Clio I 1,2 93r duze spalanie i smród benzyny

10 Lis 2009, 21:47

no ok a moglibyscie napisac w jaki sposob ustawic ten zapłon ...??
milan240
Początkujący
 
Posty: 186
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • 11 Lis 2009, 17:13

    Do mechanika,10 zł,ustawi na lampę stroboskopową.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    11 Lis 2009, 18:38

    no ciekawo czy w Olsztynie bedzie taki mechnik co za 10 zl to zrobi ...
    milan240
    Początkujący
     
    Posty: 186
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: VW Golf IV
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    11 Lis 2009, 23:36

    wykręcałeś świece żeby zobaczyć jak wyglądają? jaki jest stan kabli WN? sprawdź czy chodzi prawidłowo na wszystkie cylindry tj. czy na wszystkich świecach jest iskra i czy kolektor się równomiernie nagrzewa po odpaleniu zimnego silnika
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    12 Lis 2009, 16:10

    no jak narazie to dzis wymienilem filtr powietrza ... swiece bede w weekend wykrecał , a kable WN hm przebic nie widac to chyba sa dobre ... A na odpalonym silniku odpinalem po kolei swiece i kazda raczej dziala ....
    milan240
    Początkujący
     
    Posty: 186
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: VW Golf IV
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    12 Lis 2009, 17:47

    Rozumiem że ściągałeś końcówki kabli wysokiego napięcia po kolei żeby sprawdzić świece?
    Na pracującym silniku?
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Rajdowy hat-trick Toyoty
      25 sierpnia 2019 r. trzy załogi zespołu Toyota Gazoo Racing zajęły całe podium ADAC Rally Deutschland. Przy okazji przypomnijmy inne, potrójne zwycięstwa Toyoty, które wydarzyły niegdyś się w Afryce. Hat-trick. ...

    12 Lis 2009, 21:04

    tak z kazdej swiecy oddzielnie ..ale i tak musze odkrecic je zobaczyc w jakim stanie sa ..
    milan240
    Początkujący
     
    Posty: 186
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: VW Golf IV
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    12 Lis 2009, 22:22

    Obejżyj gniazda świec i dokładnie miejsce stuku głowicy z blokiem slnika, i miejsce mocowania kolektora wydechowego do głowicy, jeśli gdziekolwiek bedzie mokro zobacz jak to pachnie. To może być paliwko wydmuchane z ktoregoś gara ktory nie pali prawodlowo i po prostu nie ma sie gdzie podziac niespalone to je wydmuchuje, i stąd był by zapach w samochodzie(zrozumialem ze z kratek wentylacyjnych czuć paliwo). Żeby sie upewnic czy wudmuchalo uszczelke zobacz jeszcze czy w cieczy chlodzacej(na ściankach zbiornika wyrównawczego lub pod korkiem wlewu oleju do silnika) nie ma bialej galaretki, to byla by reakcja płynu chlodzacego z olejem silnikowym pod wys. temperatura. pzdr oczywiście to nie jest 100% diagnoza napewno.
    wojdud5
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Szczecin

    13 Lis 2009, 12:35

    A kto ciebie nauczył żeby ściągać kable ze świec na pracującym silniku,
    To początek uszkodzenia modułu zapłonowego.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    13 Lis 2009, 12:58

    no jak na chwile na odpalonym silniku odlacze po jedenj swiecy nic sie chyba raczej stac nie powinno ..;p
    milan240
    Początkujący
     
    Posty: 186
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: VW Golf IV
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    13 Lis 2009, 14:05

    Sam kiedyś widziałem jak kumpel ściągnął kabel ze świecy na pracującym silniku
    ( tak się iskry nie sprawdza przy aucie gdzie jest elektronika)
    a za miesiąc musiał kupić moduł,wziął Szwecki za 150 bo boscha kosztował 300 zł.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    13 Lis 2009, 18:27

    A byłeś na ustawieniu zapłonu?
    Świece i kable możesz wymienić na nowe ale to nie zmniejszy jego apetytu na paliwo skoro możesz mieć źle ustawiony zapłon lub mieszanke paliwowo-powietrzną (za dużo benzyny dostaje)-tak czy inaczej trzeba wyregulawać obydwie te rzeczy.
    A z tą uszczelką pod głowicą to trzeba by najlepiej podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie na cylindrach.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    14 Lis 2009, 12:36

    Przestrzegam przed pochopnymi wymianami ...w warsztacie,które dadzą tylko zarobić mechanikowi i sklepikowi z częściami.W ten sposób można wymienić pół auta a problem zostanie nadal... Do 500 zł można już kupić dobry kompletny silnik do takiej Fiesty !!! :smile:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    15 Lis 2009, 14:57

    he mowa tu jest o clio I ..! sprawdzielm juz swiece stan swiec byl dobry nie sa wypalone...
    czyli swiece odpadaja ..

    [ Dodano: Nie Lis 15, 2009 21:44 ]
    a no i te swiece troche slabo dokrecone byly i z tamtad mogl ten smrod paliwa dochodzic o paliwo moglo tamtedy wywalac ... ale juz sa wyczyszczone i dokrecone .
    milan240
    Początkujący
     
    Posty: 186
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: VW Golf IV
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    16 Lis 2009, 18:42

    Fuck-tycznie ... Clio ...sorky. :smile:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna