Citroen c5 2009 nawiew nie dmucha

27 Sty 2022, 16:18

Witam.
Kilka tygodni temu gdy odpaliłem auto nagle przestał dmuchać nawiew co przed zgaszeniem auta nie mialo miejsca działał bez zarzutów. Wymieniłem nową dmuchawe nowy rezystor prąd wszedzie dochodzi bezpieczniki są okej po podłączeniu samochodu pod komputer również nie wykazuje żadnych błędów.
Ma ktoś może pomysł co to może być juz nie wiem gdzie szukac problemu a przy dzisiejszej pogodzie nie da sie poruszać autem bo szyby po 5 minutach sa cale zaparowane. Z gory dziekuje
Pozdrawiam Patryk
Patryk1999
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Sty 2022, 16:56

Patryk1999 napisał(a):Kilka tygodni temu gdy odpaliłem auto nagle przestał dmuchać nawiew co przed zgaszeniem auta nie mialo miejsca działał bez zarzutów. Wymieniłem nową dmuchawe nowy rezystor prąd wszedzie dochodzi bezpieczniki są okej po podłączeniu samochodu pod komputer również nie wykazuje żadnych błędów.
Ma ktoś może pomysł co to może być juz nie wiem gdzie szukac problemu a przy dzisiejszej pogodzie nie da sie poruszać autem bo szyby po 5 minutach sa cale zaparowane. Z gory dziekuje


A dmuchawę założyłeś nową czy używaną? Przecież jeśli "prąd wszędzie dochodzi" to jak połączyłeś dmuchawę z instalacją to musi się zacząć kręcić, gdy jest sprawna. Sprawdziłeś przed montażem czy działa?
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

27 Sty 2022, 17:50

Tak w warsztacie przed wpięciem podłączaliśmy ja na krótko i normalnie smigala
Patryk1999
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Sty 2022, 19:03

Patryk1999 napisał(a):Tak w warsztacie przed wpięciem podłączaliśmy ja na krótko i normalnie smigala
Rozumiem, że nie pod kostkę pod którą jest później podpięta w samochodzie?

Sprawdź czy na pinach w kostce zasilającej którą wpinasz do złącza w dmuchawie po włączeniu pojawia się napięcie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

27 Sty 2022, 19:09

Rozumiem, jeszcze jedno pytanie, czy jezeli byłaby to wina bsi było by to widoczne po podłączeniu komputera?
Patryk1999
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Sty 2022, 20:30

Rokiko napisał(a):Sprawdź czy na pinach w kostce zasilającej którą wpinasz do złącza w dmuchawie po włączeniu pojawia się napięcie.
nie da rady tego zrobić w C5 (brak miejsca).

Częstą usterka w C5 jest panel sterowania więc moze tu byc problem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota FT-86 Concept
    Po ponad roku domysłów i plotek, na Tokyo Motor Show 2009 Toyota pokazała coupe FT-86 Concept, opracowane we współpracy z Subaru. Spadkobierca tylnonapędowej legendy driftu – Corolli AE86 – otrzymał ...

27 Sty 2022, 20:38

Generalnie sprawdzaliśmy czy panel sterujący podaje prąd poprzez polączenie komputera jak wyżej wspomniałem dlatego właśnie zdecydowalem sie na napisanie posta bo juz nie mam kompletnie pomysłów gdzie szukać usterki
Patryk1999
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Sty 2022, 20:40

Szczególnie zastanawia mnie fakt ze stałi sie to nagle po zgaszeniu auta
Patryk1999
Nowicjusz
 
Posty: 10

27 Sty 2022, 23:20

Na panelu wyświetlają się normalnie wartości regulacji temperatury i reagują na zmianę?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

28 Sty 2022, 10:04

Kao napisał(a):nie da rady tego zrobić w C5 (brak miejsca).

Jak nie da rady? Czyli nie można wypiąć wtyczki i sprawdzić napięcia na gnieździe? Nie dramatyzuj. Jest trochę roboty z tym, ale się da. Tak naprawdę to od pomiarów napięcia trzeba zacząć.
Patryk1999 napisał(a): Wymieniłem nową dmuchawe nowy rezystor prąd wszedzie dochodzi bezpieczniki są okej

Coś źle pomierzyłeś, bo jeżeli prąd byłby wszędzie, to silnik musiałby działać...
Jak się nie mylę, to masz C5 MK2 ?
W rezystorze silnika dmuchawy są dwa zielone złącza?
Jedno ma 2 piny i wychodzą z niego dwa grube przewody ( czerwony i czarny ) ?
Jeżeli tak, to zmierz napięcie na gnieździe ( nie na wtyczce z kablami ). Włącz silnik dmuchawy na najwyższe obroty. Zobaczymy jakie tam masz napięcia. I nie pisz, że napięcie jest, tylko jakie są wartości.
Jak nie będzie napięcia to jedną elektrodę miernika przyłóż do masy samochodu, a drugą do pinu, w którym siedzi czerwony przewód.
Nie mam schematu przed sobą i lecę z pamięci, dlatego te pytania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Sty 2022, 12:14

Działam dalej napięcie wynosi 10.91 v
Patryk1999
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Sty 2022, 12:17

Na zapalonym silniku 14.28
Patryk1999
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Sty 2022, 12:23

Patryk1999 napisał(a):Działam dalej napięcie wynosi 10.91 v

Patryk1999 napisał(a):Na zapalonym silniku 14.28

Rozumiem, że wykonałeś pomiar tak jak pisałem, na tym zielonym gnieżdzie, po wyjęciu wtyczki z tymi dwoma przewodami, które lecą do dmuchawy?
Jeżeli tak, to na wtyczce dmuchawy też powinno być takie napięcie. Jeżeli nie ma, to uszkodzony jest kabel między rezystorem a wtyczką dmuchawy. A jeżeli napięcie jest na wtyczce dmuchawy, a po jej wpięciu silnik się nie kręci, to uszkodzony jest sam silnik.
Jest jeszcze opcja, że napięcie może być, ale nie będzie prądu. Dla pewności na tym zielonym gnieździe podłącz zamiast miernika żarówkę np. 5W/12V, taką samochodową.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Sty 2022, 12:37

Dobra juz wiem dokładnie jak wyglada sprawa jednak problemu dalej nie rozumiem gdy odpinam dmuchawe napiecie w kablach jest takie jak wyzej wspomniałem, jednak po wpieciu kostki do dmuchawy napięcie wynosi równe zero
Patryk1999
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Sty 2022, 13:22

Tak wykonałem pomiar tak jak trzeba do rezystora ida 4 baletki jeden zolto zielomy jeden czarny jeden czerwony i jeden cieniutki napiecie wynosi tyle samo co przu dmuchawie mowisz ze moze byc problem w samym silniku ale po wyjeciu dmuchawy podlaczeniu jej na krótko dmucha bez zarzutów
Patryk1999
Nowicjusz
 
Posty: 10