Gaźnik nierówna praca.

11 Lip 2017, 16:55

Witam serdecznie :D Mam problem z polo 86c2f z silnikiem 2g. Na zimnym silniku gdy ssanie się włącza chodzi normalnie, gdy dam w gaz obroty rosną normalnie. Problem tkwi w tym że z wydechu leci czarny dym (po dodaniu gazu) jakby mieszanka była za bogata, świece są czarne ale nierówna praca ustępuje gdy przymknę troszkę przepustnice od ssania tak, żeby miała po 2mm luzu. Wszystko wskazuje że mieszanka jest za bogata ale dlaczego po przymknięciu przepustnicy jest ok? (Gaźnik pierburg 2e3
bambus727
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 06 10 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo 86c2f
Silnik: 1.3 2g
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

11 Lip 2017, 17:23

Z ręcznym sterowaniem ssania, to nie taka prosta rzecz.Trzeba wziąść pod uwagę to, że teraz mamy lato, więc zimny silnik nie jest tak zimny jak np. zimą. I jeżeli jest zima, mróz np. -10 stopni, to gałkę ssania wyciągasz całą. A latem, nie ma -10, tylko jest np. +25 stopni. Więc tej gałki z ssania nie należy wyciągać całej, tylko adekwatnie mniej. Czasem jest też tak, że trzeba najpierw wyjąć całą, żeby wogóle uruchomić silnik, ale zaraz po uruchomieniu, trzeba ją nieco wcisnąć, żeby to ssanie zmniejszyć. No i na ssaniu teraz, w lato jedzie się paręset metrów i się je wyłącza, a raczej powinno stopniowo zmnioejszać adekwatnie do rosnącej temp. silnika. Niestety o tym zmniejszaniu, to tylko w książkach, bo w praktyce cięzko to zrealizować. A w szczególności w starszych silnikach, któe już mają nieco przejechane. To jedna rzecz.
Inna to np. gaźnik. Może trzeba wyczyścić i wyregulować. Należy to robić co jakiś czas. Oprócz tego zerknij na filtr powietrza czy n ie jest za brudny. bo to też ma wpływ na skład meszanki, a zabrudzony może być powodem zbyt bagatej. Bo zakładam, że ciepłotę świec masz dobraną właściwie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lip 2017, 17:32

Gaźnik jest ze ssaniem automatycznym. Również była próba bez filtra powietrza. Właśnie nie wiem jak to jest z tymi świecami. Niby zakładał mechanik ale to nie są klasyczne tylko z 3 elektrodami.
bambus727
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 06 10 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo 86c2f
Silnik: 1.3 2g
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

11 Lip 2017, 17:39

Ilość elektrod tak naprawdę nie ma znaczenia. Aczkolwiek jedni twierdzą, że np. z dwoma elektrodami są lepsze, bo jest większa możłiwośc zapłonu mieszanki. Ja tego zdania nie podzielam, że jak świeca jest sprawna, układ zapłonowy jest sprawny, to jedna elektroda też mieszankę zapali. A jeszcze inni, mówią, że świeca dłużej wytrzymuje, bo iskra przeskakuje raz na jednej raz na drugiej elektrodzie.
Ale najważniejsze jest to, czy te świece są właściwie dobrane - wg zaleceń producenta. Chodzi o ciepotę.
Bez filtra nie odpalaj silnika, bo to też może w błąd wproadzać - brak filtra, więcej powietrza silnik zasysa - filtr powietrza w jakimś stopniu hamuje przepływ tego powietrza. Stąd rózne wielkości filtrów - w zależności od potrzeb silnika.
Co do ssania automatycznego, to jest na bimetalu. Jak długo nie było to kontrolowane, to warto się tym mechanizmem zainteresować. Może być, że bimetal stracił swoje właściwości i steruje tym ssaniem nieodpowiednio. Stąd może być ten problem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lip 2017, 17:42

No a jak to sprawdzic? nie miałem do czynienia z takimi rzeczami.
bambus727
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 06 10 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo 86c2f
Silnik: 1.3 2g
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

11 Lip 2017, 17:58

bambus727 napisał(a):No a jak to sprawdzic? nie miałem do czynienia z takimi rzeczami.

Proponowałby oddać autko w ręce mechanika, bo to nie jest zbyt prosta sprawa. Ale opiszę ci o co chodzi. Jak dasz radę posprawdzać to posprawdzasz, a jak nie to mechanik co p[ozostanie. Nie wiem jakie masz tam sterowanie ssaniem. Jeden sposób to elektryczny - po przekręceniu kluczyka, grzałecfzka w postaci sprężynki nagrzewa bimetal. Drugi sposób, to ogrzewanie tego bimetalu przez ciecz chłodzącą silnik. Czyli do gaźnika dochodzą dwa wezyki z płynem chłodniczym. Posprawdzaj, czy jak silnik się nagrzewa, to te weżyki robią się ciepłe i czy bimetal nagrzewając się zamyka ssanie. To samo z elektrycznym - sprawdż, czy sprężynka się nagrzewa i czy bimetal działa.
Nie wiem na jakim etapie mechaniki jesteś i czy to ogarniesz, ale zawsze warto spróbować.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lip 2017, 18:29

No ale teraz sobie pooglądałem jeszcze. Gdy odpale auto na zimnym chodzi na wysokich obrotach i jest ok lecz gdy tylko dodam gazu przepustnica ssania się trochę więcej otwiera a chyba to nei powinno tak byc?
bambus727
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 06 10 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo 86c2f
Silnik: 1.3 2g
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

12 Lip 2017, 10:33

Pooglądaj jeszcze dokładniej i sprawdż, dlaczego tak jest.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lip 2017, 19:29

U mnie gdy siadlo ssanie podcisnieniowe zdjalem boczny korpus gaznika i zamontowalem linke,dzialalo bez pudla do konca.Proste i bardzo skuteczne.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lip 2017, 19:39

Ssanie działa jak powinno. Wywaliłem cały gaźnik. Pytanie czy druga przepustnica (od zwiększania obrotów) powinna być zamknięta czy uchylona? Jest regulacja lecz była skręcona na maxa i przepustnica była zamknięta. Gdzie znajdę regulacje składu mieszanki? bo nie mogę nic znaleźć...
bambus727
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 06 10 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo 86c2f
Silnik: 1.3 2g
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

12 Lip 2017, 19:41

Jak to druga przepustnica,ja mialem jedna tylko.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lip 2017, 19:46

W sumie są 3 przepustnice. Ssanie, wolnych obrotów i 3 która służy tylko do zwiększania obrotów. W sumie przy zwiększaniu obrotów otwierają się 2 przepustnice jedna otrzymuje mieszankę bez przyspieszacza a druga z przyśpieszaczem.
bambus727
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 06 10 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo 86c2f
Silnik: 1.3 2g
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

12 Lip 2017, 19:59

A jaki silnik miałeś?
bambus727
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 06 10 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo 86c2f
Silnik: 1.3 2g
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

13 Lip 2017, 14:28

tutaj masz opis twojego gaźnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lip 2017, 20:50

Gaźnik był spoko wymieniłem świece na jednoelektrodowe i jest gicior. Pali od strzała przejechałem koło 50 km i świeca w idealnym kolorze.
bambus727
Początkujący
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 06 10 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Polo 86c2f
Silnik: 1.3 2g
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991