Citroen C5 - kupowanie gwarancji samochodu używanego

09 Sie 2014, 19:58

Witam, kupuję Citroena C5....
W komisie zaproponowano mi możliwość wykupienia gwarancji od firmy VIP GWARANT. cytuje:

Możliwość zakupu z 3-miesięczną lub 12-miesięczną gwarancją VIP GWARANT, która obejmuje: - wszystkie usterki techniczne (związane z gwarancją) wynikłe po nabyciu pojazdu, - jednostkę napędową - silnik, - skrzynię biegów manualną - skrzynię biegów automatyczną, - przednie i tylne zawieszenie - amortyzatory, sprężyny itp. - mechanizmy różnicowe, - paski rozrządu, - wały pędne, - obudowy - skrzyni biegów, silników, mostów, miski olejowej itd. - diagnostykę komputerową, - naprawa i wszystkie części w okresie gwarancji usuwane będą bezpłatnie. - na czas naprawy, gwarantujemy nowe auto zastępcze

Czy ktoś korzystał z usług VIP GWARANT bądź wykupywał taką gwarancję od innej firmy?
Zastanawiam się, czy kupując dziewięcioletni samochód warto przeznaczać pieniądze na coś takiego, biorąc pod uwagę fakt, że natknęłam się na internecie na informacje, iż zazwyczaj nie obejmuje to usterek wynikających z eksploatacji auta oraz z wad fabrycznych. Czekam na odpowiedź Smile
dysonans
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 07 2013
Auto: Nie mam
0

09 Sie 2014, 20:38

Warto. Pamiętaj, że jest to samochód używany i nie wiesz jak był przedtem użytkowany. Znajomy kupował kiedyś Mitsubishi L200 (2 letnie) i też miał taki dylemat, czy kupić ubezpieczenie. Żona go namówiła i wziął. Całe szczęście, bo jak się później okazało, po ok. 200km uszkodzeniu uległa chłodnica. Nie wiem dokładnie co się z nią stało, ale wymienili ją na nową w ramach gwarancji.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
0

09 Sie 2014, 22:15

Najpierw to doczytaj warunki,bo nawet na ich stronie nie ma niczego konkretnego, bo potem się okaże, że ten cały 'vip' to tak naprawdę to samo, co odpowiedzialność sprzedawcy, tyle, że za dodatkową opłatą.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009
0

10 Sie 2014, 10:15

oto warunki gwarancji: proszę powiedzcie mi, czy warto. jestem laikiem :)

Wszystkie usterki techniczne (związane z gwarancją) wynikłe po nabyciu pojazdu tj.:

- jednostkę napędową - silnik: obejmuje: uszczelki pod głowicami cylindrów, planowanie głowic, głowice cylindrów, tłoki, pierścienie tłokowe i olejowe, uszkodzenia mechaniczne głowicy, korbowody wraz z panewkami, dźwignie zaworów, popychacze hydrauliczne, zawory wylotowe, sprężyny oraz prowadnice zaworów, drążki popychaczy zaworów, wałki rozrządu oraz popychacze, sworznie tłokowe wraz z łożyskowaniem, wał korbowy oraz łożyska. W chwili uszkodzenia silnika również remont tej jednostki bądź jej wymiana; nie obejmuje: osprzętu i czujników, elektroniki, vanosów i variatorów.

- skrzynię biegów manualną: obejmuje: uszkodzenia mechaniczne wewnątrz skrzyni biegów, koła zębate, piasty synchronizatorów, wybieraki, tuleje, wałki, łożyska ślizgowe i toczne, skrzynie rozdzielaczy, zespoły nadbiegów; nie obejmuje: kompletnego sprzęgła, uszczelniaczy i zimeringów oraz elektroniki.

- skrzynię biegów automatyczną: obejmuje: elementy i zespoły wewnątrz tj.: wałki, koła zębate, taśmy hamulców, zawory hydrauliczne, pompy oleju, łożyska, tuleje, wspomaganie, servo, przekładnia hydrokinetyczna, zespół zaworów hydraulicznych, skrzynie rozdzielacza, sprzęgła, blok zaworów hydraulicznych; nie obejmuje: zewnętrznych mechaniznów cięgnowych, zespołów dźwigni sterujących, elementów mocujących skrzyni, uszczelnień i uszczelniaczy, oraz wszystkich pozostałych nie wyszczególnionyc elementów.

- przednie i tylne zawieszenie - amortyzatory, sprężyny itp.: obejmuje: amortyzatory, sprężyny śrubowe, drążki skrętne, osłony amortyzatorów, łożyska kolumny McPersona; nie obejmuje: zawieszenie hydropneumatycznego(za dopłatą)

- mechanizmy różnicowe: obejmuje: koła talerzowe oraz zębniki, koła zębate, wałki, łożyska ślizgowe oraz toczne, pierścienie oraz tuleje oporowe.

- paski rozrządu: obejmuje: pęknięcie, zsunięcie, zerwanie; nie obejmuje: obowiązkowej wymiany lub zużycia.

- wały napędowe: obejmuje: wały napędowe, przeguby uniwersalne, łożyska; nie obejmuje: łączników gumowych, podporu wału i innych nie wymienialnych elementów jak i również wyważenia.

- obudowy: obejmuje: kadłuby skrzyni biegów, silników, mostów, miski olejowej; nie obejmuje: awarii mechanicznych powstałych podczas kontaktu obudów z obietkami znajdującymi się na nawierzchni po której porusza się pojazd.

- koła zamachowe dwumasowe: obejmuje: tylko zakup nowych elementów; nie obejmuje: tarcz sprzęgłowych i łożysk oraz wymiany

Naprawa i wszystkie części w okresie gwarancji usuwane będą BEZPŁATNIE.
dysonans
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 07 2013
Auto: Nie mam
1

10 Sie 2014, 18:01

Tyle to widziałem, nadal nie wynika z tego nic konkretnego, ponieważ możesz mieć dwa skrajne przypadki i wiele pomiędzy nimi:

- gwarant realizuje swoją gwarancję w sposób, jakiego się spodziewasz, czyli usuwa usterki bez większych problemów, itp.

- gwarant wykręca się jak może, brak w tym tekście czegokolwiek o normalnym zużyciu, zakresie ochrony, wyłączeniach i wykluczeniach (a takie na pewno są, jeśli nie, to 'produkt' jest z góry zdefiniowany jako nadużycie), warunkach realizacji (czy dostaniesz nowe części? Czy może ściągane ze szrotu? Gdzie amortyzacja? Naprawa w jakim warsztacie? Ile może trwać maksymalnie?) i liczy na to, że i tak większość osób odpuści, gdy zauważy, że aby zrealizować gwarancję, trzeba poświęcić masę czasu i pieniędzy

Oczywiście nie wiem, który wariant jest bardziej prawdopodobny, ale już samo to, że nie ma prawdziwego regulaminu (a strona tej całej usługi jest delikatnie mówiąc amatorska - zwłaszcza pod kątem treści) nie świadczy najlepiej i byłbym jednak nieco podejrzliwy w takim przypadku, zbyt dużo tu niedopowiedzeń.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009
3

22 Mar 2015, 15:37

Witam

ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia z tego typu gwarancją?
edeknet1
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Fiat Croma
0

07 Kwi 2015, 09:02

Numer infolinii 732-732-112 jest do Państwa dyspozycji.

Serdecznie zachęcamy do kontaktu, również przed zakupem pojazdu.

W dokumentach które Klient otrzymuje do podpisania jest w sposób jednoznaczny określone, co obejmuje wybrany wariant gwarancyjny, a czego nie. Wystarczy przeczytać, ewentualnie dopytać o szczegóły i wątpliwości na infolinii.

Kwestię wiarygodności postów na forach należących do firm, które podpisały umowę z konkurencją pozostawiamy pod rozwagę. :idea:
vipgwarant
Nowicjusz
 
Posty: 1
Auto: Program ochrony aut używanych
1

07 Kwi 2015, 10:44

A ja mam panie VIP Gwarancie pytanie, często wam się zdarza naprawiać auta w ramach gwarancji? W sensie, czy komisy, które teraz zaczęły się szczycić możliwością wykupienia u nich państwa gwarancji traktują to jako chwyt marketingowy czy ponoszą jakąś odpowiedzialność w związku ze sprzedaniem szrotu?
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
1

07 Kwi 2015, 10:59

Numer infolinii 732-732-112 jest do Państwa dyspozycji.

I cytat ze strony:
Infolinia SOS jest wyłącznie do dyspozycji Klientów VIP Gwarant Service posiadających ważną kartę gwarancyjną, którym przydarzyła się awaria.


Ups ;)

Poza tym nadal nigdzie nie widzę żadnego konkretu, bo:

W dokumentach które Klient otrzymuje do podpisania jest w sposób jednoznaczny określone, co obejmuje wybrany wariant gwarancyjny, a czego nie. Wystarczy przeczytać, ewentualnie dopytać o szczegóły i wątpliwości na infolinii.


No własnie, ale co przeczytać? Nie ma tam niczego wartego uwagi na stronie, bardziej to wygląda jak usługa skierowana do autohandlarzy, co widać choćby po listingu 'zalet', sam klient końcowy jakoś się w tym gubi, dostanie 'jakieś' dokumenty do przeczytania zapewne na 2 minuty przed podpisaniem umowy, czy tylko mi się to kojarzy z jakimś nieczystym zagraniem?

Poza tym sugestia, że można pisać o was dobrze (choć źle tak naprawdę nikt jeszcze nic nie napisał, po prostu mam kilka wątpliwości których najwyraźniej nie potraficie rozwiać), albo wcale (bo konkurencja!!!111oneoneone) jest delikatnie mówiąc żenująca.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009
3