Citroen C5 - zbyt duże ryzyko?

09 Sie 2015, 21:09

Witam, przymierzam się do kupna cytryny C5 I generacji tylko nie wiem czy nie zjedzą mnie koszty. Moim celem jest silnik 1,8 benzyna 116km. Francuzi szczycą się zawieszeniem hydro-pneumatycznym ale jak z jego trwałością i ewentualną wymianą? Sam silnik nie będzie mułowaty? Ścigał się tym nie będę ale czasem potrzeba by samochód dostał kopa np. przy wyprzedzaniu. I jak z gazem u niego? Przyjmie bez problemów?
Skorupa111
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra II

09 Sie 2015, 21:22

Jaki masz budżet? Bierz 2.0, lepsze osiągi, a spalanie będzie bardzo podobne. Instalacja sekwencyjna do C5-ki. ;)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Sie 2015, 21:25

Budżet do dychy:) Mam teraz Astre II 2.0 ropniaka i chciałem trochę obniżyć koszty Ubezpieczenia:)
Skorupa111
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra II

09 Sie 2015, 21:34

A jak to zawieszenie się sprawuje?
Skorupa111
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra II

10 Sie 2015, 07:12

Jeżeli mowa o Cytrynie C5 to mając zawieszenie hydro odczujesz co to komfort i przyjemność z jazdy. Jedyne na co należy zwrócić uwagę przed zakupem t stan zawieszenie,czy nie ma wycieków- najlepiej podjechać na diagnostykę czy nawet do ASO i dokładnie zbadać bo potem koszty naprawy są dosyć wysokie. Sam silnik również polecam 2.0 i do tego lpg sekwencja.
Eperfekt
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Seat
Silnik: Ibiza 1.9
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Sie 2015, 08:49

Serwis C5 tylko w obeznanym w Citroenach warsztacie. Zawieszenie jest dość trwałe, ale auta te w rzeczywistości mają już przebiegi >300 tysięcy i mogą pojawić się wycieki itp. Ja szukałbym auta z Polski, z forum Citroena, od kogoś kto dbał o nie na bieżąco. W igiełkach z Niemiec pewnie już trzeba zainwestować w zawieszenie. Na plus auta: komfort, bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, dużo miejsca w środku, duży bagażnik, silniki benzynowe dobre pod LPG. Paradoksalnie C5 z początku produkcji był bardziej niezawodny, załapał się na wysokie miejsce w rankingu TUV.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Mirage wybrany Samochodem Roku 2013
    Nowy, miejski model Mitsubishi Mirage (w Europie znany jako Space Star) otrzymał tytuł "Car of the Year " za rok 2013, podczas gdy Pajero Sport wygrał w kategorii "Najlepszy samochód typu SUV 2WD z silnikiem benzynowym", ...

10 Sie 2015, 09:09

Czyli przebiegi na aukcjach poniżej 200 k to mało realne?:) i słyszałem ze są problemy z elektryka. Jak one są poważne? Da sie łatwo wyeliminować po podłączeniu do komputera?
Skorupa111
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra II

10 Sie 2015, 11:25

Problemy z elektroniką miały pierwsze modele 2 generacji
1.8 spokojnie daje radę, na autostradzie 190 spokojnie jedzie (Sam miałem 1.8 w 1 gen.)

Instalacja lpg u fachowca jak jakiś mietek mechanik założy ci chińską instalcję to na 100% samochód padnie.

Sprawdź czy nie ma wycieków.

Podnieś i opuść go parę razy i jeżeli usłyszysz szuranie to znaczy że nie ma
płynu wspomagania w układzie hydraulicznym

Przejedź się po wybojach jeśli samochód podskoczy maksymalnie do góry( tył lub przód) to znaczy uszkodzony kolektor wysokości

Sprawdź elektronikę czy jest zakodowana( jeśli był wyjęty akumulator to rozkodowują się szyby, radio itp.)

Co do przebiegów różnie bywa ja kupiłem poniżej 180tyś z oryginalną książką citroena z Holandii która potwierdzała przebieg (ostatni wpis 3miesiące przed sprzedażą)
emilxman
Początkujący
 
Posty: 186
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 10 01 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 250KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Sie 2015, 11:48

emilxman wielkie dzięki:)
Ja myślicie? Może to być realny przebieg? Warto się zainteresować?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Skorupa111
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra II

12 Sie 2015, 23:16

Odświeżam temat. Forumowicze orientuje sie ktoś ile w C5 kosztuje ewentualna naprawa/wymiana zawieszenia? I jak duże są koszty eksploatacji?
Skorupa111
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel Astra II

13 Sie 2015, 09:02

Ta z ogłoszenia wygląda całkiem ładnie, pytanie tylko ilu miała właścicieli, była serwisowana w ASO do końca? Jeśli chodzi o koszty to najlepiej zajrzyj na forum Citroena, tam znajdziesz informacje, najgorszy przypadek, gdy auto jest zaniedbane, bo ktoś nie wymieniał części na bieżąco. Jeśli auto było serwisowane w ASO podejrzewam, że może być zadbane. Warto znaleźć też warsztat ogarnięty w Citroenach w okolicy, takiego auta nie serwisuje się u Mirka w stodole. ;) Na plus dodam, że te C5 miały już chyba 10-letnià gwarancję na hydropneumatyczne zawieszenie.

Tak mi się te C5-ki podobają, że sam nie wiem czy to nie będzie moje następne auto. ;)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Sie 2015, 09:09

Ossy napisał(a):Tak mi się te C5-ki podobają, że sam nie wiem czy to nie będzie moje następne auto. ;)


Po przesiadce z oka będziesz załamany poziomem wykończenia tego auta :wink:
Jak C5-tka to tylko ta nowa, wyglądem powala na kolana :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

13 Sie 2015, 09:19

Wygląd kwestia gustu - nowa C5 wygląda kosmicznie, prawie jak starsza siostra Civica UFO, mimo, że długo w produkcji to nadal wygląda świeżo. W pierwszej C5 trochę przesadzili z obłościami i środek jest taki sobie, ale zewnętrznie tragedii nie ma. Auto ma dużo zalet, koszty utrzymania nie są niskie, ale nie odbiegają raczej od średniej w klasie, tylko trzeba mieć ogarnięty serwis.
Jak będą hałasować jakieś plastiki w środku podczas jazdy to kiepsko - w W210 pomimo realnego przebiegu powyżej 600 tysięcy i diesla z bezpośrednim wtryskiem nic nie hałasuje.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Sie 2015, 12:31

W mojej C5 2001 nic nie trzeszczało mimo wieku.
A co do kupna Ossy musisz się pogodzić z tym że po C5 nie będzie ci wygodnie w żadnym innym samochodzie :P

Moja stara i aktualna C5 na autostradzie to wrażenia jak byś jechał na kanapie przed telewizorem xD
emilxman
Początkujący
 
Posty: 186
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 10 01 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 250KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

13 Sie 2015, 16:17

Akurat w W210 w wersji Classic na 15-calowych felgach komfort jest bardzo wysoki. Brakuje tylko NIVO z tyłu.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002