Citroen c3 I - zgrzyt przy wrzucaniu 2 na wysokich obrotach

29 Mar 2016, 19:19

witam mam następujacy problem z Citroenem C3 z 2005 roku na wysokich obrotach powyżej 2000 obr/min przy przerzucaniu z 1 biegu na 2 skrzynia mi zgrzyta a gdy redukuje z 3 na 2 nie zgrzyta moje pytanie co to jest czy sprzęgło do roboty czy synchronizator na 2 biegu padł ? :(
patryk2510
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 10 2001
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: bmw e39 520i
Silnik: 2.0 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Mar 2016, 19:46

Raczej synchronizator, ale najpierw powinieneś zainteresować się stanem oleju.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

29 Mar 2016, 20:43

a jak go sprawdzić ? bo w citroenie to ja jestem zielony wiec jakies podpowiedzi co do tego ?
patryk2510
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 10 2001
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: bmw e39 520i
Silnik: 2.0 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Mar 2016, 20:48

Sam tego nie sprawdzisz, bo nie masz kanału. Trzeba jechać do mechanika i zobaczyć czy nie ma wycieków półoś/skrzynia, a jeśli nie ma to wymień olej (wymiana co 60 tys km). Jeżeli po tej operacji nie będzie poprawy, to kup rewitalizant i wlej do skrzyni - po 1500 km na nowym oleju z rewitalizantem masz problem z głowy.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

29 Mar 2016, 20:56

mam kanało i od dołu jest suchy :) wiec wycieków nie ma czyli najpierw wymienić olej ? a jak go spuścić ?
patryk2510
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 10 2001
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: bmw e39 520i
Silnik: 2.0 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Mar 2016, 21:03

Musisz znaleźć na obudowie skrzyni korek spustowy, który zazwyczaj jest w najniższym punkcie obudowy. Jak dokładnie zleci, to zakręcasz śrubę, wlewasz świeży olej od góry (może być przez odpowietrznik, bo najłatwiej) i po krzyku. O ile się nie mylę, to u ciebie wchodzi 1,7 litra oleju o specyfikacji 75w80 - polecam ci Elf 75w80 NFP, to syntetyk o temperaturze krzepnięcia wynoszącej aż -51 stopni C, skrzynia na nim chodzi na prawdę ładnie (na wszelki wypadek sprawdź sobie w książce obsługi). Możesz wlać śmiało 2 litry, jeśli chcesz poprawić jej działanie możesz też dodać rewitalizant do skrzyni biegów pewnej filmy na X albo krajowy pewnej firmy na R, hahaha .... :D
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Century 1967 rok
    Pierwsza Toyota Century miała za zadanie zdobyć japoński rynek aut luksusowych. Auto powstało w setną rocznicę urodzin Sakichi Toyody, założyciela Toyota Industries, i temu zawdzięcza swoją nazwę. Samochód jest flagowym ...

29 Mar 2016, 21:21

dzieki wielkie dam znać co sie dzieje po tych kuracjach :P a mam jeszcze pytanie czy dam rade wymienic synchronizator w srednio wyposazonym garażu i z odrobina wiedzy czy trzeba miec prasy o jakis specifikacjach ( bo słyszałem o czyms takim )
patryk2510
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 10 2001
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: bmw e39 520i
Silnik: 2.0 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Mar 2016, 21:25

Jeżeli zastosujesz rewitalizant, to nie będzie potrzeby wymieniać synchronizatora - materiał w nim zawarty sam odtworzy ubytki powstałe w synchronizatorze. Poczytaj o rewitalizantach, to zrozumiesz w czym rzecz - ja nie będę się mądrzył, bo za dużo tu ludzi o zamkniętych umysłach (nikogo oczywiście nie obrażając) ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

29 Mar 2016, 21:33

juz o czym czytałem i wiem o co chodzi tylko chciałem sie dowiedzieć wrazie nie powodzenia właśnie z nim
patryk2510
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 10 2001
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: bmw e39 520i
Silnik: 2.0 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Mar 2016, 21:38

Możesz być o wynik zupełnie spokojny - miałem podobny problem w Peugeocie 406 z ogromnym przebiegiem, tylko że jeszcze prócz zgrzytów miałem wyjący 5-bieg. Po zaaplikowaniu 2 dawek problem zniknął, jeżdże już 6 rok i zero kłopotów. Pamiętaj tylko, że pierwsze efekty zauważysz po ok 300-400 kilometrach, pełna rewitalizacja to przejechane 1500 km.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

29 Mar 2016, 21:49

a ile tych dawek jak to dobrac ?
patryk2510
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 10 2001
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: bmw e39 520i
Silnik: 2.0 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Mar 2016, 21:55

Nie wiem jakiego producenta wybierzesz (ja używam ukraińskiego), zasadniczo daje się 1 strzykawkę i to wystarcza. Ja miałem strasznie zrypana skrzynię, dlatego dałem 2. Zmień najpierw olej i dodaj jedną, wyjdzie cię to wszystko razem ok 100 zł.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

29 Mar 2016, 22:05

dzieki za podpowiedz napewno skorzystam
patryk2510
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 10 2001
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: bmw e39 520i
Silnik: 2.0 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Mar 2016, 22:06

Sprawdź sobie przed zmianą jaki dokładnie powinieneś mieć olej, bo na stronie olejów Fuchs podany jest 75w80, a na stronie Shella wychodzi jakiś specjalny produkt.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot