CLIO III 1.5DCI problem z odpowietrzeniem sprzęgła.

23 Kwi 2023, 16:38

Szanowni Państwo.

Dotyczy RENAULT CLIO III 1.5DCI 2011 ROK.

Wymieniłem sprzęgło LUK (pierwszy raz).

Po wymianie chcę odpowietrzyć sprzęgło i cały czas wylewa się płyn hamulcowy z odpowietrznika wysprzęglika, tu w tym samochodzie jest taka gumowa osłonka na odpowietrzniku.

Ciśnienie jest takie duże ze jak pompuje sprzęgłem ta ta osłonka gumowa wyskakuje i płyn hamulcowy się wylewa.

Co może być przyczyną ?

Bardzo proszę o pomoc.
loret
Początkujący
 
Posty: 164
  • 23 Kwi 2023, 18:04

    są tam 2 rodzaje wysprzęglika, daj foto Twojego. Dobrze zapiąłeś wężyk do wysprzęglika?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16662
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    06 Maj 2023, 13:42

    Tak wszystko dobrze zapięte, w załączniku zdjęcie tego wysprzęglika.

    Może być winna temu pompka sprzęgła ?
    loret
    Początkujący
     
    Posty: 164

    06 Maj 2023, 13:43

    Jak pompuje sprzęgłem to po chwili wyskakuje ta gumowa zawleczka i wylewa się płyn hamulcowy, powyżej zdjecie.
    loret
    Początkujący
     
    Posty: 164

    06 Maj 2023, 14:33

    A zauważyłeś że są tam dwie zawleczki zabezpieczające przewód z pompy sprzęgła ? Kapturek to zasłania otwór z odpowietrznika .

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    Tutaj odpowietrznik nie jest zakręcany . Jest otwarty gdy przewód zatrzaśnie się na zawleczce nr 2 . Głębsze jego wciśnięcie do zatrzaśniecie na zawleczce nr 1 spowoduje zamknięcie odpowietrznika . Odpowietrzanie w takim układzie jest trochę upierdliwe . Trzeba zapiąć przewód na zawleczce 1 , podpompować pedałem i na zwolnionym unieść tą zawleczkę tak jak na zdjęciu i wycofać przewód do zawleczki 2 . Odpowietrznik zostanie otwarty . Odczekać chwilę obserwując co wyłazi z odpowietrznika . Wcisnąć uniesioną zawleczkę , dopchnąć przewód . Odpowietrznik zostanie zamknięty . Ponownie podpompować ,, ocenić , ewentualnie powtórzyć powyższe czynności .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4897
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna