Citroen Berlingo II - czy jest się czego bać (awaryjność)

17 Cze 2020, 15:19

Witam.

Od 10 lat posiadam Berlingo pierwszej generacji 1,8 D z 1997 roku i powoli jego czas dobiega końca. Mimo że jest to kompletnie bezawaryjne auto, nic się nie psuje to jednak przegapiłem czas kiedy trzeba było zająć się blacharką i jest już za późno. Do tego bardzo słaby silnik, brak klimy - wystarczy :D Na przyszły rok planuję wymianę auta na Berlingo II z lat 2008 - 2012 i chcę nim pojeździć kolejne 10 lat albo i dłużej bo obecnie nie mogę patrzeć na tą nowoczesną motoryzację. Myślę o silniku 1,6 HDI 110 KM ale muszę liczyć się z tym że tutaj jest kilka drogich rzeczy które mogą genereować duże koszty (dwumas, DPF, turbo, belka tylna, być może elektronika? ) Czy jest duża szansa że coś mi z tych rzeczy padnie i w ogóle jak często się one psują? Jaki jest koszt naprawy wyżej wymienionych awarii? Autem będzie robiło rocznie niedużo bo ok 7 - 8 tys. km. jeśli się nic nie zmieni i w większości będą to odcinki po ok 10 km. Czy mam się czego bać czy koszty ekspolatacji mnie zjedzą w porównaniu do obecnego Berlingo? Brać pod uwagę wersje benzynowe? Pewnie tańsze w obsłudze ale spalanie większe.

Nigdy nie miałem auta z turbodieslem i trochę się tego boję. Może nie potrzebnie?

Jeśli nie Berlingo to zastanawiam się także nad Hondą Jazz po 2008 roku (moja ulubiona marka). Tańsza w zakupie i zapewne w ekspolatacji, jednak mniej funkcjonalna a i design w Berlingo dla mnie ładniejszy.
DamianAcc
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Honda Accord VI
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Cze 2020, 09:34

DamianAcc napisał(a):Myślę o silniku 1,6 HDI 110 KM ale muszę liczyć się z tym że tutaj jest kilka drogich rzeczy które mogą genereować duże koszty
Dokładnie i patrząc na to jak będziesz użytkował auto
DamianAcc napisał(a):Autem będzie robiło rocznie niedużo bo ok 7 - 8 tys. km. jeśli się nic nie zmieni i w większości będą to odcinki po ok 10 km.
Zapomnij do dieslu.

Przy twoich przebiegach tylko silnik benzynowy i będziesz miał spokój. Tam nawet jak przyjdzie ci wymiana silnika to zrobisz to w cenie np. regeneracji 4 wtrysków z diesla :) Tak poważnie naprawdę nie polecam pchać się tu w diesla tylko poszukać benzyny z w miarę normalnym przebiegiem i nie skorodowanym nadwoziem.

DamianAcc napisał(a):Nigdy nie miałem auta z turbodieslem i trochę się tego boję. Może nie potrzebnie?
Bać się nie ma czego ale przy takich odcinkach na których miałbyś eksploatować taki silnik to tylko prośba o kłopoty i niepotrzebne koszty. Diesel jest fajny jak się jeździ w trasy tu by ci się sprawdził jak byś jednorazowo robił chociaż te 25km w jedną stronę.

DamianAcc napisał(a):Jeśli nie Berlingo to zastanawiam się także nad Hondą Jazz po 2008 roku (moja ulubiona marka).
Bardzo fajne autko i tu w benzynie na pewno będzie bardziej ekonomiczne od Berlingo. warto tylko po kupnie od razu porządnie zabezpieczyć całe auto żeby uniknąć rdzy w późniejszym czasie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

28 Sie 2020, 14:22

czyszczenie dpfa kosztuje mniej niż wymiana oleju i nie jest tak,że zapycha się co roku... dlatego nie jest to w razie drogi bajer
sprawnydpf
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Kielce
Prawo jazdy: 03 04 1999
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel
Silnik: 1,7cdti
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2009

28 Sie 2020, 14:30

sprawnydpf napisał(a):czyszczenie dpfa kosztuje mniej niż wymiana oleju i nie jest tak,że zapycha się co roku... dlatego nie jest to w razie drogi bajer
No co ty piszesz? Przeciętna cena czyszczenia ultradźwiękowego i chemicznego filtra DPF to od ok. 300 do 500 zł w samochodach osobowych, a najczęściej jest drożej. Kupiując olej nawet z górnej półki nie osiągniesz takiej ceny przy wymianie oleju. Trzeba tu powiedzieć że DPF to nie jedyna bolączka która potrafi generować duże koszty.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

29 Sie 2020, 10:44

Ogólnie 1.6 hdi jest całkiem spoko jak kupisz cos z niskim przebiegiem ale lepszą propozycją dla Ciebie by był Fiat Fiorino lub Doblo. Masz tam super ekonomiczny silnik 1.3 multijet, brak dwumasy i DPFa. Przy Twoim przebiegu rocznym zapomniałbym o kosztach eksploatacji bo będą znikome.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16533
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW up! GTI z silnikiem o mocy 85 kW/115 KM
    Volkswagen wprowadza na rynek nowego up!-a GTI – model o niewielkiej masie własnej, z mocnym silnikiem, sportowym zawieszeniem i typowymi wyróżnikami aut GTI na nadwoziu i we wnętrzu. up! w wersji GTI dostępny ...