Samochód: Citroen C4 2014 Hatchback
Silnik: HDI 1.6 92KM (68kW), pojemność silnika 1560cm^3
Problem: Płyn chłodniczy znika do zera. Następnego dnia po odkręceniu korka(na zimnym silniku) jest duże ciśnienie (filmik nr. 1) i płyn minimalnie sie podnosi.
Po dolaniu między min-max (do zgrzewu), jeździe 30 minutowej, znowu gdzieś ubywa i znika. Po czwartym dolaniu do zgrzewu, jeździe, płyn podnosi się i jest prawie w całym zbiorniku. Po odkręceniu korka,
wylewa się górą (jak na filmiku nr. 2). Każde odkręcanie, dolewanie,
odbywało się na zimnych silniku.
Mechanicy wykluczyli/zrobili: brak wycieku, to nie uszczelka pod głowicą, (brak spalin w płynie chłodniczym, korki czyste (bez majonezu), korek wyrównawczy
wymieniony na oryginalny, układ odpowietrzony, temperatura płynu w porządku, termostat ok.
Diagnoza: Jeden z dwóch moich zaufanych serwisów (pierwszy serwis po tygodniu się poddał) - na 70% uszkodzenie wewnętrzne zaworu EGR, rozszczelnił sie zawór EGR z chlodnica spalin. Pojechałem do ASO, na diagnostykę. Powiedzieli, że jeżeli to nie uszczelka pod głowicą, to na 100% chłodnica EGR. Żeby to sprawdzić to trzeba ją wymienić, bo nie ma innego sposobu na sprawdzenie czy to chłodnica EGR.
Wymieniłem chłodnice EGR (zdjęcie w załączniku co wymieniłem). Na krótkich odcinkach 30 minutowych płyn nie znika, ale po 24h jest ciśnienie (przed wymianą płyn znikał) po przejechaniu 320km, płyn znowu zniknął i ten sam problem co na filmiku nr. 1
Od wymiany minęło 5 dni.
Walczę z tym od końca września. Poza dolewaniem płynu i potem odciąganiem strzykawką, nie ma innych dolegliwości. Moc silnika nie spadła, wnętrze samochodu szybko się nagrzewa.
Filmik nr.1:
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Filmik nr.2:
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Proszę o pomoc, z góry dziękuję.