Clio III - Niby szyba się otwiera, ale nie do końca jest ok....

21 Kwi 2022, 22:57

Hej nie mam zadnego schematu.
Co moge innego ci podac?
Zdjecie kostki glownej? Mniej wiecej juz ja rozgryzlem ale dalej nie moge dac jej pradu by sprobowac uruchomic silniczek szyby we starej zwiazce.

Chodzi Ci o jakis manual z opisem kostki instalacyjnej drzwi? Na necie widzialem tylko do clio 2 a do clio 3 nic :(
stasko
Początkujący
 
Posty: 63

22 Kwi 2022, 10:25

Powinieneś zrobić tak jak piszą koledzy wyżej, czyli
- zdemontować całą instalację elektryczną ze starych i nowych drzwi ( włącznie z przyciskiem szyb, silniczkiem szyb, centralnym zamkiem jak jest, lusterkiem, kierunkowskazem itd itd. CAŁĄ elektrykę )
- założyć do nowych drzwi elektrykę ze starych ( CAŁĄ )
- założyć drzwi do auta
I dopiero sprawdzać czy wszystko działa. Ważne, żeby wszystko było poprzykręcane do drzwi ( silniczek, c.z. itd ) Chodzi o masę, której może nie być np. na silniczku ). A masa może nieźle namieszać.
I dopiero jak będziesz miał CAŁĄ starą instalcję założoną w nowych drzwiach, drzwi zamontowane to sprawdzasz czy wszystko działa jak należy. A jak coś nie działa to dopiero piszesz co nie działa.
W nowych drzwiach nie może być nic z instalacji elektrycznej nowych drzwi - wszystko musi być przełożone ze starych. Wtedy jest pewność, że żaden przewód nie jest zamieniony na jakimś złączu. A tym bardziej jak widać, że instalacja jest inna.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Kwi 2022, 14:11

stasko napisał(a):Nie nic nie zepsulem
Nie jestem tego tak pewny . Z tego co piszesz miałeś tam na starej wiązce układ bez modułu na silniku . W tym układzie załączanie silnika i zmiana jego kierunku jest bezpośrednio z klawiszy przez zmianę plusa i minusa . Natomiast w nowej instalacji i z modułem z klawiszy podawany jest minus naprzemiennie na jedno z dwóch wejść sterujących w module .
stasko napisał(a):- DLATEGO pytam, jak moge zmierzyc PRĄD ktory idzie ze slupka po tej glownej wiazce w harmonijce gumowej w drzwiach az do kostki ktora wpina sie w silnik, chce zmierzyc ta wiazke ze starych drzwi... bo na nich w ogole nie odpala mi silniczka, a jak by odpalac zaczal to bym przelozyl cala elekryke ze starych do nowych i mial z glowy....
Być może uwaliłeś przełącznik w drzwiach kierowcy lub pasażera . Tam wszystko przechodzi szeregowo aż do silnika . Będzie nadpalony jeden ze styków i cały układ nie ruszy . Podłącz wszystko po staremu , odłącz wtyczkę od silnika i sprawdż w niej ( najlepiej żarówką do masy ) czy na obydwóch pinach jest napięcie + 12V . Na każdym z osobna . Oczywiście zapłon włączony , szyba od kierowcy działa. Przełączniki nie naciśnięte. Posłużyłem się schematem z megane 2 i myślę że tutaj będzie to samo. Pisz co tam wyszło . Będziemy dalej myśleć
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z której strony jest wlew paliwa?
    Jak sprawdzić nie wysiadając z samochodu z której strony mamy wlew paliwa? Jest to bardzo przydatne kiedy jeździmy różnymi samochodami i nie zawsze pamiętamy z której strony podjechać pod dystrybutor ...