Co jaki czas wymiana płynów, rozrządu itd?

31 Mar 2012, 08:48

Witam, jestem posiadaczem VW Polo 1.0 z 1997 roku. Auto posiada na wyposażeniu wspomaganie kierownicy, ABS i immobiliser. Moje pytanie dotyczy tego co ile czasu dokonywać wymian olejów (silnikowego, chłodzącego, hamulcowego), jak często robić rozrząd oraz czy przy wspomaganiu kierownicy również dochodzi do jakiejś wymiany płynów?? Proszę o waszą radę, bo nie za bardzo się na tym znam.
Honda Civic 7 2003 1.6 (03.2016-nadal)
Opel Astra G 1998 1.6 (04.2015-03.2016)
VW Golf 3 1995 1.6 (08.2014-04.2015)
VW Polo 6N 1997 1.0 (03.2012-07.2014)
damiano67
Początkujący
 
Posty: 63
Miejscowość: Kielce
Prawo jazdy: 09 03 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Honda Civic VII
Silnik: 1.6 110 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • 01 Kwi 2012, 15:41

    hej rozrzad..pasek wymieniaj na spokojnie co 50 tys km..jesli auto niedawno kupiles to warto go wymienic odrazu wtedy masz pewnosc kiedy byl wymieniany i ile mozesz na nim jezdzic

    plyn do chlodnicy..pamietaj zeby na zime byl zalany odpowiednim plynem ktory nie zamarza w minusowych temperaturach...a w lecie plynem letnim wybor producenta wedle uznani8a.

    Olej wraz z filtrem oleju z tego co pamietam co 10 tys.km lub przynajmniej raz w roku..Niektorzy wymieniaja przed zima mniejsza lepkosc na lato odwrotnie.
    Płyn hamulcowy co 2-3 lata ale przy okazji gdybys wymienial np klocki to mozesz takiej wymiany dokonac bo tak czy siak uklad trzeba odpowietrzyc i podczas wymiany plynu i podczas wymiany klockow.
    Plyn do wspomagania spokojnie co 3-4 lata...mozesz go sobie wymienic kiedy zechcesz..a gdy przestaje on spelniac swoje funkcje objawi sie tym ze ciezko bedzie ci krecic kolem kierownicy
    Dizio
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Prawo jazdy: 20 09 2002

    01 Kwi 2012, 17:02

    Dizio napisał(a):plyn do chlodnicy..pamietaj zeby na zime byl zalany odpowiednim plynem ktory nie zamarza w minusowych temperaturach...a w lecie plynem letnim wybor producenta wedle uznani8a.

    W lecie płynem letnim? Bardzo ciekawe
    Dizio napisał(a): przy okazji gdybys wymienial np klocki to mozesz takiej wymiany dokonac bo tak czy siak uklad trzeba odpowietrzyc i podczas wymiany plynu i podczas wymiany klockow.

    Przy wymianie klocków trzeba odpowietrzać układ? Też ciekawie.
    xxx Zapomniałem że dziś jest prima aprilis. xxx
    kant95
    Zaawansowany
     
    Posty: 695
    Miejscowość: lublin
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Chrysler Voyager
    Silnik: 2.5
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    11 Kwi 2012, 14:36

    Co jest w pierwszej wypowiedzi nie tak?? Możesz poprawić, skoro uważasz, że są zawarte błędy :-) i przy okazji pomożesz mi. Olej wymieniany był 1 marca 2012 roku, czyli jeszcze przed zakupem. Czyli następna wymiana 1 marca 2013 roku.
    Honda Civic 7 2003 1.6 (03.2016-nadal)
    Opel Astra G 1998 1.6 (04.2015-03.2016)
    VW Golf 3 1995 1.6 (08.2014-04.2015)
    VW Polo 6N 1997 1.0 (03.2012-07.2014)
    damiano67
    Początkujący
     
    Posty: 63
    Miejscowość: Kielce
    Prawo jazdy: 09 03 2011
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Honda Civic VII
    Silnik: 1.6 110 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Green Future - ekologiczna przyszłość SKODY
      SKODA jeszcze bardziej angażuje się w działalność związaną z ochroną środowiska, wytwarzając ekologiczne samochody i wprowadzając efektywne wykorzystanie zasobów. Przyjęte przez SKODĘ działania "Green Future" mają ...
      Przyczyny wpadnięcia w poślizg podsterowny i nadsterowny
      W okresie jesienno–zimowym zdecydowanie zwiększa się ryzyko wpadnięcia w poślizg. Leżące liście, kałuże, śnieg i lód – to czynniki sprawiające, że ślizgamy się po nawierzchni. Należy jednak pamiętać o tym, ...