Co aktualnie jest bardziej opłacalne - opony letnie/zimowe/całoroczne?

03 Gru 2018, 07:30

Mam pytanie. Co aktualnie jest bardziej opłacalne? Letnie/zimowe czy całoroczne opony? Czy całoroczne nie są bardziej niebezpieczne w zimie?
RightTruck
Nowicjusz
 
Posty: 22

03 Gru 2018, 08:04

RightTruck napisał(a):Co aktualnie jest bardziej opłacalne? Letnie/zimowe czy całoroczne opony? Czy całoroczne nie są bardziej niebezpieczne w zimie?

Całoroczne są droższe, ale nie trzeba ich zmieniać co pół roku, więc cenowo wychodzi to podobnie, może z niewielką przewagą całorocznych. Odpada też problem przechowywania opon sezonowych. Ale co jakiś czas wielosezonówki też trzeba wyważyć, więc to nie jest tak, że zakładasz całoroczne i zapominasz o oponach. Porównywalne jakościowo sezonowe opony, zawsze będą bezpieczniejsze od całorocznych, w szczególności w razie ekstremalnych temperatur, czy to zimą, czy latem.
Wielosezonówki szczególnie opłacają się, jeżeli ktoś mało jeździ i nie zdąży zetrzeć 2 kompletów opon zanim się zestarzeją.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3753
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Gru 2018, 12:13

Podłącze się pod pytanie, mam rodzinnego VANa z oponkami rozmiarem 215/50/R17. Roczne przebiegi w graniach 12k. Aktualnie mam zimówki, ale po tym sezonie do wymiany i zastanawiam się nad całorocznymi, bo letnie też są już takie sobie. W ekstremlanych warunkach nie dorównają letnim czy zimowym oponom, ale przy jeździe po mieście i okazjonalnym trasom ma to sens? Nie zużywają się one szybciej?

Biorę pod uwagę Bridgestone Weather Control, Michelin CrossClimate+ :-)
maxon007
Nowicjusz
 
Posty: 45
Zdjęcia: 1

04 Sty 2019, 11:33

maxon007 napisał(a):W ekstremlanych warunkach nie dorównają letnim czy zimowym oponom, ale przy jeździe po mieście i okazjonalnym trasom ma to sens? Nie zużywają się one szybciej?
Jeżeli jeździsz w większości po mieście które jest położone raczej na płaskim terenie to rozważenie kupna takich opon ma sens. Weź też po uwagę to czy w zimie nie wyjeżdżasz np. w góry gdzie potrafią być trudne warunki drogowe. Na pewno jeden komplet opon wielosezonowych szybciej zużyje się niż dwa komplety jeden na sezon letni a drugi na zimowy. Tu trzeba też mieć na uwadze że opony wielosezonowe w lato pewnie będą się troszkę szybciej zużywały niż typowe letnie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

31 Sty 2019, 16:20

Dokładnie cichy77 ma racje polać mu :ok: jak jeździsz wyławiacz po mieście to całoroczne będą dobrym wyborem. U mnie podobnie było w przypadku samochodu mamy, wyłącznie jeździ do pracy i opony całoroczne w pełni się sprawdzają.
kamilbaleja
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Mar 2019, 14:51

Przy pokonywaniu 20 tys rocznie to 2 komplety opon zużywa się, nim się zestarzeją. Na 2 kompletach felg takie 2 kpl sezonowych to rozwiązanie optymalne według mnie.
Marek99
Początkujący
 
Posty: 151

10 Mar 2019, 15:35

Dwa komplety kół wyjdą drożej, gdy są czujniki ciśnienia w kołach. Jeden oryginalny czujnik do np. Opla Astry K to 270 zł, a potrzeba czterech. Nie wiem, czy są zamienniki.
aGradory
 

28 Mar 2019, 22:06

Ale przecież czujniki się przekłada. Tylko trzeba uprzedzić przed zmianą, żeby nikt ich nie zniszczył.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

28 Mar 2019, 22:26

lotek33 napisał(a):Ale przecież czujniki się przekłada.

Jak ma się dwa komplety kół? Nie opon, a całych kół.
aGradory
 

31 Mar 2019, 13:09

Ja uważam, że na chwilę obecną, przy naszym klimacie i przy naszej pogodzie, opony całoroczne są jak najbardziej lepsze niż zimówki i letnie. Pomyślcie - ile w tym roku było śniegu i jak długo się utrzymywał na drogach? Ja jeżdżę na całorocznych już całe ładnych parę lat. Wyleczyłem się z zimówek i letnich. I powiem szczerze - nie widzę za bardzo różnicy. Z tym, że nie jeżdżę w zimie w góry. Byłem raz, ale akurat drogi były elegancko odśnieżone, więc nie było problemu. Oczywiście dla tych, co mieszkają w górach, nie ma co dyskutować - tam zimówki mają sens.
Ale obecnie nawet chcąc wyjechać w góry w zimie na całorocznych też nie ma problemu - opony całoroczne są coraz lepsze. Na dodatek w tym roku pojawiły się w sklepach opaski na opony - bardzo fajna rzecz do jazdy po białej drodze. I nie drogo. Więc jak ktoś planuje w ziemie raz czy dwa wyjechać w góry, to też można się zastanowić poważnie nad oponami całorocznymi.
A jak zachowują się opony całoroczne w porównaniu do opon letnich i zimowych? Wystarczy tylko poszukać w necie porównanie i wszystko jasne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Mar 2019, 17:16

W tym roku dało by radę bez zimowek przynajmniej tu na północy.
aGradory
 

07 Kwi 2019, 11:06

Zimy są już coraz cieplejsze i krótsze. Większa część ludzi, z tego co widzę stawia na całoroczne. Sam kupiłem Yokohamę Geolandar G015. Sprawdzają się zarówno w lato, jak i zimę.
Fleri
Nowicjusz
 
Posty: 17
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Fiat Punto EVO
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2010

07 Kwi 2019, 12:48

Z zimami różnie bywa. Zimy 2007/2008, 2008/2009, 2010/2011 i chyba 2011/2012 były bardzo ostre z dużą ilością śniegu. Nie wiadomo, co będzie w przyszłym roku.
aGradory
 

08 Kwi 2019, 10:21

No to skoro już jesteśmy przy tym temacie, to proszę użytkowników opon całorocznych, którzy jeździli wcześniej na letnich i zimówkach o opinie o tych całorocznych. Czy są jakieś różnice w prowadzeniu czy nie.
Gradory napisał(a):Z zimami różnie bywa. Zimy 2007/2008, 2008/2009, 2010/2011 i chyba 2011/2012 były bardzo ostre z dużą ilością śniegu. Nie wiadomo, co będzie w przyszłym roku.

Nie przesadzajmy...To było 7 lat temu...A wiesz jakie zimy były 25 czy 30 lat temu? I wiesz, że wtedy nie było opon zimowych i letnich, a były tylko opony całoroczne? I to w dodatku do każdej rozmiarówki w osobówkach był tylko jeden rodzaj bieżnika? A w ciężarówkach, autobusach też był tylko jeden rodzaj bieżnika? I nie było żadnych opasek na opony czy łańcuchów...I samochody nie miały tyle systemów co teraz - nie było ABS, ESP, ASR, wspomaganie kierownicy to był rarytas...
I ludzie jeździli...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2019, 20:08

Nie wiem jak wy, ale ja mam uraz do opon całorocznych. Kojarz mi sie to z maluchami i tym podobnymi super autami. Teraz to już inna klasa opon?
andrzejek
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 02 03 1990
Auto: BMW F30
Silnik: N53
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014