Citroen C5 Tourer vs Skoda Superb Combi

26 Maj 2013, 14:14

Ja dokładnie stoję przed takim samym dylematem. Albo Skoda Superb 1.8 TSI 160 KM albo Citroen C5 1.6 THP 155 KM. Jak widać tylko benzyna. Brałem pod uwagę jeszcze Opla Insignie, ale odpadł ze względu na dużą usterkowość. Zrobiłem jazdy testowe i C5 i Superbem. Oczywiście jazda C5 niezwykle komfortowa ale ku mojemu zaskoczeniu jazda Superbem i to na felagach 18 calowych, C5 na 17 cal, nie wiele mniejsza. Oczywiście nie mogłem przetestowac wszystkich sytuacji na drodze i może wówczas przewaga C5 byłaby większa. W C5 nieco ciszej, a wozy testowe miały silniki diesla. Aktualnie jeżdżę od 8 lat Skodą Fabią 1.9 TDI przebieh 183 tys. - kompletnie bezawaryjnie. Fak, że samochód jest zadbany i regularnie serwisowany pod moim okiem ale też jest mocno eksploatowany.
Najnowszy C5 bardziej mi sie podoba niż Superb ale boję się awaryjnośći. Przed Fabią miałem nowego peugeota 306 HDI. Ten sam koncern PSA co Citroen. W tym samochodzie niestety psuło się wszystko. Sprzedałem po 2 latach. Oczywiście tak było kiedyś, teraz jakość w PSA może być znacząco wyższa. Jedno co mnie przekonało na korzyść Skody to opinia jednego z mechaników, że francuskie samochody maja instalacje elektryczną, szczególnie styki, aluminiową. Niemieckie natomiast, w tym Skoda, miedzianą. I to jest ponoć cała tajemnica większej awaryjności samochodów francuskich. To są samochody przeznaczone na Europę południową, gdzie zimą soli sie nie sypie. U nas zupełnie inaczej. Wilgoć plus sól powoduje utlenianie aluminiowych styków i pojawiają się usterki. Miedź jest o wiele bardziej odporna na takie problemy. Ale nie wiem czy w ramach oszczędności koncern VAG już też nie wprowadził aluminium w elektryce. Taka instalacja jest tańsza i lżejsza. Zgadzam się z opinią, że francuskie wozy trudniej sprzedać, a do tego dojdzie prędzej czy później. Na 8 letnią Fabię już mam kupców, pomimo, że nie wystawiłem jeszcze ogłoszeń. Peugeot 306 2-letni wisiał na różnych portalach 2 miesiące i musiałem zejść z ceny aby sie go pozbyć. Ale zastrzegam tak było przed 8 laty, teraz nie orientuję się jak jest. Decyzji jeszcze nie podjąłem. C5 w salonie wychodzi ok 10 tys. zł taniej niż Superb w podobnej najwyższej konfiguracji wyposażenia. Chętnie poczytam opinii na temat tych samochodów. Minusem silnika 1.8 TSI jest zużywanie oleju. Nie wiem jak 1.6 THP, który jest skonstruowany przez PSA/BMW.
sko98
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Skoda

26 Maj 2013, 15:06

Generalnie problem polega na tym że wprowadzone jest dużo nowości które nia zawsze są ok. dla użytkownika. Napisałeś o instalacji elektrycznej ale takich dziwnych ulepszeń jest znacznie więcej które na naszych drogach i przy naszym klimacie nie sprawdzają się. Więc jeżeli uwierzysz zapewnieniom producenta że silnik 1,6htp po 2010r był ok. to pomyśl o przyszłym kliencie który będzie miał od Ciebie kupić takie auto, czy mu przetłumaczysz że jest inaczej niż myśli i czy wogóle do Ciebie zadzwoni. Przy tak drogim samochodzie jak C5 przy odsprzedaży w porównaniu do superba może być bardzo duża różnica tym bardziej że porównujesz do silnika 1,8t który był od dawna wkładany prawie do wszystkich modeli grupy wieśwagen.
Ogólnie 1,6htp cieszą się bardzo kiepską opinią, na forach za granicą były bardzo mocno obsmarowane. Wklejam Ci link który mówi tylko o ułamku przygód tego silnika.

http://www.auto-swiat.pl/1-dynamiczny-f ... upy-bmwpsa

Co ciekawe jeszcze w 2012r nawet jeżeli okazało się że rozleciał się "tylko" rozrząd to był problem ze znaleźieniem warsztatu ASO który by ponownie przywrócił go do życia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Maj 2013, 17:30

Tak, znam ten artykuł. Trzeba brać też pod uwagę, że silniki VAG typu TSI też do najbardziej udanych nie należą. Łańcuch rozrządu jest i w THP i w TSI. Dopiero teraz VAG wraca do nowoczesnych pasków w silnikach TSI, które mają ponoć wytrzymać do pierwszej wymiany przy 200 tys. Takie silniki są już w najnowszej Skodzie Octavii a od przyszłego roku będą montowane w nowym Passacie. Z czego jasno wynika, że uzytkownicy Octavii będą testerami tych silników. A są to, wbrew pozorom, całkiem nowe konstrukcje. Nawet blok silnika jest nowy, bo poprzednie nie mieściły się do płyty MQB. W Superbie po FL będą montowane jeszcze stare silniki TSI z łańcuchami. Oczywiście przy odsprzedaży łatwiej będzie ze Skodą niż z Citroenem. Nie ma wątpliwości. Jutro jeszcze przejadę się C5 z silnikiem THP tym razem (poprzednio diesel). Ale raczej wybiorę Superba. Nie wiem tylko czy zamawiać tzw. pakiet na bezdroża? Oprócz dodatkowych osłon na silnik i podwozie skutkuje on podwyższeniem zawieszenia o 40 mm. Nie wiem jak z twardością. Ponadto wymusza to tylko felgi 16 calowe. Myślę o tym pakiecie tylko ze wględu na dziurawe polskie drogi i wysokie krawęzniki. Na codzien po bezdrożach nie jeżdżę, ale wakacyjnie może być.
sko98
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Skoda

04 Cze 2013, 23:13

Zamówiłem jednak Skodę Superb 1.8 TSI z 7 biegową DSG
sko98
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Skoda