Civic type S do 30 tys

09 Sie 2018, 12:57

No to sam sie okresl czego szukasz bo ten civic przy normalnej dla wiekszosci ludzi zmianie biegow nie bedzie mial wiele wspolnego z dynamika.
Podalismy Ci wiele szybszych aut, jest z czego wybierac.

Masz bravo, leona, lagune, volvo. Do tego mozna dolozyc saaba 9-3, audi a4 b7 1.8t.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Sie 2018, 19:37

Jak dla mnie Civic to świetne auto, trzyma się drogi jak przyklejony a w zakrętach niewzruszalny, silnik ma swoją specyfikę, ale też daje za to niesamowite wyczucie, co kto lubi ... dla mnie był fun z wkręcania na 6500rpm i wyprzedzanie na 3-jce przy 80km/h -> 110km/h.
A na co dzień niskie spalanie.

Poza tym nie skupiajcie się tylko na Nm, Bravo T-jet 150 koni ma do setki 8,2s, do 160km/h - 23,4s ... Civic 140 koni 8,9s, do 160km/h - 24,5s, w ostatecznym rozrachunku jadą podobnie, wszystko zależy kto ma jaką specyfikę jazdy i jaką preferuje.
tomekdk
 

09 Sie 2018, 19:42

tomekdk napisał(a):w ostatecznym rozrachunku jadą podobnie


Eh. Sprint pod czerwone pole... Sprawdź sobie elastyczność 80-120 km/h itp. Nagle Civic dostaje ostre lanie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Sie 2018, 19:52

Dokladnie, poza tym co to za przyjemnosc jadac w trasie ciagle zmieniac biegi i wsadzac trojke gdy chcemy cos wyprzedzic... A jak to bedzie tir i mala dziura to tak sie mozna bawic:-)
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Sie 2018, 20:14

bartez90 napisał(a):Dokladnie, poza tym co to za przyjemnosc jadac w trasie ciagle zmieniac biegi i wsadzac trojke gdy chcemy cos wyprzedzic...

No właśnie to jest rewelacyjne w Civicu.

Poza tym Panowie, mnie nie bawią tematy "przepychankowe", dlatego napisałem - co kto lubi. Pomaganie nie polega na forsowaniu własnego zdania, no chyba, że ktoś jest tutaj w innym celu.
tomekdk
 

09 Sie 2018, 20:27

Dla mnie rewelacyjne w moim aucie jest to ze gdy na 5tym biegu przy 80 wcisne mocno gaz to wgniata mnie w fotel i zaraz mam 120. Jezdzilem civiciem i w jego "dynamice" nic rewelacyjnego nie ma.
Nie forsuje wlasnego zdania ale autor pisal ze szuka auta dynamicznego, a civic taki nie jest. Poza tym przesiada sie z turbobenzyny 130km i chce cos szybszego, w civicu odczuje tylko znaczny spadek elastycznosci.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Sie 2018, 20:32

Elastyczność jest słaba i potwierdzam to jako użytkownik.
Za to prowadzenie jedno z lepszych w klasie i nie płuży przodem jak typowy VW, Skoda czy Audi FWD.

Ogólnie wolnossącym silnikiem nie każdy potrafi jeździć, bo mój poprzedni Lexus IS 200 miał taką samą elastyczność jak doładowane 1.8T 163KM w A4 czy Saab 9-3 1.9 TiD 150KM. Biegi zmieniało się z przyjemnością, więc redukcja to żaden problem (inaczej polecam automat jak się nie chce zmieniać biegów).
Tak jak wspomnieli poprzednicy - co kto lubi. Jeden woli szybkie zakręty, a inny szybkie proste.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Sie 2018, 20:51

bartez90 napisał(a):poza tym co to za przyjemnosc jadac w trasie ciagle zmieniac biegi i wsadzac trojke gdy chcemy cos wyprzedzic...

Praktycznie w kaźdej benzynie tak trzeba robić, chyba że ktoś jest samobójcą to może nawet z 5 biegu wyprzedzać autobus PKS na wąskiej drodze, krętej
O ile to nie jest mega turbo gdzie przy 2 tys obrotów jest 1,5 bara i turbo 4x większe niż fabryka to raczej nie ma opcji żeby nie musieć zredukować biegu by sprawnie i bez nerwów wyprzedzić tira.

dzida napisał(a):Lexus IS 200 miał taką samą elastyczność jak doładowane 1.8T 163KM w A4 czy Saab 9-3 1.9 TiD 150KM.
Osobiście bardzo wątpię patrząc na charakterystykę momentu i obrotów na papierze, fakt to nie zawsze prawda, ale zawsze prawdą jest że turbo silnik wstaje dużo wcześniej niż surowa benzynka

Widzę to u siebie np w Accordzie VI 1,8 136 KM i nie sądze że silnik z IS 200 nagle jest tak zrobione że ciągnie od 2500.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sie 2018, 21:01

Pionek napisał(a):ale zawsze prawdą jest że turbo silnik wstaje dużo wcześniej niż surowa benzynka


Sprawdź wykres nm audi 80 2.3 :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Sie 2018, 21:03

Sprawdźcie ducato 3,0 natural power hmmm to jest śmisznota :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Sie 2018, 21:09

Invi napisał(a):Sprawdź wykres nm audi 80 2.3


181 Nm przy 4 tys...
http://i1164.photobucket.com/albums/q57 ... 621378.jpg
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sie 2018, 21:15

@Pionek
No widzisz a ja np nie musze redukowac biegu i zawsze wyprzedzam na 5tce od 80:-)
I to starym 1.8t ktore wedlug niektorych jest zajechanym trupem. No tyle ze ja mam okolo 230km i ponad 300nm przy 3tys rpm.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Sie 2018, 21:20

Jak Ci nie szkoda sprzęgła to ok, poza tym rozmawiamy myślę o autach seryjnych bo S3 8L to i pewnie z 380 Nm może mieć mając z 290 koni na stage 2.
ja uważam że zawsze warto zredukować bieg mając do dyspozycji zakres aż do 6 tys. obrotów.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sie 2018, 06:39

Pionek napisał(a):Osobiście bardzo wątpię patrząc na charakterystykę momentu i obrotów na papierze, fakt to nie zawsze prawda, ale zawsze prawdą jest że turbo silnik wstaje dużo wcześniej niż surowa benzynka

Słowo klucz - na papierze. Skrzynia ISa jest krótka (ale nie brakuje skali obrotomierza), a silnik bardzo szybko wkręca się na obroty i to znacząco poprawia elastyczność.
Jak pojeździłem tym autem 3 lata to zawszę się dziwiłem czym się ludzie podniecają w elastyczności diesla ok. 100-120KM. Na dole dziura, nic się nie dzieje, kupa wibracji, trzeba redukować i potem wbijać wyższy bieg w trakcie wyprzedzania, bo kończą się obroty. W IS 200 na 6tym biegu da się jechać 60km/h bez wibracji ale na gaz nie ma wcale reakcji.

Jak ktoś jest d..a i nie potrafi zmieniać biegów to 300KM mu nie wystaczy w wolnossaku. Polecam takim leniwcom automat.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Sie 2018, 06:57

A ja sądzę że taki mit ospałości is200 powstał na bazie 4ebiegowego automatu który jest utrapieniem handlarzy części :mrgreen:
Niestety zamula okropnie do tego jego opóźnienia w reakcji są irytujące ale z drugiej strony dla kogoś kto lubi zamulać z punktu a do b bidy nie ma.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe