Citroen Jumper 2.0 hdi losowo gaśnie

11 Cze 2017, 22:54

Witam. Zakładałem jakiś czas temu temat z wątkiem tego auta. W skrócie Auto nie odpalało, a jak odpaliło to gasło. Wymienione i sprawdzone zostały wszystkie wtryski, pompa paliwa, regulator cisnienia. Po tym wszystkim auto zaczeło normalnie odpalać i jeździć. Nic złego się nie dzieje ale... potrafi sobie zgasnąć raz na dzień nie ważne czy zimny czy ciepły czy przejedzie 1km czy 100km to czasami tak po prostu zgaśnie. Po krótkim postoju odpali i jedzie normalnie. Nie przeszkadzało by mi to jakoś szczególnie ale jest lekki strach ze coś mu odwali na skrzyżowaniu w środku miasta.

Co może jeszcze odpowiadać za takie losowe gaśniecie auta?
Obił mi się o uszy temat czujnika położenia wału. Czy takie coś występuje w tym aucie? Mógłby mi ktoś powiedzieć w którym miejscu go znajde?
Citroen Jumper 2.0 Hdi 84km 2004 rok.

Z góry dziękuje za pomoc
Zedax
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

13 Cze 2017, 20:08

Zedax napisał(a):ale... potrafi sobie zgasnąć raz na dzień nie ważne czy zimny czy ciepły czy przejedzie 1km czy 100km to czasami tak po prostu zgaśnie
Gaśnie tylko na wolnych obrotach czy podczas jazdy też potrafi?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Cze 2017, 21:33

Głównie podczas jazdy. obrotów nie sprecyzuje ale dla przykładu zgasł podczas ruszania ze świateł jak i podczas toczenia się z górki na drugim biegu na obrotach w okolicy troche ponad 1000. Przy wyższych obrotach ponad 2500/3000 raczej nie zdażyło się żeby zgasł
Zedax
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Cze 2017, 10:01

Czy miałeś sprawdzane ciśnienie na pompie paliwa? Filtr paliwa był wymieniany?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Cze 2017, 10:49

Filtr paliwa był wymieniany tak jak i pompa paliwa ale na używaną. Chyba że chodzi o pompę wysokiego ciśnienia to ona była sprawdzana przez mechanika i stwierdził ze jest dobra
Zedax
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Cze 2017, 11:14

Ok. Nie dostajesz żadnych błędów jak zgaśnie i nie chce odpalić?

Zedax napisał(a): czasami tak po prostu zgaśnie. Po krótkim postoju odpali i jedzie normalnie
Czyli od razu nie odpala jak zgaśnie?

Zedax napisał(a): Wymienione i sprawdzone zostały wszystkie wtryski, pompa paliwa, regulator cisnienia
Sitko na regulatorze ciśnienia nie miało opiłków?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    PODSUMOWANIE i SPIS MODELI - Koszty utrzymania
    Na tej stronie znajdziesz spis ponad 350 modeli samochodów w około 90 zestawieniach. Abarth: Grande Punto 1,4 T-Jet Alfa Romeo: 147 2,0 TS 147 3,2 GTA 156 1,9 JTD 159 1,8 159 1,9 JTDm 166 3,0 Audi: A2 1,6 FSI A3 8L ...

14 Cze 2017, 13:59

Dostaje kilka błędów P0110, P0101, P0191, P0190
Kolejno oznaczją one: Czujnik temperatury powietrza zasysanego, Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza, Regulator cisnienia paliwa, Czujnik cisnienia paliwa.
Dwa pierwsze odrzuciłem bo nie sądze zeby przeplywka powodowała ze auto gasnie. Co do czujnika i regulatora
Wydaje mi sie ze czujnik podaje dobrze informacje o cisnieniu wiec go wykluczyłem. Auto odpala kiedy zmierzone cisnienie jest odpowiednie, kiedy jest zgaszony to cisnienie jest rowne 0, a po przelozeniu na uszkodzony czujnik te wartosci były dziwne (na zgaszonym 20, na odpalonym 20 i odpalal tylko na plaka).
Auto było sprawdzane na 3 róznych regulatorach i za każdym razem dzieje podobna sytuacja, czasam gorsze.
-Auto najlepiej chodzi na oryginalnym regulatorze które było w aucie od zawsze i na tym aktualnie jeżdżę
-Na kupionym używanym gaśnie częściej
-A na nowym za 350zł auto po odpaleniu ma nierówne obroty, gaśnie na postoju jak i podczas jazdy i torche gorzej odpala

Kiedy auto jeździ normalnie żadnych błędów nie ma dlatego też uznałem błędy przepływki za jakąś anomalie. Opiłów pod lupą żadnych nie widziałem.
Auto nie odpala od razu, trzeba poczekać kilka minut zeby znowu ruszyło.
Co ciekawe to odpali od razu jeśli wyciągnie się i wsadzić spowrotem regulator cisnienia (nie ważne który z opisywanych wyżej)
Zedax
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

20 Cze 2017, 09:46

Zedax napisał(a):Filtr paliwa był wymieniany tak jak i pompa paliwa ale na używaną.
A sitko przy pompie niskiego ciśnienia było czyszczone? Jak ci auto zgaśnie i nie odpala to pompa pracuje słychać ją? Sprawdzałeś przekaźnik od pompy?
Czy te problemy występują niezależnie od tego ile masz paliwa w baku?

Zedax napisał(a):Czujnik temperatury powietrza zasysanego, Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
Sprawdź w jakim stanie jest przepływomierz, warto go wyczyścić i sprawdzić piny we wtyczce. Ten czujnik temperatury też może mieć znaczenie i warto by było sprawdzić jak auto nie odpala jaką podaje wartość temperatury.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Cze 2017, 14:51

Zedax napisał(a):Dostaje kilka błędów P0110, P0101, P0191, P0190
Kolejno oznaczją one: Czujnik temperatury powietrza zasysanego, Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza, Regulator cisnienia paliwa, Czujnik cisnienia paliwa
coś mi się kojarzy że tutaj jest wspólne zasilanie 12V poprzez przekażnik
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4940
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Cze 2017, 11:50

bonifacy napisał(a):coś mi się kojarzy że tutaj jest wspólne zasilanie 12V poprzez przekażnik

mam rozumieć że jak coś sie stanie z jednym z tych podzespolow to przez ten sam przekaźnik wywali wszystkie 4 bledy?
Zedax
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Cze 2017, 12:25

Jeśli braknie napięcia wspólnego dla tych czterech elementów to może zapisać błędy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4940
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Cze 2017, 12:29

Dobra teraz sie już awaria unormowała. Auto gaśnie tylko podczas jazdy i tylko powyżej 2,5 tysiaca obrotów. Na postoju moge go grzac do odciny na luzie i nic sie nie dzieje.
Sprawdziłym ten czujnik polozenia wału ale nie mam pojecia gdzie sie znajduje
Zedax
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Cze 2017, 12:58

Zedax napisał(a):Sprawdziłym ten czujnik polozenia wału ale nie mam pojecia gdzie sie znajduje
Zobacz czy ten filmik ci pomoże :)

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Lip 2017, 18:29

Po zrobieniu kilku testów z podłączonym kompem podczas jazdy sytuacja jest troche bardziej jasna. Wszystko wystepuje tylko gdy silnik jest zagrzany.
Auto gaśnie gdy ciśnienie zadane wynosi w okolicy 1300 (okolica ponad 3000 obrotów) wtedy to regulator cisnienia jest zamykany w 99/100% a cisnienie zmierzone wynosi kolo 1000 co jest za niskie dlatego tez odcinane jest paliwo i silnik gasnie.

Wychodzi na to ze mimo iz regulator zamyka przelew paliwa w 100% to i tak pompa nie moze wytworzyć wymaganego cisnienia.

Sytuacja występuje tylko podczas jazdy i na zagrzanym silniku. Na postoju zadane/wymagane cisnienie nie jest tak wysokie przez co pompa wyrabia przy regulatorze zamknietym w 35% wtedy tez cisnienie zmierozne i zadane się pokrywają i wynoszą ok 900 przy gazie w podlodze.

Czy to moze byc wina regulatora mimo ze wygląda jakby działał prawidłowo? czy jednak patrzeć w strone samej pompy wysokiego cisnienia?
Zedax
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Fiat Stilo
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Lip 2017, 11:27

Czy komputer nie pokazuje czasem błędu niskiego ciśnienia paliwa?

Ja bym zmierzył jeszcze ciśnienie paliwa jakie wytwarza pompka paliwa. Zmieniłeś na na używaną a w samej pompce elektrycznej usytuowany jest ogranicznik ciśnienia, który reguluje ciśnienie w zakresie 2-6 bar. Biorąc to pod uwagę to prawidłowe ciśnienie tłoczenia musi się dokładnie mieścić w podanych widełkach. Jeżeli będzie poniżej 2 bar to będzie to prawdopodobnie wina pompki.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999