Citroen C4 lub Focus mk II

16 Wrz 2017, 13:21

Potrzebuje pomocy nt Forda Focusa mk II z początkowych roczników oraz Citroena C4. Poszukiwany będzie któryś z tych modeli do jazdy na co dzień. Nie znam się za bardzo na tych autach i chciałbym porady jaka wersja silnikowa jest polecana, udana i najmniej awaryjna? W grę wchodzą wyłącznie diesle lub LPG.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

16 Wrz 2017, 14:54

W Focusach, żaden silnik benzynowy nie nadaje się do gazu, chociaż zaraz ktoś przyjdzie i powie że ma i jeździ.

Stare Focusy miewają już problemy z ogniskami korozji, w C4 potrafi szwankować elektryka (podobne rozwiązanie jak w Peugeocie 307).
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

16 Wrz 2017, 15:05

I w focusie chyba też te wszystkie diesle TDCI są awaryjne. Czyli focus odpada.
Zostaje Citroen C4 ew. dorzucę jeszcze Mazdę 3 pierwszej generacji, w Maździe jakie silniki Diesla lub pod LPG sa polecane?
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

16 Wrz 2017, 15:17

Żyjesz troche nieaktualnymi informacjami, te silniki od Mazdy śmigają jak bajka na polskich instalacjach
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine
neo1977
 

16 Wrz 2017, 15:34

Co jest nieaktualne? Ceramiczne gniazda zaworowe które wypalają się pod wpływem temperatury spalania gazu i mechaniczna regulacja luzu zaworowego?

krikus 1.6TDCI i 2.0TDCI w Focusie to francuskie HDI, czyli raczej udane silniki.
Mazda 3 pierwszej generacji gnije na potęgę. Widzę, że teraz jeździsz Vectrą, Astry H nie chcesz? Samochód w zasadzie bez słabych punktów.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

16 Wrz 2017, 16:50

Opla mam, teraz chcę co innego więc Astra odpada. 2.0 TDCi w Focusie to ten sam co był w Mondeo mk III od 2001r. ?
Rozpatruje jeszcze Mazdę pomijając korozję.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Upał za kierownicą
    Drażliwość, uczucie zmęczenia, utrata koncentracji i związany z tym opóźniony czas reakcji – to tylko niektóre z konsekwencji wpływu upału na kierowcę. Pomóc może rozsądnie używana klimatyzacja, ...
    Samochody Lexusa pracują na lotnisku
    Naprawdę wygodne auto potrafi sprawić, że nawet długa podróż na czterech kołach jest równie komfortowa, co krótki lot samolotem. Czasami jednak trzeba skorzystać z możliwości silnika odrzutowego. Ale ...

16 Wrz 2017, 17:36

Nie, nie jest to ten silnik co był w mondeo od 2001r. Jest to silnik PSA, który ma 136km. I jest to dobry silnik, bez większych problemów :)
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

16 Wrz 2017, 17:57

Jeśli chodzi o C4 to masz proste silniki benzynowe: 1.6 i 2.0, które nie powinny sprawiać problemów (również na LPG), niestety nie palą najmniej, ale na gazie to nie problem.
W Focusie masz benzyniaki spokrewnione z Mazdą 1.6-2.0, z czego najmniej problemowy na LPG powinien być 2.0 (i ma fajne osiągi). Spalanie również wysokie.
Jeśli chodzi o diesle 1.6 i 2.0 to w Focusie i C4 to te same konstrukcje. Najprostsza konstrukcja to 1.6 90KM, od biedy można pośmigać tym nawet po mieście (nie ma dwumasy, najprostsza konstrukcja z CR). Jeśli nie straszne Ci dwumasy itp. to lepszym wyborem będzie 2.0 TDCI/HDI, ale znalezienie diesla w dobrym stanie nie będzie łatwe.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Wrz 2017, 18:21

Co do Focusów:
- benzynowy 1.6 nie ma nic wspólnego z Mazdą, to konstrukcja z rodziny Sigma opracowana przez Yamahę
- benzynowe 1.8 i 2.0 to prawie to samo - japoński silnik na łańcuchu Mazda L, spalanie nie jest wcale duże bo oscyluje w okolicach 10,5-11 w mieście i 7-7.5 przy oszczędnej jeździe w trasie
- diesel 1.6 - HDI Peugeota, niezależnie od mocy były wersje z DPF i dwumasą, w mocniejszym 109 konnym jest turbina ze zmienną geometrią łopatek
- diesel 1.8 - konstrukcja forda z żeliwnym blokiem, najmniej polecany
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

16 Wrz 2017, 20:14

Może ogladnąłbym te;
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

17 Wrz 2017, 08:32

Miałem cytrynkę C4 tylko w wersji 3 drzwiowej VTR, bardzo przyjemne auto, było tam 1.6 109km. Jedyne problemy jakie miałem z nim to trochę elektronika. Palił mi jakieś 11l gazu w mieście. Gdyby były wersje silnikowe typu 180km mógłbym wrócić do tego auta.
Piuke
Początkujący
 
Posty: 77
Prawo jazdy: 01 09 2012
Auto: Nie mam

17 Wrz 2017, 12:41

Przecież były wersje tego auta z silnikiem 180KM - C4 VTS.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi