty rant na feldze. Powodów może być kilka. Najlepiej ciśnieniomierz, nie jest drogi i sprawdzasz ciśnienie wieczorem, a później rano i porównujesz pomiary. Jak jest mniejsze to trzeba szukać przyczyny przy kołach. Jak takie samo a komputer pokazuje co innego to przy czujnikach lub w komputerze.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999