Citroen C2 VTR; 1.4; 75 KM 2007 gaśnie w czasie jazdy.

20 Paź 2013, 14:17

Opis problemu
Problem pojawił ok. 2 m-cy temu i raz występuje, raz nie. Po odpaleniu silnika gasną kontrolki (te, które mają zgasnąć) poza jedną - kontrolka "serwis", włącza się chłodnica, obroty silnika falują pomiędzy 1500 do 2000 (bez mojej ingerencji). Po włączeniu "1" pedał gazu nie odpowiada - nie ma mocy. Czasami rusza i potem wrzucając dwójkę traci moc. Najszybciej, jak można jechać to 15-20 km/h. W czasie jazdy nagle silnik gaśnie. Po odpaleniu - znowu to samo. Problem zniknął na 2 tygodnie. Teraz znowu to samo. Auto było u 3 mechaników, którzy stwierdzili, że nie mogą dostać się do komputera cytryny.
Musiałam jechać do ASO. Tam wyrok, cytuję 1. " Pierwsza usterka trwała sygnału termostatu sterowanego - zwarcie do masy lub przerwa". 2. " Usterka trwała sygnału elektrycznego sterowanego alternatora - usterka elektryczna". 3. Usterka trwała - układ mechaniczny alternatora sterowanego - błąd mechaniczny. 4. "Usterka trwała zasilania czujników".
5. Dodatkowo powiadomiono mnie, że Usterka alternatora uszkodziła termostat sterowany elektryczny i kalkulator silnika, poszło zbyt duże napięcie na sieć multipleksowaną i na 99% komputer silnika trzeba wymienić". Nastąpi: wymiana termostatu i alternatora i komputera silnika. O kosztach nie wspomnę...Po kolejnej rozmowie okazało się, że nie trzeba wymieniać komputera, zrobiono obejście kabli, koszt o 1.100 zł mniejszy.
Na mój babski rozum "usterka sygnału" wcale nie musi oznaczać, że dany podzespół jest zepsuty. Czy mam rację? Cytryna odpala za każdym razem bez żadnych oporów. Czy na spalonym alternatorze samochód pojedzie i będzie działał bezawaryjnie?
A może to tylko kable, a nie podzespoły? Uprzejmie proszę o odpowiedzieć bez skrótów myślowych.
jaaviera
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 11 1982
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Citroen C2 VTR
Silnik: 1.4 75 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Paź 2013, 17:28

Troche to wszystko chaotyczne:/ napisz po kolei co Ci wymienili na serwisie i co w ogóle Ci powiedzieli?
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Paź 2013, 08:46

Nie, chaotyczne nie jest. Napisałam wszystko chronologicznie. Może chaotycznie tłumaczył mechanik, nic nie dodawałam i nic nie zmieniałam w Jego wypowiedziach.
Auto w tej chwili jest 2 tygodnie w ASO. Do tej pory wymienili alternator i termostat. Obejma nic nie dała, lampka "serwis"dalej się świeciła. ASO cały czas jeździ samochodem i go testuje. Raz usterka znika, a raz nie.Teraz czekam na wymianę komputera który, jak twierdzą także się spalił.
ASO sam do tego wniosku nie doszedł, auto poszło do firmy zewnętrznej, by stwierdzić, że komputer jest uszkodzony.
Zadałam wcześniej pytanie, czy samochód może/będzie jeździć na spalonych podzespołach?
Stwierdzono przecież uszkodzenie 3 podzespołów: alternatora, komputera i termostatu. Jak więc do pory mogłam się poruszać samochodem? Jakim cudem dojechałam do serwisu bez żadnej pomocy? Jeszcze raz: gdy po odpaleniu auta (bez żadnego problemu odpala za każdym razem) usterka się pojawiała - wtedy autem nie można było jechać. Czasami po wyłączeniu silnika i ponownym załączeniu (kluczykiem oczywiście) udawało się auto uruchomić, lampka nie świeciła się i auto sprawowało się bez zarzutów. Stąd moje ponowne pytanie: jakim cudem auto jeździło, skoro stwierdzono spalenie 3 podzespołów? Czy wynik diagnostyczny mówiący o "usterce trwałej SYGNAŁU elektrycznego sterowanego alternatora - usterka elektryczna" to to samo, co usterka trwała alternatora?
jaaviera
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 11 1982
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Citroen C2 VTR
Silnik: 1.4 75 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Paź 2013, 09:18

