Dziwne tarcie pod maską przy włączonym ogrzewaniu

06 Mar 2018, 16:04

Witam mam taki problem audii a3 1.6 2005r a mianowicie gdy włączone jest ogrzewanie ten panel z wyswietlonymi temperaturami to z pod maski coś tak jakby słychać takie tarcie tj z lewej strony jak stoję przodem do samochodu a gdy wyłącze ogrzewanie całkowicie z wyświetlacza znikną temperatury to wtedy chodzi idealnie nic nie trze proszę o pomoc co to może być?
daniel1332
Nowicjusz
 
Posty: 10
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 03 10 1980
Auto: Audi a3
Silnik: 1.6

06 Mar 2018, 20:41

Trzeba rozebrać do wentylatora i sprawdzić go czy obciera coś, czy co się dzieje. Ciężko tak stwierdzić dlaczego trze bez widzenia na oczy tego.
gber44
 

09 Mar 2018, 14:29

Spróbuj wyłączyć auto na kilmatroniku i wtedy zobacz czy dalej będzie problem występował. Sprawdź też tak jak radzi kolega wyżej czy to nie wina wentylatora który pracuje podczas załączonego klimatronika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Mar 2018, 19:02

A mnie na myśl przychodzi sprężarka klimy - zrobiło się teraz ciepło i jak w zimie się nie załaczała, to teraz się załącza. I być może to ona wydaje taki dzwięk metalicznego tarcia. Otwórz maskę, uruchom silnik, wyłącz "auto" na przycisku, nastaw temperaturę na najwyższą ( grzanie ) i słuchaj czy dalej słychać ten dzwięk. Na ustawieniu na najwyższą temp. sprężarka powinna się wyłączyć, żeby nagrzać auto do zadanej temp.
Jak umiesz, to zerknij też, czy sprzęgło sprężarki stoi czy się kręci - jeżeli masz sprężarkę ze sprzęgłem, które widać jak się kręci.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Mar 2018, 23:03

Dzięki wielkie faktycznie wina sprężarki robiłem tak jak pisał kolega nic nie słychać jak włączam tryb Eco tak samo cisza jest ok ale jak wyłącze to znów to tarcie ale można tak jeździć? Nie trzeba się tym zbytnio przejmować?
daniel1332
Nowicjusz
 
Posty: 10
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 03 10 1980
Auto: Audi a3
Silnik: 1.6

15 Mar 2018, 19:02

Nie wiem, czy dobrze napisałeś :
daniel1332 napisał(a):robiłem tak jak pisał kolega nic nie słychać jak włączam tryb Eco tak samo cisza jest ok

daniel1332 napisał(a): ale jak wyłącze to znów to tarcie

Jest tak, jak ja pogrubiłem te słowa, czy odwrotnie, czyli jak wyłaczysz tryb ECO, włączysz nagrzewanie na maxa itd jak pisałem, to jest cisza, a jak włączysz nastawy temp. na low, to słychać tarcie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX
    Japoński producent samochodów klasy premium, który wraz z wprowadzeniem w 1989 roku flagowego Lexusa LS podbił segment aut reprezentacyjnych limuzyn, w niespełna dekadę później de facto stworzył kategorię ...