Citroen Xsara 2.0 Hdi 90KM - Kierownica na siłę wraca/centruje się

06 Wrz 2017, 18:19

Witam

Auto świeżo nabyte także historii nie znam.
Na dzień dzisiejszy kierownica podczas skręcania prawie zawsze z wyczuwalną siłą ciągnie w przeciwną stronę. Jak ja w lewo to ona w prawo, jak ja w prawo to ona w lewo. Ciężko mi jeszcze sprecyzować ale wydaje się że nie jest to po całości a jedynie tak: ciągnie, nie ciągnie, ciągnie itd.. w odcinkach kilkunastu stopni obrotu (na oko)
Dodam że jest to również wyczuwalne na postoju z włączonym silnikiem.

Samochód jedzie prosto jak się go puści (chyba właśnie o to tej usterce chodzi :D ). Luzów nie stwierdziłem, stuków też jakichś nie słyszę (chociaż tutaj muszę z kumplem zdiagnozować)

Pomóżcie :)
TheN
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 10 09 2014
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Nissan Almera n15
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Wrz 2017, 18:47

TheN napisał(a): kierownica podczas skręcania prawie zawsze z wyczuwalną siłą ciągnie w przeciwną stronę.
Sprawdz czy przypadkiem nie sa zapieczone łozyska gorne amortyzatorów przednich....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

06 Wrz 2017, 20:48

Sprawdziłem. To nie łożyska amortyzatorów.

Dzisiaj zmieniałem płyn wspomagania. Tak w połowie ponieważ nie mogłem odkręcić przewodu przy maglownicy więc starałem się odessać ze zbiornika i przewodów u góry. Stary płyn był brązowy...

Co dziwne, podczas odsysania, już zauważyłem poprawę. Wspomaganie pokazało jak lekko potrafi chodzić (rewelacja vs wcześniej) i nic nie szarpało.
Płynu odessałem z 0,5l, dolałem też tyle, poziom na rozgrzanym na wskazówce H, zakręcam, sprawdzam, niby ok ale po około 5km już zauważyłem że wszystko wraca do stanu wcześniejszego...

nie rozumiem tego zachowania
TheN
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 10 09 2014
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Nissan Almera n15
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Wrz 2017, 11:26

A samą pompę wspomagania sprawdzałeś? Bo jeżeli dolałeś płynu i było lepiej, to teraz pozostaje jedynie kwestia pompy, od tego bym zaczął.
Autobelki
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Renault Laguna
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Wrz 2017, 18:00

a w jaki sposób mogę ją sprawdzić?
TheN
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 10 09 2014
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Nissan Almera n15
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Wrz 2017, 14:35

Może po prostu układ się nie opdopowietrzył. A jakiego koloru był olej ? Czerwony ? Maiłem Peugeota z taką sama pompa wspomagania i zastosowałem olej Dexron 6 czerwony - była duża poprawa w lekkości pracy kierownicy.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot