Clio I 93r 1,2 nie kreci rozrusznik

21 Wrz 2010, 22:04

Witam posiedam clio I z 93r 1.2 na monowtrysku i mam nastepujacy problem. auto czasami nie odpalało przekrecam kluczykiem i cisza wymienilem rozrusznik na nowy zregenerowany i nadal to samo ... czasami potrafi caly dzien apalic za kazdym razem a czasami ma taki kaprys i cisza .. w czym moze byc problem...??
milan240
Początkujący
 
Posty: 186
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Wrz 2010, 22:25

Jeżeli po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruchu jest całkowita cisza ( nie słychać cykania ) to problem może leżeć w stacyjce.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Wrz 2010, 23:01

milan240 napisał(a):w czym moze byc problem...??

1/ Moze być w stacyjce-post wyzej
2/ Sprawdz dokladnie wszystkie połaczenia przewodów z rozrusznikiem....
Moze ktoraś końcówka byc zasniedziała i dlatego masz ten problem...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Wrz 2010, 18:59

stacyjka sprawna . A wie ktos moze gdzie podlaczona jest masa rozrusznika w ktorym miejscu w aucie ..??
milan240
Początkujący
 
Posty: 186
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2010, 19:11

milan240 napisał(a):gdzie podlaczona jest masa rozrusznika w ktorym miejscu w aucie ..??

Wg. mojej wiedzy to rozrusznik raczej nie ma specjalnego połączenia masowego z nadwoziem.Jezeli juz to cały silnik ma połączenie masowe do nadwozia...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Wrz 2010, 22:40

no ja natomiast slyszalem ze kilka mas jest i teraz czy to moze byc przez to .? po przekreceniu kluczyka nic sie nie dzieje tylko zapalaja sie kontrolki i one nie przygasaja .wiec podobno nie ma gdzies masy ..;/ Tylko gdzie i czy to tego wina;/
milan240
Początkujący
 
Posty: 186
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seat Leon - kompaktowy hatchback do miasta
    Najniższym spalaniem może poszczycić się Seat Leon z 1,6-litrowym silnikiem Diesla o mocy 115 KM i pięciobiegową, manualną skrzynią biegów. W mieście wynosi ono 4,6–4,7 l/100 km, w trasie 3,8–4,0 l/100 ...
    Światowa premiera Golfa TDI BlueMotion
    Debiutujący w Genewie seryjny nowy Golf TDI BlueMotion to jeden z najoszczędniejszych obecnie samochodów. Golf ten napędzany jest nowym silnikiem TDI (wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) o mocy ...

23 Wrz 2010, 09:57

dokładnie rzecz biorąc masz 2 masy jedną przykręconą do silnika drugą do nadwozia (przynajmniej fabrycznie tak jest)
jeśli kontroli nawet nie przygasają to znaczy że na rozrusznik nie jest podawany prąd,
do sprawdzenia masz przekaźnik od rozrusznika i kable wysokiego napięcia idące na rozrusznik (zwarcie styków powinno uruchomić rozrusznik niezależnie od włączonej stacyjki jeśli dochodzi prąd).
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2010, 10:49

a ja słyszalem ze nie ma przekaźnika do rozrusznika ...;/ ale skoro jest to gdzie moze sie znajdowac?? i jak te kable sprawdzic jak one sa pochowane gdzies..;/
milan240
Początkujący
 
Posty: 186
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2010, 11:05

przekaźnik jest :wink:
za duży prąd żeby nie było :wink: powinien być pod maską (niekoniecznie musi być to klasyczny stykowy)
a kable to zobaczysz jak wleziesz pod auto lub spojżysz za silnik z góry (czasem przysłonięte przez kolektor)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2010, 12:09

no nie wiem jak jest tym przekaznikiem ale bylem u elektryka i mowil ze nie ma ..;/ a kable to sa takie krotkie i chowaja sie do wiazki z kablami ...;/
milan240
Początkujący
 
Posty: 186
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2010, 15:15

Wyjaśnię troszke tą sprawę - przekaźnika w obwodzie rozrusznika nie ma żadnego - w żadnym samochodzie. Koledze powyżej chodziło pewnie o elektromagnes, który jest zamontowany do rozrusznika. Może to w nim leży przyczyna skoro nie słychać żadnego cykania - mogła się spalić cewka tego elektromagnesu. Może też nie dochodzić napięcie albo robocze ( z akumulatora ) albo sterujące ze stacyjki.
Skąd wiesz, czy stacyjka jest dobra? Jak ją sprawdziłeś?
Jeżeli chodzi o masę - masa rozrusznika jest brana z jego obudowy - rozrusznik jest przykręcony śrubami do korpusu silnika. A z kolei masa z akumulatora też jest przykręcona do korpusu silnika. Tak więc masa do rozrusznnika z akumulatora płynie sobie przez korpus silnika. A druga masa z akumulatora jest przykręcona do nadwozia jak wspomniał kolega wyżej. Być może połączenie rozrusznika z korpusem silnika jest niestabilne i dlatego możesz nie mieć masy. Ale to bardzo rzadko się zdaża. Sprawdzić oczywiście nie zaszkodzi.
Ale jeżeli nie słychać żadnego cykania w momencie przekręcenia staycyjki w pozycję zapłonu, a kontrolki lekko przygasają, to ja stawiam na problem z elektromagnesem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Wrz 2010, 16:46

elektromagnes nie mogl by byc spalony poniewaz by nie dzialal caly czas a raz odpala dobrze a czasami wogole. i po za tym rozrusznik jest caly zregenerowany wiec dziala dobrze. po przekreceniu kluczyka kontrolki NIE przygasaja czyli nie ma obwodu zamnkietego czyli gdzies czasami sie cos nie styka ...;/ ale jak to sprawdzic gdzie ..;/
milan240
Początkujący
 
Posty: 186
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2010, 17:03

Może czasami nie ma siły przyciągnąc zworki - albo jest wykończony, albo przychodzi czasami za małe napięcie ze stacyjki.
Wypnij przewód sterujący z elektromagnesu, podłącz do niego żarówkę 12V 21W i sprawdz, czy zaświeca się ona za każdym razem jak przekręcisz stacyjkę w pozycję rozruchu. Jeżeli zaświeca się, to mamy weliminiwaną stacyjkę i wskazuje to na to, że mamy uszkodzony elektromagnes. Trzeba wówczas wymontować rozrusznik i spradzić go na stole.
Oczywiscie powodem może tez być brak masy z jakiegoś powodu - cewka elektromagnesu bierze masę z tego samego miejsca co sam rozrusznik, czyli z korpusu silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Paź 2010, 14:30

doszedłem ze rozrusznik jest w 100% sprawny. sprawdzilem tak na aku jest 12,65v a na tej wsuwce co idzie do rozrusznika po przekreceniu zapłonu jest 12,30v i samochod nie odpala ale gdy odepne ta wsuwke i podlacze na krtoko kablem od aku do wsuwki rozrusznik kreci i samochod odpala .;/ co proponujecie z tym zrobic ..? :?:

[ Dodano: 29 Październik 2010, 15:17 ]
pomoze ktos ..??
milan240
Początkujący
 
Posty: 186
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna