Civic Type-R EP3 czy Focus RS mk2

12 Wrz 2010, 13:26

MajkPZM napisał(a):Focus to sportowe auto z prawdziwego zdarzenia a type R to taki usportowiony kompakt.

Tak, wiem, bo ma mocniejszy silnik i jest przystosowany ale civic też jest dobrym sportowym autem, co udowadnia nawet taki filmik z toru Nurgburgring:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


nie wiem czy reszta aut to byli słabsi kierowcy, czy słabsze maszyny ale widać, że civic wyprzedza wszystkich (nawet BMW, Audi bodajże A5 i inne porsche).

Nie chodzi mi o auto na tor ale do codziennej jazdy, 1-3 razy w miesiącu poza miasto. Żeby było w miarę ekonomiczne (wiem, że oba palą jak się szybko jedzie ponad 12l ale nikt nie karze w mieście na pełnym gazie jechać). Civic ma 2.0 bez turbo, focus już 2,5 Turbo, więc teoretycznie powinien więcej palić. Honda jest chyba lżejsza, więc też powinna mniej palić. Japończycy mają droższe części ale za to są solidne.

P.S. Nie spierajcie się o to, co lepsze RWD, czy FWD, bo nie o to w tym temacie chodzi.
Krzycho92
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lublin

12 Wrz 2010, 13:27

jiGsaw napisał(a):Ale co tu tłumaczyć? Na suchym asfalcie najlepsze jest RWD, na rajdach gdzie teren jest kiepski najlepsze jest 4x4, a FWD lepsze od RWD zwykle.

No to sobie zobacz jak na rajdach szutrowych, cięzkie imprezy i lancery AWD potrafią się topic w piasku gdzie lekkie C2 ( FWD ) poprostu po nim przelatują. Na zakrętach dobre FWD ( cztyli tylko focus RS) będzie szybciej się wyciagał z zakrętu niz RWD i AWD, nie wspominając o górskich drogach z dużą iloscią zakrętów i nawrotów gdzie poprostu RWD nie ma prawa bytu. Wcale nie mowie, że FWD jest lepsze niz RWD bo to nie prawda, ale bardzo często FWD wbrew utartym opiniom jest szybsze od RWD.

[ Dodano: 12 Wrzesień 2010, 13:32 ]
Krzycho92 napisał(a):
MajkPZM napisał(a):Focus to sportowe auto z prawdziwego zdarzenia a type R to taki usportowiony kompakt.

Tak, wiem, bo ma mocniejszy silnik i jest przystosowany ale civic też jest dobrym sportowym autem, co udowadnia nawet taki filmik z toru Nurgburgring:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


nie wiem czy reszta aut to byli słabsi kierowcy, czy słabsze maszyny ale widać, że civic wyprzedza wszystkich (nawet BMW, Audi bodajże A5 i inne porsche).

Nie chodzi mi o auto na tor ale do codziennej jazdy, 1-3 razy w miesiącu poza miasto. Żeby było w miarę ekonomiczne (wiem, że oba palą jak się szybko jedzie ponad 12l ale nikt nie karze w mieście na pełnym gazie jechać). Civic ma 2.0 bez turbo, focus już 2,5 Turbo, więc teoretycznie powinien więcej palić. Honda jest chyba lżejsza, więc też powinna mniej palić. Japończycy mają droższe części ale za to są solidne.

P.S. Nie spierajcie się o to, co lepsze RWD, czy FWD, bo nie o to w tym temacie chodzi.

Nie zapominaj, że Nuburing to normalna autostrada i droga publiczna, rózni się tylko tym, że jest jednokierunkowa. Jezdzilem po Nuburingu swoim STI i równiez wyprzedzałem duzo szybsze i duzo mocniejsze samochody niz moj a jest to spowodowane tym, że duzo ludzi wjezdza na Ring w celach rekreacyjnych od tak zeby się przejechać, pozatym jakikolwiek bład na Ringu kosztuje duzo bo za kazdy metr zniszczonej barierki płacisz 1000euro kary + czas za zablokowanie toru i z drobnej stuczki moze się okazac ze zapłacisz kilka tysiecy euro kary.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

12 Wrz 2010, 13:40

Częściowo masz rację, RS pokazuje, że FWD nie jest do końca spalone, ale już raczej to jego szczyt możliwości. A konkurentem dla RS prędzej będzie 135i... a tak naprawdę dopiero 1er Mpower, które wyjdzie niedługo.

Focus RS Mk. II technical data
Performance
Max speed 163.06 miles/h (263 km/h)
0-100 km/h 5.8 seconds
0-160 km/h 13.0 seconds
0-200 km/h 21.1 seconds
0-300 km/h -
Quarter mile 14.33 seconds

135i Coupe (E82) technical data
Performance
Max speed 155 miles/h (250 km/h)
0-100 km/h 5.3 seconds
0-160 km/h 11.7 seconds
0-200 km/h 18.8 seconds
0-300 km/h -
Quarter mile 13.3s 105.6mph seconds

To jest przepaść, z tego 135i na seryjnych gratach można zrobić ok. +100km, a nie mamy tutaj jeszcze 1 M-Coupe nawet...

http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times

Jak widać auta FWD zdominowały tabelę... :???:

Dobra, koniec OT.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

12 Wrz 2010, 13:50

Najprościej, które z tych dwóch aut będzie lepsze do codziennej jazdy (dynamicznej :)) i tańsze w eksploatacji i dlaczego akurat to, a nie drugie ??
Krzycho92
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lublin

12 Wrz 2010, 13:51

jiGsaw napisał(a):Częściowo masz rację, RS pokazuje, że FWD nie jest do końca spalone, ale już raczej to jego szczyt możliwości. A konkurentem dla RS prędzej będzie 135i... a tak naprawdę dopiero 1er Mpower, które wyjdzie niedługo.

Focus RS Mk. II technical data
Performance
Max speed 163.06 miles/h (263 km/h)
0-100 km/h 5.8 seconds
0-160 km/h 13.0 seconds
0-200 km/h 21.1 seconds
0-300 km/h -
Quarter mile 14.33 seconds

135i Coupe (E82) technical data
Performance
Max speed 155 miles/h (250 km/h)
0-100 km/h 5.3 seconds
0-160 km/h 11.7 seconds
0-200 km/h 18.8 seconds
0-300 km/h -
Quarter mile 13.3s 105.6mph seconds

To jest przepaść, z tego 135i na seryjnych gratach można zrobić ok. +100km, a nie mamy tutaj jeszcze 1 M-Coupe nawet...

http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times

Jak widać auta FWD zdominowały tabelę... :???:

Dobra, koniec OT.

0 Logiki. Trudno zeby 300konne FWD bylo szybsze od 500konnego RWD. Przygladnij się dobrze tabeli czasów, Focus RS ma 8.25 a e46 m3 które ma 50koni więcej ma czas 8.23, 335i coupe ma 8.26, a megane RS 26R ( FWD 330 koni ) ma czas 8.16. :)
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

12 Wrz 2010, 13:52

Tańsze będzie wg mnie Civic, bo RS to już jest wynalazek... ale RS będzie szybszy i lepiej się będzie prowadził. To inne auta, sam musisz wybrać co dla Ciebie ważniejsze.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

12 Wrz 2010, 13:52

Krzycho92 napisał(a):Najprościej, które z tych dwóch aut będzie lepsze do codziennej jazdy (dynamicznej :)) i tańsze w eksploatacji i dlaczego akurat to, a nie drugie ??

Na codzien tanszy będzie Civic, duzo mnie spali, duzo mniej się w nim zepsuje, duzo tansze opłaty, i duzo mniej kosztuje. Na tor RS sie nada a Civic nie bardzo.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

12 Wrz 2010, 14:00

To bardziej mi pasuje Civic. Jeszcze jedno pytanie, czy opłaca się pakować w tuning: chip, ewentualnie optyka i inne rzeczy, które poprawiają właściwości jezdne i dynamikę. Chodzi mi o, to żeby później nie było problemów, że po tuningu jak coś się zepsuje albo części zamienne, to już albo będą droższe albo będą problemy. Widziałem np., że ludzie którzy poddają chipom swoje auta, potem podczas jazdy zapala im się lampka, taka żółta od chyba tego komputera co steruje wszystkim (np. jak w dieslu się zaleje złe paliwo to ona się zapala).
Czy po tuningu samochód będzie więcej palił ?? Chip tuning zwiększa elastyczność auta, więc raczej mniej powinien spalać ale spojlery czy jakieś części w silniku, które się wymienia na lepsze/tuningowe już mogą coś zmieniać w charakterystyce prowadzenia (może być większa awaryjność/spalanie) ??
Krzycho92
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lublin

12 Wrz 2010, 14:07

Krzycho92 napisał(a):To bardziej mi pasuje Civic. Jeszcze jedno pytanie, czy opłaca się pakować w tuning: chip, ewentualnie optyka i inne rzeczy, które poprawiają właściwości jezdne i dynamikę. Chodzi mi o, to żeby później nie było problemów, że po tuningu jak coś się zepsuje albo części zamienne, to już albo będą droższe albo będą problemy. Widziałem np., że ludzie którzy poddają chipom swoje auta, potem podczas jazdy zapala im się lampka, taka żółta od chyba tego komputera co steruje wszystkim (np. jak w dieslu się zaleje złe paliwo to ona się zapala).
Czy po tuningu samochód będzie więcej palił ?? Chip tuning zwiększa elastyczność auta, więc raczej mniej powinien spalać ale spojlery czy jakieś części w silniku, które się wymienia na lepsze/tuningowe już mogą coś zmieniać w charakterystyce prowadzenia (może być większa awaryjność/spalanie) ??

Ta Lampka to Check Engine. Chip tuning jest dosc prosty i tani w samochodach z turbo, w wolnossącym Civiciu poprzez zmiane programu mozesz zyskac moze z 5km, gra nie warta swieczki, tutaj trzeba dokonywac zmian pod maską, na początek mozna zmienic filtr i wsadzic przelot, to juz jest jakies 10-15koni. Spalanie wzrosnie na 100%. Ewentualnie mozna zestroic auto pod Shell V-Power Racing 100 to bedziesz miał dodatkowe 5koni. Moc nie poprawi prowadzenia, jak chcesz poprawic prowadzenie to zmiana zawiasu, dobre opony inna przekładnia itp.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

12 Wrz 2010, 14:13

Firma 44tuning robi chip tuning tylko nie wiem czy to do EP3 Type-r, bo napisane jest type-s ale moment i moc się zgadzają:
http://www.44tuning.pl/honda/chip-tunin ... 01-km.html
Moc wzrasta o 16KM i moment o 24NM i spalanie troszkę maleje.
Tu film stock civic vs chip:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Ewentualnie można założyć turbo i wtedy moc wzrasta ale spalanie chyba też.

Jest jakiś sposób podniesienia mocy i zmniejszenia jednocześnie spalania efektywniejszy od chipa ??

A i jeszcze jedno. Ile km/h jedzie civic na 6 biegu przy 2;2,5;3 i 4 tyś obr/min ?? Jeśli nikt nie jeździł z was i nie wie, to może jest jakaś stronka albo sposób żeby to sprawdzić ??
Ostatnio edytowany przez Krzycho92, 12 Wrz 2010, 14:19, edytowano w sumie 1 raz
Krzycho92
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lublin

12 Wrz 2010, 14:18

Krzycho92 napisał(a):Firma 44tuning robi chip tuning tylko nie wiem czy to do EP3 Type-r, bo napisane jest type-s ale moment i moc się zgadzają:
http://www.44tuning.pl/honda/chip-tunin ... 01-km.html
Moc wzrasta o 16KM i moment o 24NM i spalanie troszkę maleje.

Jest jakiś sposób podniesienia mocy i zmniejszenia jednocześnie spalania efektywniejszy od chipa ??
Nie ma. Imo nie warto dla 15koni się bawic w takie pierdoły bo róznicy i tak nie odczujesz a po pewnym czasie znowu bedziesz chciał zwiększyc moc. Ja bym na Twoim miejscu poszukał jakiegos Audi S3 a nie bawił się type-ra.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

12 Wrz 2010, 14:22

Dlaczego audi s3 ?? To też może golf gti lub r32 i też dużo innych porównywalnych do type-r jest FWD (nie chce innych niż fwd) aut, więc możecie polecić inny podobnie szybkie (i podobne ekonomiczne oraz mało awaryjne FWD).

Nie chcę pisać nowego tematu, więc możecie zaproponować sportowy FWD z kompaktów tylko żeby był od 2000r. i młodszy (nie chcę starszych aut).


P.S.Edytowałem post wyżej
Krzycho92
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lublin

12 Wrz 2010, 14:37

Ale czemu nie chcesz nic innego niz AWD? Skoro to ma byc do miasta to imo tylko AWD, mocnym FWD w zimie po miescie się jezdzic nie da, jak jest chlapa to poprostu auto traci cały swoj potencjał, zresztą na mokrym też. W S3 masz quatro i naprawde jest czym pocisnąć.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

12 Wrz 2010, 14:49

Chodzi mi o ekonomiczność. Wiem, że jak już auto takie sportowe to i tak pali 10-15l w mieście, w zimie jeszcze więcej, a jak jest AWD to jeszcze więcej pali. Zależy mi na małym (oczywiście takim w granicach 12-3l max) spalaniu coś jak civic. Napęd na 4 koła oczywiście dobry (trakcja i prowadzenie, w zimie super) ale wtedy to smok paliwożerny jest (tak czytałem i to chyba prawda). Jeśli się mylę co do AWD, to proszę mnie poprawić.

[edit]
Tak się zastanawiam nad tym Audi S3, tylko nie wiem, czy rocznik do 2003, czy ten aktualny. Jak wygląda spalanie oraz serwis takiego audi ?? Chyba podobnie jak do hondy, bo to niemiec, czyli bardziej dostępny w Polsce niż japończyk ?
Krzycho92
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Lublin

12 Wrz 2010, 15:21

To nie PRL zeby był problem z dostaniem czegos, wszystko jest dostepne w ASO. Wiadomo, że AWD pali troszke więcej ale takie S3 w miescie 13-14l powinno spalic. Pozatym jakby to dziwnie brzmi, zastanawiasz się nad autem za 60tys ( Civic ) i Focusem RS za 150tyś, ja Ci proponuje auto za 130-150tyś a Ty mowisz ze nie bo rocznie Ci spali 1000zł więcej niz Civic... dziwne podejscie.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków