Clio 3, problem z ogrzewaniem

19 Mar 2018, 08:08

Witam, sprawa dotyczy Clio 3, 1.5dCi 106km z 2006 roku. Auto posiada elektroniczną regulację nawiewu. Po uruchomieniu oraz rozgrzaniu auta przy ustawieniach automatycznych leci zimne powietrze. Sprawę rozwiązuje zmniejszenie temperatury do minimum oraz ponowne ustawienie docelowej więc coś musi być nie tak. Wcześniej bez zbędnych ustawień miało być 22 stopnie to tak też było, teraz niestety nie. Czy ma ktoś pomysł co robić, gdzie szukać usterki?
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Mar 2018, 09:19

Czyli jak ustawisz manualnie nawiew np 22 stopnie temperatury to jest ok tak?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Mar 2018, 10:44

Cały czas jeżdżę na auto, mam ustawione 22. Wyłączam silnik i załóżmy po 10 godzinach jadę ponownie. Po odpaleniu, ustawienia to 22 stopnie i automatyczne sterowanie. Silnik się rozgrzewa, dmuchawa zwiększa obroty a powietrze leci zimne. Nadal w ustawieniach automatycznych zmniejszam temperaturę do minimum, następnie zwiększam do 22 i leci już ciepłe powietrze.
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Mar 2018, 13:53

Do głowy mi przychodzi problem z klapą zimno/ciepło ale to trzeba by było to jeszcze sprawdzić na manualu czyli ustaw jakąś temperaturę i np 2 lub 3 kreski nawiewu i tak zgaś auto i po ostygnięciu sprawdz czy odrazu bedzie grzało czy tez ten problem będzie występował
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Mar 2018, 19:31

Dobrze by było podłączyć się pod Clip-a i sprawdzić działanie klap mieszalnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Mar 2018, 19:12

Dziwna sprawa, na razie działa wszystko bez zarzutu. Odniosłem wrażenie jakby czujnik temperatury wewnątrz auta coś nie tak działał.
Chciałbym dopiąć sprawę na ostatni guzik i stwierdziłem, że zerknę czy przewody nie są luźne. Możecie mi potwierdzić czy czujnik temperatury wnętrza auta znajduje się w plastiku obok lusterka wewnętrznego?
Chciałbym też się też dowiedzieć którędy najłatwiej dostać się do całego mechanizmu ogrzewania i gdzie znajdę ewentualnie przewody, które to zasilają? Jestem umówiony na diagnozę auta komputerem tak, że niedługo mam nadzieję dowiemy się czegoś więcej :D
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy Toyota powtórzy sukces w Rajdzie Monte Carlo?
    25 stycznia rusza nowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata. Tradycyjnie rozpocznie go słynny Rajd Monte Carlo, w którym w ubiegłym roku Jari-Matti Latvala zajął drugie miejsce. Debiutujący Yaris WRC już w swojej pierwszej ...
    Mercedes-Benz W113 z lat 60 tych - Pagoda
    Mercedes-Benz W113 z 1963 roku czyli Pagoda to druga generacja prestiżowej serii roadsterów SL. Auto zaprezentowano w 1963 roku w Genewie. Co ciekawe, po premierze samochodu dziennikarze okrzyknęli nowy model Mercedesa-Benz ...