Witajcie. Jestem posiadaczem V40 2003 z silnikiem 1,8 (wersja 122 km) i skrzynią automatyczną. Od jakiegoś czasu przymierzam się do wymiany oleju właśnie w skrzyni. Z racji tego, że przebieg mam dość niski (133 tys.) i jestem co do niego pewny ponieważ auto zostało odkupione od znajomych poradzono mi, że warto byłoby wymienić olej. Póki co odpukać skrzynia nic nie szarpie, biegów też nie przeciąga i wszystko gra. Jednak myślę, że jakoś w lutym( z racji kosztów ) dojdzie do wymiany. Moje pytanie brzmi pomimo tego, że przeczytałem parę tematów zarówno na tym jak i na innych forach, odnośnie wymian brzmi: Jaka metoda będzie najlepsza.
Byłem w ASO Drywa w Gdyni i tam polecono mi wymiane statyczną. Z tym, że mówili, ze raz spuszczą olej, doleją i na tym koniec. Przy okazji podjechałem do Volvo System (także Gdynia), gdzie polecono mi metodę... dynamiczną. W obu przypadkach cena to 700 zł z olejem. Przede wszystkim san nie wiem gdzie lepiej to zrobić, czy w ASO czy w warsztacie, a może jeszcze gdzieś indziej.
Sporo się naczytałem, że w wielu przypadkach mimo wszystko wymiana może bardziej zaszkodzić niżeli pomóc. Dodam, że dziennie robię około 40 km po mieście jeśli to ma jakieś znaczenie. Po sprawdzeniu poziomu oleju wszystko wygląda OK. Sprawdzałem na rozgrzanym, odpalonym silniku i tak jak gdzieś wyczytałem najpierw wrzuciłem każdy bieg z osobną na ok. 3-5 sek. Generalnie rzecz biorąc barwa jest ciut jaśniejsza niż na zdjęciu jednak nie jest przejrzyście czerwona. Co do zapachu...hmm. Ciężko stwierdzić.
Nie pachnie żadną spalenizną, a bardziej tak jakby jakimś plastikiem, ciężko opisać mi ten zapach. Chociaż może taka minimalna doza palonego plastiku? Na prawdę ciężko mi stwierdzić. Do oceny wrzucam zdjęcia i czekam na Wasze dalsze opinie (wrzucam linki ponieważ mam problem z załadowaniem ich bezpośrednio na forum). Przy okazji, może ktoś z Was mógłby podać jakąś opinie na temat tych serwisów lub też innych z okolic 3 miasta. Pozdro
Oleju całego w skrzyni nie wymienisz to tylko przy remoncie. Zazwyczaj wymienia się jego większą część plus filtr oleju. Jak wygląda taka wymiana, a no przez bagnet (o ile jest), lub otwór wlewowy wyciągany jest stary olej ze skrzyni za pomocą urządzenia do odsysania oleju. Następnie demontowana jest pokrywa skrzyni pod którą znajduje się filtr oleju. Potem wszystko się składa uzupełnia nowy olej. Robisz jazdę testową żeby sprawdzić czy wszystko ok i rozgrzać olej, następnie sprawdzany jest poziom i ewentualnie uzupełniany.
Pytanie jeszcze czy olej już kiedyś był wymieniany w tej skrzyni? Po wymianie oleju powinno się zrobić reset skrzyni lub tak zwany Quick Learn. Nie wszyscy o tym pamiętają i później się okazuje że po wymianie skrzynia potrafi podszarpywać przez jakiś czas itp. Dlatego ważne jest gdzie to się robi.
Wymianę warto zrobić w serwisie który zajmuje się naprawą ASB lub autoryzowanym serwisie. Nie polecam robić tego u mechaników którzy nie siedzą w tym na co dzień. Jeżeli jeździsz po mieście to olej powinno wymieniać się w skrzynie przynajmniej raz na 50tys. km. Sam olej do skrzyni jest drogi + filtr więc koszty takiej operacji są spore.
Tzn. jeżeli będę wymieniał to na pewno w jakimś serwisie zajmującym się skrzyniami. Z tym, że liczę na to, że może ktoś jeszcze się wypowie co do tej skrzyni czyli AISIN AW55-50 . Może ktoś wymieniał u siebie olej, mając taką skrzynię?
Wyjeżdżasz na wakacje, urlop? Skontroluj stan techniczny samochodu. Planując wielogodzinną podróż samochodem, w pierwszej kolejności należy upewnić się, że bezpiecznie dowiezie nas on do celu. Kierowca powinien zadbać o działające i prawidłowo ustawione oświetlenie oraz dopasowanie ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.