Clio III - Niby szyba się otwiera, ale nie do końca jest ok....

20 Kwi 2022, 16:42

Witam,
Posiadam Clio 3 w wersji 5 drzwiowej z 2010 roku, heczbek.
Zostalem zmuszony do wymiany drzwi prawych przednich pasazera po stlutcze.
Udalo mi sie znalezc i kupic drzwi w taki sam kolor jak moja karoseria, wiec obylo sie bez malowania.
Drzwi pochodzily rowniez z wersji heczbek 5 drzwi 2010 lub 2009. Drzwi kupilem kompletne, z boczkiem tapcierki, szyba, mechanizmami wszystkimi.
Drzwi przelozylem, podlaczylem i wszystko dziala - zamek centralnego zamyka/otwiera. Szyba z guzika pasazera sie zamyka i otwiera, migacz w listwie drzwi rowniez "miga" poprawnie. Lecz zauwazylem, iz od strony kierowcy gdzie mam guziczki dwa do otwierania i zamykania szyby u kierowcy i pasazera to guzik pasazera nie reaguje na otwieranie i zamyanie, szyba u pasazera sie nie rusza, a juz otwieranie guzikiem od strony pasazera w jego drzwiach szyba normalnie dziala.
Czyscilem ten panel od strony kierowcy, piny styki przy guzikach obu i nic to nie dalo. Co sie moglo wydarzyc? Jezeli guzikiem w drzwiach pasazera szyba sie otwiera i zamyka guzikiem dobrze, a juz guzikiem od strony kierowcy (gdzie mam panel z guzikiem do szyby kierowcy i pasazera) juz nie reaguje szyba w ogole....
Szukac winy w przelaczniku kierowcy? Jak mozna sprawdzic ze on jest ok? Jakims domowym sposobem? Zauwazylem ze drzwi ktore kupilem do wymiany mialy troche inna instalacje np. inny silniczek mechanizmu szyby (na wejscie prostokątne, a w moich "walnietych" drzwiach bylo na okragle, rowniez kostka do pstryczka w "walnietych" drzwiach wydaje sie jak by tam piny byly grubsze chodz ilosc ta sama, a juz moj pstryczek nie pasuje, pasuje za to ten od drzwi ktore zakupilem do wymiany...

Troszke zagmatwalem, ale nie wiedzialem jak to opisac lepiej :) oczywiscie podlaczalem swoja stara instalacje "na surowo" czyli podlaczylem w glowna kostke w slupku drzwiach, podlaczylem zamek z "walnietych" drzwi a takze silniczek od mechanizmu podnoszenia szyby i migacz boczny, to zamek dzialal, migacz rowniez migal, ale silniczka szyby nie bylo slychac aby dzialal - nawet gdy naciskalem przyciskiem od otwierania szyby pasazera jak i na panelu od kierowcy to pupa blada...

Jak mozna namierzyc problem?
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

20 Kwi 2022, 17:06

Najlepiej by było znaleźć rozpiskę pinów w kostce od drzwi i wtedy sprawdzić napięcia.

Próbowałeś porównać kable po kolorach tu raczej powinny być one takie same nawet jak kostki będą trochę inne.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

20 Kwi 2022, 19:41

Podlaczalem wiazke stara bezposrednio w slupek w drzwi jak pisalem. I dzialal np zamek czy migacz ale nie slychac silniczka podnoszenia szyby (a na krotko pod 12v slychac go). A na wiazce z drzwi nowych wszystko dziala a nie dziala tylko z panelu kierowcy otwieranie szyby pasazera. A juz od str drzwi pasazera dziala otwieranie.
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

21 Kwi 2022, 07:22

Przełącznik do wymiany, częsty przypadek w Renaultach
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Kwi 2022, 08:46

Kao napisał(a):Przełącznik do wymiany, częsty przypadek w Renaultach


A jak o mozna jeszcze sprawdzic czy oby na pewno?
Ja go rozbieralem (ten od str kierowcy bo on nie otwiera szyby pasazera) to wyglada chyba ok, przeczyscilem i tyle, ale nic to nie dalo.

dziwne tez ze na starej instalacji elek. w cale nie dziala szyba od str pasazera jak i z panelu kierowcy, a z instalacja z ktora kupilem drzwi dziala szyba od str pasazera, ale juz z panelu kierowcy nie ...
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

21 Kwi 2022, 12:05

Bo może stara instalacje miałeś uszkodzoną....

Żeby sprawdzić trzeba mieć wiedzę, umiejętnie czytać schematy i mieć multimetr.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 3S-GE / GTE
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dostępność, dobry potencjał do tuningu, duży dostęp do części zamiennych. Klasyczne jednostki 3S-GE / GTE powstały zgodnie z tradycyjnym podejściem do sztuki ...
    Obiekty pozwalające na wyczynową jazdę samochodem
    Mieszkańcy Warszawy i okolic, którzy odkryli w sobie zacięcie do motorsportu nie powinni martwić się dostępnością obiektów pozwalających na wyczynową jazdę. Takie miejsca znajdziemy zarówno w samym mieście, ...

21 Kwi 2022, 14:38

Kao napisał(a):Bo może stara instalacje miałeś uszkodzoną....

Żeby sprawdzić trzeba mieć wiedzę, umiejętnie czytać schematy i mieć multimetr.


Witam znów,
Metodą prób i błędów ustaliłem kilka faktów.
- Na pewno guziki otwierania szyby po stronie kierowcy (panel) jak i pasazera są sprawne.
- Na pewno rozni sie instalacja, kupione drzwi w kolor maja kostke szara do guzika otwierania szyby a w moich byla brązowa
- Na pewno silniczek do mechanizmu szyby w drzwiach kupionych w kolor ma 5 pinów i modul impulsowy, w moich byl silniczek 2 pin na okrągła wtyczke bez modułu.
- Na pewno rozni sie kostka ktora idzie w slupek drzwi (w drzwiach kupionych w kolor i w drzwiach moich), ta glowna - widac ze sa powtykane w nie ktorych miejscach inne piny (pozamieniane piny)
- Wymyslilem, ze podepne swoj stary przycisk otwierania szyby (ten z brazowa wtyczka) pasazera pod instalacje ktora dostalem wraz z drzwiami kupionymi w kolor, okazalo sie ze nie pasuje, musialem lekko tam nadciac rog plastiku i wlazlo. Odziwo, zalapalo - szyba otwierala sie automatycznie do dolu po jednym kliknieciu - a na guziku z ktorym kupilem drzwi (szara wtyczka guzika) to trzeba bylo trzymac guzik ciagle by sie szyba opuszczala, bo klikajac po jednym razie szyba impulsowo opuszczala sie po pare cm. Odziwo, zagralo tez z panelu kierowcy, opuscilem szybe gdy mialem podlaczony swoj stary guzik (brązowy), ale juz do gory jej podniesc z panelu kierowcy nie moglem, jedynie opuszczalo, bylo slychac cykanie dochodzace z silniczka jak by.. ten co szybe podnosi, ale chcac podniesc ja z panelu kierowcy juz cykania nie bylo slychac, jedynie cyka przy opuszczaniu.
- To nie zastanawiajac sie, wzialem swoja instalacje stara z drzwi ktore byly "pukniete" i podlaczylemm na "surowo" pod slupek w glowne gniazdo. Podlaczylem lusterko, zamek centralnego, glosnik, lusterko boczne, moj silniczek z mechanizmu szyby, migacz i wszystko dzialalo, oprocz podnosnika szyby, glosniki graly, migacz migal, zamek tez sie zamykal, lecz gdy przyciskalem guzik od otwierania/zamykania szyby pasazera to nie bylo slychac jakiegos brzeczenia w silniczku, nie wiem czy on musi byc wsadzony w drzwi itp aby zagrał? Chyba nie, bo to bez sensu i tak powinien dawac odglos jakiejs pracy, co? Bo podlaczajac go na 12V bezposrednio slychac ze cos tam pracuje w nim. (w tym silniczku moim), czy te silniki musza byc zlozone do kupy aby zadzialaly? Pod jakims naciskiem, nie wiem szyby, linki czy cos dopiero zadziala?
- Po tym tescie powyzej, znow podlaczylem instalacje z drzwi ktore kupilem w kolor, wszystko dzialalo, szyba, lusterko, migacz itp. Lecz juz w ogole z panelu kierowcy nie reagowala szyba pasazera, na nic, nawet na opuszczenie w dol (co na mojej starej instalacji jak pisalem wyzej zatrybiło), nie bylo tez slychac pstrykniecia gdy bralem w panelu kierowcy guziczek opuszczania szyby pasazera w dol (a na mojej instalacji + moj guzik, to ruszylo)

Puenta jest taka, dlaczego na mojej starej instalacji nie dziala moj silniczek z moich drzwi, bo przelozyc instalacje nie problem - zrobil bym to, lecz jak nawet na surowo (wynika to z opisu powyzej) podlaczylem swoja stara instalacje pod slupek to silniczek nie dawal znaku zycia, chodz pod 12V na krotko slychac brzeczenie w nim, czy musze po prostu przelozyc ją, podlaczyc wszystko na miejsce, silniczek wczepic w mechanizm podnoszenia szyb itp. i wtedy zagra? Ale to chyba bez sensu by bylo, bo jak na fotce przedstawie, w tej postaci tez powinien chyba ruszyc?

Zdjecie instalacji z drzwi ktore kupilem do wymiany i instlacja w nich juz byla
- https://postimg.cc/PC7pwRjx

Zdjecie instalacji z moich drzwi ktore zostaly uszkodzone w kolizji
- https://postimg.cc/crX8sJkf
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

21 Kwi 2022, 21:01

Ogólnie to jest tak że zawsze bebechy wrzucasz swoje stare włącznie z wiązką.
Co do koloru wtyczek, po co robili różne kolory to nie mam pojęcia ale pewne jest to że te wypustki zrobili właśnie po to żeby ich nie mieszać i z praktyki wiem ze to nie działa, też kiedyś próbowałem jak Ty w dodatku miałem przed sobą 2 takie same auta, ze sprawnego wziąłem przełącznik który miał inny kolor, obciąłem tego listka tak jak Ty i nie zadziałało, kupiłem drugi w tym samym kolorze i zaczęło działać normalnie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Kwi 2022, 21:13

Nie mam schematu więc nie pomogę a jedynie mogę coś zasugerować .
Jeżeli wymieniane drzwi posiadają inną wiązkę to przekładamy ze starych drzwi . Jeżeli osprzęt elektryczny jest inny niż w starych drzwiach , też przekładamy. Nie wtykamy na siłę kostek które nie pasują . Nie robimy bezmyślnego eksperymentowania typu że choć trochę się różni to jednak podłączamy . Puenta jest taka że to elektryka i w zależności od różnego wyposażenia niezależnego od rocznika pin ma pasować w pin , kolor przewodu w kolor , kostka w kostkę . Inaczej narobisz zwarć . Włóż starą instalację w drzwi . Przełóż stary silnik podnośnika . Sprawdż po tych swoich zabiegach bezpieczniki . Ma hulać chyba że już coś zepsułeś. To tak w nawiązaniu wypowiedzi kolegi wyżej .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Kwi 2022, 21:16

Tylko ja tak zrobilem jak pisalem na poczatku, podlaczylem stara instalacje "na surowo" pod slupek, i wszystko chodzilo oprocz silnika do podnoszenia szyby, a jak go daje na krotko 12V to wlacza sie on normalnie, albo jak daje prąd w kostke od guzika podnoszenia szyby to tez dziala silnik. Ogolnie wszystko ze starej instalacji dziala, lusterko, zamek itd, ale j/w problem szyba.

Na "nowej" instalacji czyli tej co dostalem razem z drzwiami tez dziala wszystko, oprocz tego ze nie zamyka/otwiera okna z pozycji kierowcy na jego panelu gdzie ma dwa guziki do otwarcia swojej i pasazera szyby, no i pasazera nie otwiera, swoja otwiera. ...

I tu jest caly szkopul, najprosciej przeniesc wiazke stara z moich pokolizyjnych drzwi, ale dlaczego po podlaczeniu do slupka tej wiazki nie rusza sie silnik szyby? Tu jest pies pogrzebany i nie rozumiem dlaczego, bo silnik jest sprawny. Normalnie kreci sie jak pisalem powyzej.
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

21 Kwi 2022, 21:33

stasko napisał(a):Tylko ja tak zrobilem jak pisalem na poczatku, podlaczylem stara instalacje "na surowo"
Pisałeś inaczej
stasko napisał(a):Drzwi przelozylem, podlaczylem
Potem że że coś nie hula, a potem
stasko napisał(a):Troszke zagmatwalem, ale nie wiedzialem jak to opisac lepiej :) oczywiscie podlaczalem swoja stara instalacje "na surowo" czyli podlaczylem w glowna kostke w slupku drzwiach, podlaczylem zamek z "walnietych" drzwi a takze silniczek od mechanizmu podnoszenia szyby i migacz boczny, to zamek dzialal, migacz rowniez migal, ale silniczka szyby nie bylo slychac aby dzialal
No to jak ? Przy wymianie drzwi od razu wymieniłeś instalację czy dopiero jak obciąłeś że coś nie działa
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Kwi 2022, 22:09