Nie to nie jest to samo, jakbyś miała uszkodzony alternator to w ogóle nie byłoby ładowania w samochodzie i daleko być nie zajechała, nie wiem jak w Twojej Cytrynie jest rozwiązana komunikacja podzespołów a sterownikiem ale w tym roczniku jest to już zapewne na CAN. Więc tak moim zdaniem niepotrzebnie wymieniono alternator, sterownik owszem do sprawdzenia bo jest jakiś problem z komunikacją. Jeszcze pytanko błędy w samochodzie są obecne i nie da sie ich usunąć czy raz są raz nie??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Paź 2013, 09:30

Dzięki za odpowiedź. Nie znam się na elektronice samochodowej, do tego jestem kobietą, ale nie dawało mi to spokoju, czy usterka sygnału do podzespołu, to to samo, co usterka podzespołu. Na mój babski rozum, nie było to samo (logiczne), a Ty mnie w tym utwierdziłeś.
Mechanicy z ASO twierdzą, że po wymianie alternatora i termostatu kontrolka "serwisu" i przetestowaniu cytryny na drodze - nie świeciła się. Na drugi dzień, po uruchomieniu samochodu kontrolka znowu się zaświeciła, w związku z tym stwierdzili, że u siebie nie sprawdzą, jaka kolejna usterka nastąpiła i oddali samochód do elektronika w obcej firmie i że na 99% jednak komputer jest spalony. 2 dni temu dzwonili, że zamawiają komputer i będą wymieniać, gdy przesyłka dojdzie. Jednakże nie dają gwarancji na komputer, bo kupią na Allegro używany. Zgodziłam się tylko dlatego, bo zamiast zapłacić 4.500 zł (nowy alternator, nowy termostat i nowy komputer), zapłacę 2000zł. Różnica kolosalna.
Ps. Mój mąż próbował od nich wyciągnąć stary alternator, powiedzieli Mu, że stary oddają do utylizacji i nie mogą Mu wydać, lub oddają do regeneracji, a potem sprzedają. Jeśli nadal będzie (mój maż) się upierał ws. oddania starego alternatora, to będzie musiał zapłacić 200zł. :evil:
jaaviera
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 11 1982
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Citroen C2 VTR
Silnik: 1.4 75 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Paź 2013, 09:44

Ale ja tego nie rozumiem skoro wymienili starą sprawną część na nową bez żadnego efektu to niech sobie wyciągną ten nowy i włożą ten który był, ewentualnie 200 złotych mógłbym zapłacić ale za usługę związaną z wymontowaniem i zamontowaniem alternatora, termostat ok zgodzę sie może był uszkodzony, dlatego nie polecam ASO bo jadą po najmniejszej linii oporu wymieniają wszystko na nowe a Ty płać i płacz:/. Niech mąż zapyta <lub Ty> jakie mieli podstawy do wymiany alternatora?? bo błąd to żadna podstawa i czy stary alternator został sprawdzony po wymontowaniu.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda pod prąd! Jak reagować na takie zachowanie?
    Choć jazda pod prąd nie należy do najczęstszych przyczyn wypadków, to jej skutki bywają bardzo poważne, ponieważ może ona prowadzić do zderzenia czołowego. Czasem jazda niezgodnie z kierunkiem ruchu bywa efektem nieuwagi, ...
    Przymrozki, mokre liście i oślepiające niskie słońce
    Przymrozki, mokre liście i oślepiające niskie słońce to jesienne pułapki pogody, które zwiększają niebezpieczeństwo kolizji. Trenerzy Szkoły Jazdy Renault przypominają jak prowadzić samochód w takich warunkach. ...

