Civic VIII 1.8 czy Giulietta 1.4

14 Kwi 2022, 19:14

Witam forumowiczów, przymierzam się do zakupu swojego pierwszego samochodu.
Chciałbym kupić jedną ze swoich dziecięcych sympatii, mianowicie Hondę Civic VIII 1.8 ivtec lub Giuliette 1.4 w konfiguracji 170 konnej.
Sporo czytałem o obu samochodach i nie potrafię wybrać. Dodam, ze z samochodem chciałbym związać się na dłużej i chciałbym usłyszeć opinię od osób, które samochód posiadają bądź posiadały, uciążliwości, koszty utrzymania, ceny części itp.
Budżet do 30 tysięcy, nie licząc tego co musiałbym włożyć po zakupie, przy czym liczę się z tym, ze w tym budżecie Giulietta tylko z początku produkcji, pozdrawiam. :yes:

Nie wiem czy umieściłem wątek w odpowiednim dziale, przeszukiwałem forum, ale tego konkretnego zestawienia nie znalazłem, z góry przepraszam. :unsure:
Havetz
Nowicjusz
 
Posty: 4

14 Kwi 2022, 20:18

Dwa zupełnie różne auta. Civic twardy, "sportowy", z silnikiem, który lubi wysokie obroty (i dopiero wtedy ma jako takie osiągi). Giulietta o wiele bardziej "przyjazna", moment niżej, większy komfort itd.
IMO jeśli nie jesteś hondziarzem, który wzdychał do jajka 1.5 to giulietta będzie z tej dwójki lepszym autem na co dzień
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Kwi 2022, 07:55

30k to trochę mało na Julkę 1.4 170km - W dzisiejszych czasach.
Budżet bardziej na Hondę. Jako były użytkownik Civica bez zastanowienia dołożyłbym trochę kasy na zadbaną Alfę.

Civic twardy, skrzypi, niekomfortowy, głośny, silnik jak na 140km wolnossące jedzie nieźle ale nie ma podejścia do turbo benzyny. Mechanika może i trwała ale droga w naprawach.
Największym plusem Civica jest jego trwałość, trzymanie ceny i przestrzeń - Największy bagażnik w klasie nie licząc Octavii oraz dużo miejsca na tylnej kanapie.

Gdyby nie bagażnik i fakt, że potrzebowałem zmieścić bez problemu wózek, to zamiast Civica pewnie do teraz jeszcze jeździłbym Guilettą z tym samym silnikiem co Cię interesuje ;)

Aha, Julki dobrze jest szukać bodajże po 2012 roku bo wtedy jeszcze bardziej poprawiono trwałość modułu MultiAir.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 337
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

15 Kwi 2022, 12:02

Dzięki za odzew Panowie :ok: czyli jednym słowem trzeba trochę dozbierać :oops:
Havetz
Nowicjusz
 
Posty: 4

15 Kwi 2022, 12:57

Albo poszukać czego innego bo ogólnie to kompaktów jakie można za te ~30k kupić i być z zakupu zadowolonym trochę na rynku jest
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Kwi 2022, 18:04

hoderi145 napisał(a):Civic twardy, skrzypi, niekomfortowy, głośny, silnik jak na 140km wolnossące jedzie nieźle ale nie ma podejścia do turbo benzyny. Mechanika może i trwała ale droga w naprawach.


miałem jedno i drugie i honda jakoś bardziej do mnie przemawiała, miałem ten 1.4t 170 silnik może i fajny no ale też trzeba wysoko kręcić jednak żeby było czuć tą moc, która jest tam gdzieś bardzo wysoko, więc jak dla mnie badziew troche
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus RX500h - czy taki samochód ma jakieś wady?
    Najmocniejsza hybryda w modelu RX to właśnie wersja 500h dysponująca silnikiem benzynowym i tu uwaga TURBO benzynowym! Przyzwyczailiśmy się że w samochodach tej marki występują silniki bez doładowania, a tu taka niespodzianka ...
    Czarny lód na drodze! - niewidzialne zagrożenie
    Choć trwa jeszcze jesień i w ciągu dnia często można cieszyć się słoneczną pogodą, noce bywają już chłodne. Wraz z pojawieniem się pierwszych przymrozków na drogach robi się niebezpiecznie – jezdnia może pokryć ...

22 Kwi 2022, 18:24

No i panowie stoje przed trudnym wyborem, wersja Giulietty 170 KM odpadła w przedbiegach, zastanawiam się nad opcją 1.4 120 KM a nadal tym Civiciem VIII 140 KM, poczytałem sporo postów na forach i sam szczerze nie wiem w którą stronę bym się skłonił. :angry:
Najczęściej w przypadku Civiców panuje ten schemat niskiej awaryjności, z kolei można też przeczytać o tym, że jak coś się zepsuje to jest to droższe, ceny są dużo wyższe niż w przypadku takiej Giulietty i części FIATA? :?:
Wiadomo, że Civic bez turbiny słabiej ciągnie od dołu, ale sam nie wiem czego konkretnie bym chciał, tym bardziej, że przymierzam się do pierwszego zakupu samochodu, prawko odebrałem tydzień temu, więc myślę, że zależałoby mi na niezbyt częstych wizytach w warsztacie, bo sam jako laik zbyt bardzo nie pogrzebie przy samochodzie.
Budżet bez zmian, 30k i boję się, że właśnie na taką Giuliette nawet w wersji 120 KM te 30tyś może być zbyt małą kwotą na znalezienie czegoś sensownego. :(
Byłbym wdzięczny za jakieś rady dla takiego laika jak ja :ok:
Havetz
Nowicjusz
 
Posty: 4

22 Kwi 2022, 18:30

Jak dla mnie UFO na pierwsze auto to przerost. To specyficzne auto nastawione na kręcenie i sztywność.

Wziąłbym jakiegoś prostego kompakta z 1.4/1.6 i nabrał doświadczenia w jeździe, a potem dopiero kupił coś fajnego. I przytrzeć nie będzie szkoda.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Kwi 2022, 18:49

Havetz napisał(a): ceny są dużo wyższe niż w przypadku takiej Giulietty i części FIATA? :?:


I co w tym widzisz dziwnego? Fiat od lat 80-tych był właścicielem alfy. Giulietta ma technicznie bardzo dużo wspólnego z fiatem bravo i lancią deltą. Swoją drogą obydwa kupisz taniej a takie bravo 1.4/150 w wersji sport to bardzo przyjemny samochodzik.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km