Civic VI 1.4 90KM Fastback 5d gaśnie na gazie po przegazowaniu

25 Kwi 2017, 19:38

Witam ! Krótko i na temat, mianowicie, Pacjent: Civic VI Liftback 5d z motorem 1.4 90KM z gazem ! aleee nie sekwencja tylko ten taki standardowy. O co chodzi ... gdy odpale auto to wiadomo najpierw odpala sie na benzynce a później lekko trzeba dodać gazu i wbija się na gaz, aleee po przegazowaniu moze i wchodzi na gaz , lecz jak jeszcze raz sie go przegazuje to potrafią spaść tak obroty, że gaśnie.... Ogólnie auto mam moze z 3 tyg. i tak jak kupilem, tak jezdzilem na gazie i wszystko pięknie ładnie działało do czasu aż mój tata wpadł na genialny pomysł, że sobie coś tam przy gazie pokręci bo niby za dużo spalił jak na 1.4.... (mam taki zaworek nieduży gdzie reguluje się/kręci się nim) i tata to ruszał.... i najpierw rozregulował tak,że gasł od razu po przełączeniu na gaz, później gazownik niby wyregulował i na jałowym normalnie chodził, ale nie dało się jechać jak dodawało się gazu, to wziął podniósł maskę i lekko odkręcił i bangla. Aż w sumie ostatnio przedmuch w wydechu miałem i gdy sie zrobil i był taki spory całkiem to wtedy wydaje mi sie zaczelo tak sie dziac (myslalem ze sonda lambda czy cos) wydech zrobiony, dzis odebralem auto i nadal to samo aaa i jeszcze nwm czy to ma cos na rzeczy, ale cos pożarło kable zapłonowe chyba pożarło... i na 2 gary chodził, ale tak , że najpierw normalnie, przegazowalem i jeb tak dziwnie chodził i wtedy tez wiekszy przedmuch sie zrobil w wydechu, patrzę pod maske a tam wywaliło fajki od kabli , kable dwa pourywane i trzeci lekko taki "nadgryziony" wiec nwm, moze cos pogryzlo i jak sie uruchomilo to bum, albo moze cos z kabalmi bylo wadliwe czy cos i podczas tg .cos sie popsulo. A więc wracając do tematu, gaśnie jak sie przegazuje na gazie, jeżeli komuś nie jasny moj przekaz sie wydaje no to nagralem 2 filmiki jak to wygląda :)
#1

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


#2

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

RoyaLc
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 08 2016
Auto: Honda Civic VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

25 Kwi 2017, 19:48

RoyaLc napisał(a):Ogólnie auto mam moze z 3 tyg. i tak jak kupilem, tak jezdzilem na gazie i wszystko pięknie ładnie działało do czasu aż mój tata wpadł na genialny pomysł, że sobie coś tam przy gazie pokręci bo niby za dużo spalił jak na 1.4.... (mam taki zaworek nieduży gdzie reguluje się/kręci się nim) i tata to ruszał.... i najpierw rozregulował tak,że gasł od razu po przełączeniu na gaz, później gazownik niby wyregulował i na jałowym normalnie chodził, ale nie dało się jechać jak dodawało się gazu, to wziął podniósł maskę i lekko odkręcił i bangla.
tu masz odpowiedź dlaczego przestało chodzić na gazie. Dodatkowo teraz zmień te przewody i najlepiej też świece i do gazownika na wymianę filtra gazu i regulacje i heja. Żeby dobrze gaz zregulowac tłumik musi być szczelny
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16722
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2017, 20:11

RoyaLc napisał(a): później gazownik niby wyregulował i na jałowym normalnie chodził, ale nie dało się jechać jak dodawało się gazu, to wziął podniósł maskę i lekko odkręcił i bangla.
Za mało odkręcił . Ty masz gaz najprostszy , I-szej generacji . Śrubka do regulacji w tym przypadku jest bardzo nęcąca do szukania oszczędności :mrgreen: Gazu musi spalić. Nie da się oszukać motoru. Che jeść to trzeba mu dać papu. Jak mu przykręcisz będzie marudzić.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4956
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Kwi 2017, 21:06

Przy tym rodzaju instalacji układ zapłonowy to podstawa, także bez nowych przewodów wysokiego napięcia się nie obejdzie świece od razu też bym wymienił. Jak masz już szczelny układ wydechowy to najlepiej podjechać do gazownika który ustawi auto na analizatorze spalin i wtedy wszystkie problemy powinny zniknąć.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Maksymalna sprawność i osiągi w hybrydowym BMW 3
    Całkowicie elektryczny tryb jazdy dostępny do prędkości 75 km/h. Tryb jazdy wybiegiem z wyłączonym silnikiem spalinowym może być aktywowany do prędkości 160 km/h. Funkcja start-stop w wersji hybrydowej, przy klimatyzacji ...
    Nissan Micra K14 - nowy model już w produkcji
    Kilka dni temu uruchomiono produkcję zupełnie nowego Nissana Micra i pierwsze egzemplarze już opuściły linię montażową. Końcowe kontrole potwierdziły najwyższą jakość wykończenia pojazdów. Dostawy do dealerów ...