Civic B+G - trzęsie na ciepłym, zupełny brak mocy.

10 Kwi 2012, 22:31

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum :)


Pacjent to Honda Civic d14a8 z 1998 roku + LPG stag200
Problem mojego auta wygląda następująco :

Po odpaleniu na zimno, oczywiście na benzynie, wszystko działa jak należy - przy odpowiedniej temperaturze przeskakuje na gaz i jeździ jak trzeba.
Natomiast jeśli przy temperaturze roboczej, czyli ciepłym silniku zgaszę, to po każdym odpaleniu silnik pracuje jakby na 3 cylindry, telepie, cedzi jakby wtryski benzyny były pozatykane, ledwo jedzie i dźwięk tego jest straszny ... to wszystko do momentu, kiedy przeskoczy spowrotem na gaz.
Na gazie odzyskuje moc, chodzi równo.

Do tej pory wymieniłem filtr paliwa, filtr powietrza, wtryskiwacze benzyny, świece, przewody zapłonowe, kopułkę, ustawiłem rozrząd, przelutowałem przekaźnik pompy paliwa.
Wyczyszczona przepustnica i krokowy, wyregulowane zawory, zmierzona kompresja i jest ok.



Czy ktoś ma jakiś pomysł skąd takie zachowanie silnika ?


Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam !
colourb
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 07 07 2006
Auto: Honda Civic d14a8 90KM

11 Kwi 2012, 21:28

podłącz komputer diagnostyczny. sprawdż czy przepłwomierz działa jak powinien, ewentyalnie sprawdż odpowietrzenie zbiornika paliwa. mialem kiedyś podobny przypadek, że podczas pracy silnika tworzyło sie w zbiorniku podciśnienie a z silnikiem działy sie cuda:D
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

11 Kwi 2012, 23:17

Opcji podłączenia pod kompa, niestety nie mam.
Poprzez samodiagnostyke nie wywala żadnych błędów, podczas jazdy 'CHECK' też się nie zapala.

O przepływomierzu w tym aucie - szczerze, nie słyszałem.

Podejrzewałem problem z układem zasilania benzyny, dlatego też podmieniałem wtryski, listwę, wąż paliwowy od filtra i filtr.
Nawet pomogło ... przez pół dnia :P

Pomyślę nad odpowietrzeniem baku i sprawdzeniu wężyków.

Dzięki !
colourb
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 07 07 2006
Auto: Honda Civic d14a8 90KM

14 Kwi 2012, 00:32

sprawdż jeszcze uszczelki od kolektora ssącego, sprawdż czy nigdzie nie lapie lewego powietrza, oraz czy nie podaje bęzyny razem z gazem
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

15 Kwi 2012, 13:05

Cały dolot i układ wydechowy sprawdzałem wcześniej i nie widzę niczego niepokojącego.


Natomiast zauważyłem taką zależność, dość śmieszną jak dla mnie :)

Otóż kiedy zgaszę na ciepłym i wyciągne bezpiecznik od LPG lub przed odpaleniem wyłącze przełącznikiem instalacje LPG, to odpala normalnie :) i nie cedzi, nie trzęsie się !



Czyżby to był jakiś problem z 'sygnałem' z kontrolera LPG (stag200-4) ?
colourb
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 07 07 2006
Auto: Honda Civic d14a8 90KM

15 Kwi 2012, 22:36

tylko i wyłącznie wina instalacji gazowej, gazownik musi to obejrzeć
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...