Clio III - utrata mocy, szarpanie na jedynce

30 Lip 2016, 14:09

Witam.
Miałem ostatnio nieprzyjemną przygodę. Mianowicie kilka dni temu po tych wielkich ulewach wjechałem w kałużę. Prędkość miałem minimalną bo wiedziałem, że lubi się w tym miejscu zebrać woda ale zbladłem jak woda zaczęła sięgać maski.
Wsteczny i nara. Nie wiem czy reakcja odpowiednia, ale metr - dwa dalej i miałbym wodę na wysokości okien, bez kitu. Tak czy siak udało się wycofać. Następne 10km bez żadnych zmian. Natomiast od dwóch dni czuję ewidentny brak mocy i clio zaczęło szarpać na jedynce prze okrutnie. Wcześniej coś takiego nie występowało. Dodam, że zaczęło się odzywać łożysko oporowe. Kolejną rzeczą która wyszła po tej przygodzie jest cholernie ciężkie wbijanie nieparzystych biegów. Najczęściej haczy jedynka podczas ruszania, ale trójka czy piątka przy jeździe też potrafi nie wejść gładko, z tym że dużo rzadziej.
Clio jest na sprzedaż i nie chciałbym kogoś na minę wsadzić, a do tej pory nie było najmniejszego problemu z samochodem.
Jakieś sugestie ? Kończy się sprzęgło? A może wtedy coś zalałem wodą ?
Clio 1.2 benzyna

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
mbm
Nowicjusz
 
Posty: 41
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 05 10 2007
Auto: Kia Pro Ceed
Silnik: 1.6 126KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • 04 Sie 2016, 11:30

    Zacznij od odpięcia kabli WN i sprawdzenia czy gdzieś nie ma wilgoci. Tak samo sprawdź filtr powietrza czy nie jest mokry i dalej układ dolotowy.

    Co do problemu z przełączaniem biegów to być może do skrzyni dostała się woda przez odpowietrznik i przez pewien czas po przejechaniu przez tak wysoką wodę było ok a teraz woda zaczyna robić spustoszenie w skrzyni.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    04 Sie 2016, 15:55

    Dzięki.
    Kable ok, filtr zmieniłem i dalej lipa.
    Sprzęgło do wymiany idzie w poniedziałek i okaże się czy to załatwi temat.
    Woda w skrzyni to pierwsze na co postawił mechanik, tak że może być coś na rzeczy. Clio uziemione
    mbm
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Miejscowość: Gliwice
    Prawo jazdy: 05 10 2007
    Auto: Kia Pro Ceed
    Silnik: 1.6 126KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    08 Sie 2016, 13:36

    mbm napisał(a):Sprzęgło do wymiany idzie w poniedziałek i okaże się czy to załatwi temat.
    Woda w skrzyni to pierwsze na co postawił mechanik, tak że może być coś na rzeczy.
    Ok to zobaczymy bo przy wymianie będzie zmieniał olej i ciekawe co wyjdzie. Daj znać jak już będziesz po...
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    16 Sie 2016, 20:39

    Dzisiaj Clio odebrane. Kompletne sprzęgło wymienione bo stare spuchło i przy okazji zrobiło się gumowe :/
    Wody w skrzyni tyle że masakra.
    A teraz najlepsze - machnąłem z jakieś 15km po odbiorze i wszystko ok, wszystko wróciło do normy. Jednak po przejechaniu 40km trasą nagle auto zaczęło szarpać, obroty spadły i zgasło....przy 110km/h. Masakra. Chwilę potem jak odpaliłem to obroty mega falowały - jak trzymałem go na 3tysiącach to spadały do 1tysiąca, potem wkręcał się na 3, żeby za chwilę spaść na 1,5tys i tak w kółko...
    Zapaliła się też kontrolka wtrysków i zgasła. Dotoczyłem się jakoś do celu te ostatnie 5km ale po drodze tak mi zdechł jeszcze 4 razy. Za każdym razem identyczne - szarpanie, obroty j*b w dół i zdech.
    Macie pomysł od czego zacząć eliminację problemów? Mój mechanik mówi, że obowiązkowo pod kompa podpiąć.
    Jakieś styki może zaśniedziały? Przepustnica? Dolot? Świece? Ręce opadają normalnie, ale najgorsze że robi się niebezpiecznie...
    mbm
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Miejscowość: Gliwice
    Prawo jazdy: 05 10 2007
    Auto: Kia Pro Ceed
    Silnik: 1.6 126KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    18 Sie 2016, 11:38

    mbm napisał(a):Zapaliła się też kontrolka wtrysków i zgasła.
    Sprawdź czy wtyczki od wtrysków nie zaśniedziały, wcześniej chyba tego nie sprawdzałeś a tam woda mogła się też dostać.

    Podłączyć pod kompa tez by się przydało i sprawdzić błędy.

    Czy wolne obroty mocno falowały?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

    22 Sie 2016, 20:24

    Sprawa wyjaśniona !
    Winowajcą była rozpinająca się wtyczka...po zlokalizowaniu jej i porządnym zaciśnięciu wszystko ok.
    Dzięki za zainteresowanie !
    5!
    mbm
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Miejscowość: Gliwice
    Prawo jazdy: 05 10 2007
    Auto: Kia Pro Ceed
    Silnik: 1.6 126KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008