Co będzie rozsądniejsze?

17 Gru 2014, 20:48

Witajcie

Zasadzam się na BMW 7er e65 po lifcie. Chcę na nią wydać max.60 tyś + wiadomo jakiś serwis po kupnie, ale to już moja broszka. Pytanie zadam, które pewnie nie wypada zadawać przy E65, mianowicie co będzie rozsądniej wybrać, BMW 730D, czy BMW 750i? Trochę wałkowałem internet na temat tej 7er i wyszło, że te dwa silniki (oraz 740i i 745i przed liftem) są polecane. Wiem, że 750i będzie więcej paliło, ale ponoć nie ma źle, z tego co czytałem 14l/100 km jest do osiągnięcia bez dziadowania. Pytanie pozostaje co rozsądnie kupić, bo diesel to diesel, akurat w BMW nie ma kłopotu z rozrządem bo na łancuchu, ale przecież w dieslu jak w dieslu są wtryski, dość drogie, więc co polecacie brać, bo czasem chyba lepiej lać więcej na stacji niż potem stać na drodzę. Rocznie robię około 30 tyś kilometrów, podobnie jak większość to 70% trasa a 30% miasto, głównie dojazd do pracy i jakieś tam zakupy.

Wiem, że temat z silnikami jest wałkowany tu, ale poniekąd mam wybrany już silnik, tylko nie wiem, która opcja jest bezpieczniejsza. Ponoć ta benzyna to oprócz rurki to synonim niezawodności, diesel też (podobnie jak w E60), ale demonem prędkości to on nie jest, nie ma co się oszukiwać 7,8 do 100 km/h to dość dużo, starsze E39 528i spokojnie sobie z nim poradzi...


Znalazłem w czeluściach wątek o 750i, ale nie oddawał mojego problemu
maniek870
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Jeep Grand Cheeroke WJ
Silnik: 4,7
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

18 Gru 2014, 01:34

http://www.zeperfs.com/en/fiche1033-bmw-730-d-e65.htm a nawet bardzo spokojnie, bo osiągi to ma na poziomie E39 523i...

Ogólnie 7er ma być komfortowe, a jechałem E65 730d jako pasażer taxi w Norwegii, wprawdzie miało to 635 tys km nalatane, ale ten dizel obniżał komfort. Ja bym brał benzynę. Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że na koszty utrzymania takiego auta wypada mieć tą polską krajówkę miesięcznie...? Zwłaszcza w 1. roku eksploatacji.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

19 Gru 2014, 00:08

Zdaję sobie z tego sprawę, mam też wolną kasę na pakiet startowy. Koszty utrzymania są wyższe niż w przeciętnym aucie, np. w Oplu Insigni, ale głównie ten koszt generuje paliwo. Przy mojej jeździe i przebiegu na paliwo pójdzie 1600 zł lekko miesięcznie. Klocki i inne części eksploatacyjne z tego co się dowiedziałem nie są tak drogie, te ceny są porównywalne do BMW E60. Wiadomo, są droższe części, np. zawieszenie pneumatyczne. Ale jego awarie zdarzają się dość rzadko. Airmatic w S klasie jest straszniejszy ;) Widzę, że masz BMW, więc pewnie trochę obracasz się w temacie, to prawda, że ten silnik 750i (no i też 745i) są bezwaryjne? Oprócz wspomniaje rurki, ale ponoć to można zrobic tańszym kosztem, ale w aucie 8 letnim to już raczej będzie zrobione. Ogólnie z jakimi usterkami zmaga się to auto? Z tego co czytałem to elektronika, ale ponoć po lifcie to jest poprawione.

bmw-7er-e65-e66-vt70860.htm

Tu autor napisał: "Najlepszy wybór: Bogato wyposażone, krajowe 750i E66 (wersja wydłużona) z udokumentowanym przebiegiem i założoną przez siebie instalacją LPG wysokiej klasy, rocznik 2005 wzwyż" Czyli teoretycznie to co chcę kupić, pomijając LPG bo takowego nie będę zakładał wcale. Wersja wydłużona to juz jak się trafi, ogólnie tych aut z silnikiem 750i jest mało a jak są to stoją długo bo ludzie się boją takich aut, myślą, że zje ich finansowo a w rzeczywistości jakieś awaryjne auto klasy średniej będzie ich więcej kosztowało.
maniek870
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Jeep Grand Cheeroke WJ
Silnik: 4,7
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

19 Gru 2014, 00:45

Ja siedzę głównie w starszych modelach oraz trochę w tych szybszych. Na czym polega problem z rurką? Sam się chętnie doszkolę.

Tyle co wiem to, że auta z wyjątkiem elektroniki poprawionej potem nie sprawiają wielkich problemów. Mimo wszystko utrzymanie kosztuje - opony, spalanie, jakieś świece, płyny. A to padnie alternator a to jakaś chłodnica itd.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

19 Gru 2014, 01:43

Problem polega na wycieku płynu chłodzącego w silniach N62. Jest to wada konstrukcyjna, rurka, którą przepływa płyn koroduje, pęka i następuje wyciek płynu chłodzącego. Naprawa w serwisie Polskim jest droga, ponoć w graniach 8-10 tyś zł, ale co sprytniejsi mechanicy znaleźli tańszy i równie dobry sposób na naprawę tego. Problem zazwyczaj pojawia się przy przebiegu 180 tyś, więc liczę, ze ten problem ktoś rozwiąże przede mną. Auto 8 letnie, więc przebieg oscyluje już raczej w graniach 250 tyś, to i tak mało, ale należy wziąć pod uwagę, że to duża benzyna, ludzie robiący dużo kilometrów zazwyczaj decydują się na diesla.

No właśnie opony to jest dziwna rzecz w tym aucie. Nie można założyć mniejszych felg niż 18 cali bo wtedy auto wygląda tragicznie a na taką felgę opona kosztuje. Ale tragedii nie ma, dobra opona tej wielkości kosztuje około 900 zł. Nie ma co oczekiwać, że koszty utrzymania będą na poziomie serii 3, ale po zgłębieniu tematu, według mnie tragedii nie ma.
maniek870
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Jeep Grand Cheeroke WJ
Silnik: 4,7
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

19 Gru 2014, 09:05

To już zależy od egzemplarza, ale te 10 tysi miej w pogotowiu. No i kolejne 20 tysi na pierwszy rok - dwa eksploatacji. Jak trafisz dobrze to znacznie mniej wydasz, jak źle to może braknąć...

Pamiętaj też, że takie auto jako nowe to pół bańki albo i więcej, także te osoby stać na paliwo nawet jak dużo jeżdżą. Zakładanie przebiegu w takim aucie na poziomie 30 tys km jest równie prawdopodobne co ryzykowne.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept Gran Coupé 2010
    BMW Concept Gran Coupé to połączenie luksusu i elegancji z wyjątkową dynamiką. Pojazd studyjny łączy w sobie sportowy charakter sedana oraz komfort klasycznego Gran Turismo, tworząc mieszankę najlepszych cech estetycznych ...

19 Gru 2014, 21:20

Dokładnie, jest to prawdopodobne, ale ryzykowne założonie. Mogą to być osoby bardzo zajęte w pracy i tylko dojeżdzają do pracy i wyskakują czasem gdzieś dalej w delegację, ale mogą to być ludzie, którzy ciągle latają na autostradzie i tłuką po 100 tys rocznie. Daleko szukać, mój wujek jest adwokatem, facet cięty na kasę, ale żeby mieć, nie wiem dlaczego, ale taki jest. Ma S klasę W221, S500, kupił w 2008 roku, jak byłem u niego w Gdańsku w czasie wakacji przejazdem to pojechaliśmy na przejażdżkę i z tego co pamiętam miał przejechane około 150 tyś. Nówka z salonu, auto wygląda w środku jak nowe. Generalnie facet siedzi albo w kancelarii, albo w sądzie. Ciągle lata z jakimiś papierami i wydaję mi się, że ta S klasa 2 razy w życiu jechała powyżej 120 km/h. Czekam kiedy będzie chciał sprzedać, zapożyczę się bo drugiego takiego auta używanonowego nie będzie :D

Była ładna 7er w warszawie, krajowa, 200 tyś przebiegu 750i 2005 rok, za chyba 56 tyś zł. Oczywiście już jej nie ma, bo po zdjeciach nawet było widać, że auto od takiego gościa jak mój wuj...Pewnie pierwszy, który zadzwonił to kupił. Znalazlem jeszcze ładną 730d, ale daleko ode mnie, 700 kilometrów. Najgorsze jest to, ze nie miałem okazji prowadzić 730d i nie wiem jak to auto zachowuję się przy wyprzedzaniu np. przy 120 km/h. Jeździłem 745i przed liftem i wiem, ze daje radę, więc 750i będzie jeszcze lepsze.
maniek870
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Jeep Grand Cheeroke WJ
Silnik: 4,7
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001