Zle moze gdzies sie wyrazilem.
Kupiony drzwi do wymiany byly kompletne ze zwiazka itp. Przykrecilem je. Wpialem kostke glowna i wszystko bylo ok oprocz tego otwierania szyby pasazera od str kierowcy (panel kierowcy). Wiec wzialem swoja juz rozbrojona wiazke bez drzwi. Podlaczylem ja na surowo pod slupek aby sprawdzic jak to z tym mechanizem od szyby bedzie. No i na tej mojej starej wiazce nie odpala mi silniczka od podnoszenia szyby mimo ze silniczek jest ok. Ani z guzika pasazera ani z guzika z panelu kierowcy. A na nowej wiazce odpala tylko z guzika pasazera. Jak moge multimetrem zmierzyc czy dochodzi prad i jest ciaglosc przewodu na odleglosci kostka wpinajaca sie w silniczek a glowna kostka w slupek (ten w harmonijce gumowej)?
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

21 Kwi 2022, 22:18

bonifacy napisał(a): Włóż starą instalację w drzwi . Przełóż stary silnik podnośnika . Sprawdż po tych swoich zabiegach bezpieczniki . Ma hulać chyba że już coś zepsułeś
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Kwi 2022, 22:33

Nie nic nie zepsulem, bo wszystko jest jak bylo przed "kombinacjami" poza tym nic nie robilem takiego, aby zepsuc, a jak testowalem to pod prostownikiem 12V zeby cos nie popalic, a nie pod podlaczonymi w slupek drzwiami. Bezpieczniki jeszcze sprawdze, ale jak mowilem, dziala wszystko ale dziwnie - napisze raz jeszcze

- STARA WIĄZKA nie wlacza mi silnika szyby ktory mialem wczesniej w moich drzwiach. 2 PIN bez modulu impulsowego.

- NOWA WIAZKA nie wlacza mi silnika szyby z panelu kierowcy (szyby pasazera). Silniczek byl z modulem impulsowym, ktory podobno mozna odjac i normalnie wpiac na 2pin, jutro zobacze. Z guzika pasazera normalnie sie otwiera, jedno klkkniecie kawalek zjezdza w dol szyba, przytrzymanie, zjedza calkiem... i adekwatnie do podnoszenia szyby.

- SZYBA rusza z panelu kierowcy ale tylko w DOL .... GDY... mam podlaczaona NOWA WIAZKE ktora mialem wraz z zakupionymi drzwiami do wymiany w kolor .... Ale zadzialalo to tylko dlatego ze podlaczylem guzik do opuszczania szyby z MOICH drzwi, a nie z DRZWI ktore kupilem do zalozenia po kolizji... Nie wiem dlaczego z nim tak dziala... ale na pewno roznia sie kolorem wtyczki guzika (stary jest brazowy, nowy jest szary)... DODAM tez ze wtedy gdy nacisne guzik pasazera/ lub panel po str kierowcy to szyba z automatu idzie w dol do konca, bez impulsowego obnizania sie. ALE juz podniesc szyby do gory od str kierowcy w panelu nie moge u pasazera, nie slychac cykniecia przekaznika, tylko slychac jak biore guzik do dolu aby opuscic.

- DLATEGO pytam, jak moge zmierzyc PRĄD ktory idzie ze slupka po tej glownej wiazce w harmonijce gumowej w drzwiach az do kostki ktora wpina sie w silnik, chce zmierzyc ta wiazke ze starych drzwi... bo na nich w ogole nie odpala mi silniczka, a jak by odpalac zaczal to bym przelozyl cala elekryke ze starych do nowych i mial z glowy....

DODAM TEZ ZE w obu przypadkach dziala wszystko, centralny zamek z pilota, migacz kierunkowskaza z boku drzwi, lusterko i jego regulacja, glosnik ktory normalnie gra. Ale W OBU przypadkach jest problem z szyba, jak opisalem i opisywalem w temacie ....

SILNIKI oba ze starych jak i nowych drzwi sa w 100procentach SPRAWNE
stasko
Początkujący
 
Posty: 56

21 Kwi 2022, 22:50

Podaj tutaj schemat , jak masz , to przeanalizujemy . Pisałem wcześniej że nie mam . Nie napiszę gdzie i jak sprawdzić napięcia .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna