REKLAMA
Ja dokładnie stoję przed takim samym dylematem. Albo Skoda Superb 1.8 TSI 160 KM albo Citroen C5 1.6 THP 155 KM. Jak widać tylko benzyna. Brałem pod uwagę jeszcze Opla Insignie, ale odpadł ze względu na dużą usterkowość. Zrobiłem jazdy testowe i C5 i Superbem. Oczywiście jazda C5 niezwykle komfortowa ale ku mojemu zaskoczeniu jazda Superbem i to na felagach 18 calowych, C5 na 17 cal, nie wiele mniejsza. Oczywiście nie mogłem przetestowac wszystkich sytuacji na drodze i może wówczas przewaga C5 byłaby większa. W C5 nieco ciszej, a wozy testowe miały silniki diesla. Aktualnie jeżdżę od 8 lat Skodą Fabią 1.9 TDI przebieh 183 tys. - kompletnie bezawaryjnie. Fak, że samochód jest zadbany i regularnie serwisowany pod moim okiem ale też jest mocno eksploatowany.
Najnowszy C5 bardziej mi sie podoba niż Superb ale boję się awaryjnośći. Przed Fabią miałem nowego peugeota 306 HDI. Ten sam koncern PSA co Citroen. W tym samochodzie niestety psuło się wszystko. Sprzedałem po 2 latach. Oczywiście tak było kiedyś, teraz jakość w PSA może być znacząco wyższa. Jedno co mnie przekonało na korzyść Skody to opinia jednego z mechaników, że francuskie samochody maja instalacje elektryczną, szczególnie styki, aluminiową. Niemieckie natomiast, w tym Skoda, miedzianą. I to jest ponoć cała tajemnica większej awaryjności samochodów francuskich. To są samochody przeznaczone na Europę południową, gdzie zimą soli sie nie sypie. U nas zupełnie inaczej. Wilgoć plus sól powoduje utlenianie aluminiowych styków i pojawiają się usterki. Miedź jest o wiele bardziej odporna na takie problemy. Ale nie wiem czy w ramach oszczędności koncern VAG już też nie wprowadził aluminium w elektryce. Taka instalacja jest tańsza i lżejsza. Zgadzam się z opinią, że francuskie wozy trudniej sprzedać, a do tego dojdzie prędzej czy później. Na 8 letnią Fabię już mam kupców, pomimo, że nie wystawiłem jeszcze ogłoszeń. Peugeot 306 2-letni wisiał na różnych portalach 2 miesiące i musiałem zejść z ceny aby sie go pozbyć. Ale zastrzegam tak było przed 8 laty, teraz nie orientuję się jak jest. Decyzji jeszcze nie podjąłem. C5 w salonie wychodzi ok 10 tys. zł taniej niż Superb w podobnej najwyższej konfiguracji wyposażenia. Chętnie poczytam opinii na temat tych samochodów. Minusem silnika 1.8 TSI jest zużywanie oleju. Nie wiem jak 1.6 THP, który jest skonstruowany przez PSA/BMW.