Problem z zapłonem, Opel Meriva 1.7 CDTi

29 Sty 2012, 16:26

Opel Meriva 1.7 CDTi 101KM (146 000 przebiegu)

Witam.

Mam problem z zapłonem. Mój opel na zimnym silniku odpala i zaraz gasnie. Odpala za kazdym razem lecz po rozruchu musze trzymac go na podwyzszonych obrotach (ok. 1 500obr.) ok 3-4 min i wtedy pracuje lecz obroty sa nie rownomierne, a silnik bardzo glosno pracuje. Przy nagrzanym silniku problem znika. Mechanicy przescigaja sie w diagnozach. Jeden z nich twierdzi, ze to wina wtryskow lecz samochod odpala za kazdym razem nawet przy -12 stopni.

Wymieniony zostal:
-kompletny rozrzad
-turbina

Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu.
waldek14
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 12 1976
Auto: Opel Meriva , 1.7 CDTi

29 Sty 2012, 17:16

Po wymianie rozrządu powstał problem?
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

29 Sty 2012, 19:45

Nie. Kupiłem auto z ta usterka. Silnik byl nagrzany i wszystko bylo ok. Dodam, ze badanie komputerowe nie wykazuje tej usterki.
waldek14
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 12 1976
Auto: Opel Meriva , 1.7 CDTi

29 Sty 2012, 20:24

objaw jakby paliwo wracało,proponuje zainstalowac zaworek zwrotny przed pompa albo filtrem...koszt pare zl a moze byc ze problem w tym tkwi ;]
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

29 Sty 2012, 20:25

HARIBO napisał(a):objaw jakby paliwo wracało,proponuje zainstalowac zaworek zwrotny przed pompa albo filtrem...koszt pare zl a moze byc ze problem w tym tkwi ;]


To jest silnik CR, zaworek nic tam nie zmieni.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

30 Sty 2012, 00:15

W jednym warsztacie zamontowano zaworek przed filtrem. Natomiast w drugim go zdemontowano gdyz wedlug ich opinii to nic nie daje.
waldek14
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 12 1976
Auto: Opel Meriva , 1.7 CDTi
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jesienne podróże - kilka dobrych rad
    Powoli kończy się lato, a przed nami złota, polska jesień. Pora roku, która swoją zmiennością może zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych kierowców, bo mało kto dostrzega zagrożenia, jakie ze sobą niesie. ...

01 Lut 2012, 21:48

Jest kilka możliwości:
1, kontrola EGR, ale manualna a nie kompem!!!
2, trzeba sprawdzić czy pompa podająca paliwo pracuje prawidłowo na zimnym silniku. W tym silniku sa 2 mozliwosci, znajduje sie ona w zbiorniku-elektryczna, lub jest wbudowana w pompę wysokiego cisnienia.
3, koniecznie trzeba wykonac test wtrysków na przelew.
4, możliwe, że silnik posiada wbudowany regulator obrotów w pompę wysokiego cisnienia, trzeba go sprawdzić.
5, rozumiem, że świece sprawdzone??!!

I na deser, ktoś sprawdził stan wałka rozrządu?
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

01 Lut 2012, 22:19

Zmierz ciśnienie na cylindrach na zimnym i gorącym silniku.
Jak z dymieniem tego silnika ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

15 Kwi 2012, 21:11

Problem rozwiązany. Okazało się ,że zawór w pompie paliwa był niesprawny. Dopiero piąty mechanik był w stanie usunąc usterke. Silnik po naprawie pracuje jak zegarek. Dziekuje za pomoc.
waldek14
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 12 1976
Auto: Opel Meriva , 1.7 CDTi