Citroen C5 - zbyt duże ryzyko?

13 Sie 2015, 19:09

Też się przymierzam do zakupu C5 III gen jak tylko uda mi się obok domu znaleźć kawałek miejsca na garaż.
Shatanka
Początkujący
 
Posty: 240
Prawo jazdy: 22 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna 3 GT
Silnik: 2.0T 204KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

14 Sie 2015, 11:51

Ja najchętniej brałbym 3.0 V6:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ktoś ogarnięty w Citroenach może mi wytłumaczyć jedną rzecz? Czemu I-generacja C5 z 2.0 136KM ma 10.8 do setki, a II z 2.0 140KM już 9.1? I-generacja ma długą skrzynię czy po prostu Citroen trochę zaszalał w tych pomiarach?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Sie 2015, 11:57

A Ty myślisz o I generacji? Tam troszkę elektryka świrowała ale nie ma co się dziwić, to był nowy model, bardzo atrakcyjny jak na tamte czasy. :)
Mi dużo bardziej podoba się II ale szkoda że wnętrze nie jest inne.. :/
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

14 Sie 2015, 14:41

Dorzucam swoje pytanie odnośnie C5 II gen. Jak z automatami dla silnika 2.0 140 km ?
mika84
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 07 07 1984
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam (była Primera P11)
Silnik: Nie mam

17 Sie 2015, 00:43

Tak czytam ten temat i się dziwię, że nikt nie zauważył iż auto z pierwszego linku ma silnik którego nie powinno się gazować! przecież to 140 KM HPI czyli bezpośredni wtrysk... Przyjacielu ,odpuść sobie akurat to auto a szukaj 2,0 na wielopunktowym wtrysku (136 KM) ,które bez problemu można zagazować. :)
Co do zawieszenia ,to ktoś wcześniej tu napisał że ma 10 lat gwarancji. Citroen na C5 w I generacji dawał gwarancję na zawieszenie hydro 200 tys.km.
najdroższym elementem jest tzw.reduktor. koszt jego wymiany na nowy to ok 1300 zł. Można włożyć bez stresu używany ,bo jego awaria samoistna praktycznie się nie zdarza ,tak więc używka jest dobrym wyborem. Najczęściej uszkadza się on mechanicznie z winy kierowcy albo podczas wypadku.
Teraz co do samego zawieszenia. Przed kupnem C5 trzeba sprawdzić tzw sfery (gruszki) . Jest ich w tym aucie nie 4 a ...6 szt. One muszą być szczelne i trzymać azot. jeśli ktoś to zaniedbał i sobie jeździł na "lekko nietrzymających" ,to membrany w środku są nie do naprawy. Same sfery nie są drogie i można je kupić za ok 250 zł za szt. problemem C5 są za to wybijające się inne elementy w zawieszeniu. To ,że nie ma amortyzatorów nie oznacza ,że nie ma wahaczy..! Sworznie padają i inne drobiazgi. Nie są drogie. kierowcy C5 nawet nie wiedzą ,że coś im się tam zaczyna kończyć,bo auto frunie nad wybojami i "oszukuje" kierowcę swoim komfortem. Nawet z ze zniszczoną sferą jeździć można...
Zaletą tego auta jest ...to że wyjedzie z każdej polnej dziury jak się go podniesie, na szosie za to po włączeniu trybu sport auto na zakrętach przestaje się wychylać i zawieszenie staje się sztywne. Oczywiście warto pamiętać ,że nawet jak ma pół tony w środku ,to stoi na normalnej wysokości. omijać trzeba auta z ESP ,bo tam był jakiś feler który naprawdę jest drogi w usunięciu. jaki tego akurat tera nie pamiętam ale jest to kosztowny problem na 2-3 tys zł.
Mam nadzieję ,że trochę rozjaśniłem temat C5 I gen. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5799
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sie 2015, 00:54

Ossy napisał(a):Czemu I-generacja C5 z 2.0 136KM ma 10.8 do setki, a II z 2.0 140KM już 9.1? I-generacja ma długą skrzynię czy po prostu Citroen trochę zaszalał w tych pomiarach?

Jedyną rzeczą jaka mi przychodzi do głowy to to ,że porównując hatchbacki to "jedynka" była lżejsza o 80 kg. Stąd te 0,3 sek różnicy.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5799
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Stacja "Circle K" w Polsce zastąpi nazwę "Statoil"
    Stacje Statoil w Polsce zmienią w najbliższych miesiącach nazwę na Circle K. Zmiana marki rozpocznie się na polskim rynku 11 maja br. i obejmie całą sieć Statoil, która liczy 350 stacji paliw. Obiekt pilotażowy w Opolu ...