25 Paź 2013, 10:01

Te same pytania cisnęły mi się na usta i zadałam telefonicznie pytanie (zanim pojechali do obcej firmy), jakim cudem auto jeździło bez żadnych oporów wtedy, gdy kontrolka serwisu nie świeciła się i jakim cudem auto jeździło na spalonych podzespołach? Facet mnie po prostu olał. Na chwilę cisza, a potem w zasadzie nic nie odpowiedział. Pomruczał coś w rodzaju: "to nie tak...",
Dlatego przy odbiorze samochodu mam zamiar sobie z Nim porozmawiać, niech mi wyjaśni wszystkie sporne rzeczy.
Jest jeszcze jedna sprawa: ostatni mechanik, który wymieniał mi uszczelkę pod głowicą silnika (nie mam nic do Niego, jest w porządku) zapomniał założyć obudowę na akumulator. To jest taka plastikowa w kolorze szarym osłona. Gdy sięgnę pamięcią wstecz, przypominam sobie, że przy wilgotnej pogodzie auto dziwnie się zachowywało, zwalniał w czasie jazdy, to przyspieszał. Ogólnie jakby tracił moc. Ponieważ żadna kontrolka się nie świeciła, żaden komunikat nie pojawiał się, nic nie robiłam. Syn, który od czasu do czasu także jeździ moja cytryną stwierdził to samo. W zeszłym tygodniu mechanik pytał o tę osłonę i powiedział, że zauważyli po przyjeździe z testowania (a padał deszcz), iż kapie woda z wycieraczek na komputer i dlatego komputer jest spalony.
Skojarzyłam pewne fakty i żarówka mi się zaświeciła. Myślałam, że winne za całe zamieszane są kable, które wilgotnieją na chłodzie, czy deszczu. Powiedziałam to mechanikowi, ale stanowczo zaprzeczył.
Jestem ciekawa, co powie, jeśli i wymiana komputera nic nie da... ODPUKAĆ W NIEMALOWANE!
jaaviera
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 11 1982
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Citroen C2 VTR
Silnik: 1.4 75 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Paź 2013, 11:42

Wilgoć to wróg elektroniki:/ komputer <sterownik> powinien być dobrze przed nią zabezpieczony, sam w sobie jest uszczelniony i cały środek często jest zalewany gumową masą, z wtyczkami gorzej są one narażone na zalanie i może między kablami wystąpić zwarcie lub nadmiernie zaoksydowany <konektor> przewód zmienia swoją rezystancję co powoduje przekłamania <zakłócenia> pracy urządzeń elektronicznych i czujników w samochodach. W Twoim przypadku mogło dojść do zwarcia co w konsekwencji mogło uszkodzić sterownik aczkolwiek nie koniecznie może zaistnieć również kwestia zakłócania sygnału przez jakiś felerny przewód lub wtyczkę, tylko teraz jeśli oni założą Ci używany sterownik zawsze mogą powiedzieć że zakupiony sterownik jest również uszkodzony i co wtedy?? nie masz u siebie w mieście jakiegoś konkretnego elektronika samochodowego który by Ci sprawdził sterownik na stole??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Paź 2013, 11:50

Czy pisząc sterownik masz na myśli komputer? :? Bo teraz ten ostatni będzie wymieniany.
No właśnie nie mam takiego mechanika. Pisałam to w pierwszym poście, że byłam u 3 mechaników, którzy twierdzą, że nie mogą podłączyć się do komputera Citroena (nie udaje im się połączyć z autem). Myślę, że chodzi tu o odpowiedni program. Wszyscy trzej mówili, że nie mam wyjścia i muszę jechać do ASO. Ponadto auto teraz jest oddalone od mojej miejscowości o 30 km i nadal w łapach mechaników z ASO.
Jeśli zamówiony komputer okaże się zepsuty, to go odeślą, już rozmawialiśmy na ten temat.
jaaviera
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 11 1982
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Citroen C2 VTR
Silnik: 1.4 75 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Paź 2013, 13:23

Tak sterownik czyli komputer sterujący, warto by było sprawdzić Twój sterownik żeby sie nie wykosztować na marne. U mnie w okolicy mam przynajmniej dwóch takich macherów a skąd Ty jesteś??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998