Citroen c3 2004 1.4hdi sprzęgło alternatora

11 Sie 2021, 19:29

Witam ciągnie się temat sprzęgła alternatora poniewarz drga napinacz paska osprzętu i silnik często "rechocze".oddałem do warsztatu i ponoc pozdjęciu paska silnik nadal zle pracuje a ....uwaga:rolka alternatora jest na sztywno nie ma sprzęgła....czy jest to możliwe?wszędzie w c3 mojego modelu są a tu?czy mechanik jest jakis mało ogarnięty?
Pioterek7824
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27

11 Sie 2021, 20:18

Nie zastanawiaj się tylko zleć mechanikowi zamontowanie na alternator rolkę ze sprzęgłem a problem z drgającym napinaczem się skończy.Przerabiałem ten temat parokrotnie parokrotnie . Poza tym w tych silnikach osadzenie puszki filtra powietrza , sama puszka , rury powietrza to jakiś horror . Się to wyrabia od drgań i rechocze , rezonuje , hałasuje a ma się wrażenie że motor się rozpada . Tak samo osłony termiczne na turbinie czy kolektorze wydechowym . Trzeba to wszystko sprawdzić i ewentualnie ogarnąć.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2021, 20:27

Rura za puszką filtra wlasnie trzyma sie ledwo i nie ma jak jej dobrze tam z tyłu wcisnąc bo wyłazi kolanko zaraz...i nie mam rezonatora tylko przyklecone jakotako tym i owym za reflektorem ale to takby dawało w dupę?no w sumie tez mam wrazenie zeto wszystko do kupy tak klekoce :)...aco do sprzegla alt. to mozna dac takie albo takie?narazie twoja pomoc wydaje sie najbardziej prawdopodobna
Pioterek7824
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27

11 Sie 2021, 20:44

To moze poradzisz mi cos w temacie amorów z przodu?problem czy bolce od poduszekmają byc po zewn. Cz po wew.? Bo widziałem i tak i tak montowane i nie wiem od czego to zalezy
Pioterek7824
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27

11 Sie 2021, 21:04

Pioterek7824 napisał(a):aco do sprzegla alt. to mozna dac takie albo takie?
Było tak że na starym , zużytym pasku i stałym kołem altka było ok. Ale już na nowym pasku do d....y . Więc nie było co się zastanawiać i wymiana koła na alternatorze na to ze sprzęgłem jednokierunkowym .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sie 2021, 21:08

Pioterek7824 napisał(a):To moze poradzisz mi cos w temacie amorów z przodu?problem czy bolce od poduszekmają byc po zewn. Cz po wew.? Bo widziałem i tak i tak montowane i nie wiem od czego to zalezy
Pisałem tutaj citroen-c3-i-amortyzatory-przod-vt126366.htm
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Obowiązkowe systemy ratujące życie w nowych samochodach
    Komisja Europejska opowiedziała się za wprowadzeniem obowiązku wyposażenia wszystkich nowych modeli samochodów w systemy bezpieczeństwa ratujące życie. Takie wyposażenie ma być obowiązkowe w każdym nowym samochodzie ...