Seat Leon - Błąd 16792/16785 - EGR Insufficient Flow

09 Paź 2013, 20:52

Witam,

Mam problem od jakiegos czasu z moim leonkiem.

Podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka 'Check Engine'. Pojechałem do mechanika który podłączył komputer i zdiagnozował że problem leży w EGR. (Błąd 16792 i 16785). Chciałem EGR wyczyscic od srodka ale jak sie okazało było juz zepsute bo było zablokowane blaszką.

Od razu pojechałem do sklepu, kupiłem nowy zawór no i go wymieniłem. Ale niestety mam ten sam problem. (Błąd 16792 i 16785). Teraz moje pytanie.

Połączenie elektroniczne (kostka) EGR jest podtrzymywana przez plastikową opaske kablową bo po prostu wypada. Czy to moze byc przyczyną?

Druga sprawa to taka ze wydaje mi sie ze gdzies głębiej w silniku (moze kolektor ssacy) jest po prostu zablokowany przez sadź lub cos innego wynikającego z tego ze EGR był cały czas zablokowany.

Odpowiedź potrzebuje jak najszybciej bo w środe mam test na prawo jazdy!

Dzięki.
madakaczka
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 04 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Toledo MK2
Silnik: 1.9TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Paź 2013, 15:39

Kolego nie napisałeś jaki masz silnik w tym leonie?? bo w niektórych silnikach po wymianie zaworu egr trzeba zrobić jego adaptację żeby działał poprawnie.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Paź 2013, 20:52

No te se popisałem.. hihi... Silnik to 1.4 16V AHW.

Dzisiaj odkręciłem przepustnice i ten mały otworek co wychodzi do EGR przeczyscilem. Niby nie było tego wiele bo otwór miał moze z 3/4mm grubosci. Teraz ma ok. 5/6.

Druga sprawa to taka ze te auto bieze olej i przy zakupie sie z tym liczylem. Dzisiaj przy odkreceniu pokrywy od filtru powietrza zobaczyłem ze z jednej rurki z lewej strony wycieka jakaz maź. Co sie okazało (na moje oko) był to olej z wodą. (taki sraczkowaty kolor). Przy przechyleniu tej pokrywy gdzie biegnie plastikowa rurka i łączy przepustnice z ''rurką z lewej strony'' wyciekła ta sama maź tylko ze w większej ilości. (ok. garść :sly: nie wiem jak inaczej to opisac). Mozliwe ze to tez w jakims stopniu blokowało dostęp ale nie wiem...

Zrobiłem co mogłem na moją wiedze. Reszte zostawiam wam - mechanikom!
madakaczka
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 04 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Toledo MK2
Silnik: 1.9TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Paź 2013, 21:03

przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Paź 2013, 21:37

Bardzo pomocne. Dzięki!

Mam tylko jeszcze jedno pytanko. Czy mozna przeprowadzic adaptacje poprzez cos innego niz VAG-COM?
madakaczka
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 04 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Toledo MK2
Silnik: 1.9TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Paź 2013, 22:30

Tak innym sprzętem diagnostycznym:D a tak serio taki kabelek kosztuje w granicach 50 zł na allegro + jakiś dobry programik i robisz sobie sam diagnostykę;), więc trzeba sobie przeliczyć co sie opłaca?
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bentley EXP 100 GT - elektryczny luksus
    Jak widać Bentley stawia na luksus w wydaniu samochodów elektrycznych. Na razie jest to prototyp ale w niedalekiej przyszłości może się okazać że takie samochody będą królowały na globalnym rynku. To nie tylko ...

10 Paź 2013, 23:22

Mechanik u którego to naprawiałem to też jakiś niedorozwinięty. Zadzwoniłem do niego i spytałem sie o adaptacje zaworu EGR. Powiedział mi ze on nigdy tego nie robił i ze EGR sam sie dostosuje po 60/100km. :/ Nie chce mi sie wiezyc i chyba sam sobie go zaadoptuje poprzez w/w metode.
madakaczka
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 04 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Toledo MK2
Silnik: 1.9TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003