Golf III 1.8 Nie chodzi na benzynie, na gazie ok.

30 Lis 2007, 20:27

Witam.

Mam taki problem. Mianowicie autko przestało chodzić na benzynie. Odpala dobrze, ale od razu zaczyna falować na obrotach, po chwili gaśnie. W czasie jazdy jak przełącze z gazu na benzyne, to szarpie, nie ma mocy. Czasem jakby chciał załapać i przy minimalnie wcisnietym gazie czuć, że jedzie do przodu, ale gdy tylko wcisne gaz to zamula, aż zwolni na tyle, że zgaśnie.

Proszę o pomoc.
vgrey
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 30 Lis 2007, 21:44

    chyba raczej na pewno pompka paliwa :wink:
    RAFMS
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: chełm

    30 Lis 2007, 21:47

    chyba raczej na pewno mówisz? Fajnie brzmi... i drogo zarazem... a może tylko układ się zapowietrzył? Rano jeszcze mi dobrze odpalał i normalnie jeździł. No i dziwne, że wogóle odpala skoro pompa paliwa jest walnięta. Jeszcze jakieś propozycje?
    vgrey
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    30 Lis 2007, 22:38

    Może być że pompka - silnik do pracy na wolnych obrotach nie potrzebuje tyle benzyny,ile podczas jazdy.Dlatego możesz go uruchomić,ale jak chcesz jechać,to gaśnie.Sprawdz też pompkę,filtr paliwa no i pozostaje jeszcze regulator ciśnienia.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Gru 2007, 15:20

    Dziękuję wszystkim za pomoc, aczkolwiek Wasze diagnozy nie okazały się trafne.

    Problem ustąpił po odłączeniu akumulatora na 15 min (tzw. reset ECU). Komp podłapał jakieś błędy związane z emulacją sondy lambda. Trzeba było po prostu zresetować ECU do ustawień fabrycznych. Po tym zabiegu śmiga super.

    Materiał na ten temat znalazłem na innym forum (niestety adresu nie podam, z wiadomych względów)

    Mimo wszystko dziękuję za dobre chęci i życze wszystkim szybkiego i taniego rozwiązania wszystkich dolegliwości naszych pojazdów.
    vgrey
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    02 Gru 2007, 15:32

    reset kompa to tylko zaleczenie objawów a nie przyczyny.zdaje mi sie ze kolega niedługo tu wróci czego oczywiście mu nie zycze
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      MITSUBISHI Concept GR-HEV pickup z napędem hybrydowym
      Od początku prac badawczo-rozwojowych nad elektrycznymi rozwiązaniami transportowymi w 1966 roku działania firmy Mitsubishi Motors Corporation wynikały z przekonania, że pojazdy z napędem elektrycznym powinny z czasem stanowić ...

    02 Gru 2007, 16:57

    zdaje sobie z tego sprawę. Trzeba oszukać komputer i emulację sondy.. to juz bardziej skomplikowane.
    vgrey
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    02 Gru 2007, 18:33

    :shock: :D A napisz może, jaką masz instalację...?
    fordon
     

    03 Gru 2007, 11:05

    Lovato wtrysk.
    vgrey
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    26 Sie 2009, 22:15

    Może trochę się wtrącę do tematu.
    Posiadam VW Golf II na wtrysku. Posiadam podobne objawy z tym że mnie na benzynie nie gaśnie, ale objaw jest taki. Na luzie jak chodzi na benzynie to po jakimś czasie (około 2 minut) autem poszarpie z kilkanaście sekund i prze jakiś czas jest znowu OK. Rozmawiałem z mechanikami i prawdopodobnie wtryskiwacz poleciał któryś z 4 (prawdopodobnie z tego powodu że nie miałem od początku po założeniu LPG odciętej pompy paliwa). Teraz już jest odcięta a co do wtryskiwaczy to dałem sobie spokój bo jak zlokalizować który uszkodzony jak nie ma gniazda do diagnostyki silnika (ponoć tylko na jakieś lampki czy kontrolki da się sprawdzić błędy). Ogólnie podczas jazdy na benzynie co jakiś czas czuć szarpanie coś jakby się turbo załączało i od razu wyłączało. Nie bawię się w wymianę bo i po co skoro na LPG jeżdżę. Ewentualnie mogę poradzić koledze zakup dodatku do benzyny, który czyści wtryski.
    Danielo_one
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: Rzerzęczyce

    26 Sie 2009, 22:26

    Wtryskiwacz jesli nie posiada sie sprzetu mozna to zrobic w ten sposob ze przy pracujacym silniku odlaczac po kolei wtyczki od wtryskiwaczy i po odlaczeniu danego wtryskiwacza(cylindra) obserwowac czy spadly obroty i silnikiem bardziej trzesie czy nie ma reakcji, jezeli nie ma reakcji na poszczegolnym cylindrze wtryskiwacz ten jest uszkodzony, i juz wtedy mamy przyblizony problem usterki. Oczywiscie tyczy sie to wielopunktowego wtrysku.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    26 Sie 2009, 22:38

    Posiadam wtrysk wielopunktowy. Oczywiście wszystko da się zdiagnozować na swój sposób. Opisana metoda może pomóc w znalezieniu tego padniętego wtryskiwacza lecz nie zawsze. Taki sposób u siostry w Megance nie pomógł, ale diagnostyka komputerowa wykazała na którym wtryskiwaczu była przerwa (nowy wtryskiwacz i po problemie). Ja u siebie raczej na chwile obecną zostawię to tak jak jest bo przy jeździe na LPG to chyba nie ma znaczenia a może się mylę?
    Danielo_one
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: Rzerzęczyce

    26 Lis 2009, 22:49

    witam. chcę się poradzic bo mam problem z autkiem jak wielu z nas . mam golfa 3 z 92r z silnikiem 1.8 75KM z gazem. Na gazie chodzi dobrze jednak praca silnika na benzynie to koszmar. Po pierwsze to odpala na benzynie bez problemu jednak dalsza praca to falowanie obrotami tak jak by chodzil raz na trzy i cztery tłoki , a podczas jazdy jak dodaje gazu to go blokuje spada moc a jak daje tak pomalu gazu to jedzie troche lepiej jednak jedzie tak z przymusu. nie mam pojecia co z nim jest. Rok temu wymienilem pompke paliwa , niedawno filtr paliwa .kable , swiece no i dalej to samo . prosze o porade
    peperka
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Dukla

    10 Kwi 2012, 23:13

    Witam

    golf III 1,6 KAT 1993r. benzyna + lpg
    Problem: na gazie wariat, na benzynie gaśnie.
    Rozwiązanie: reset komputera (poprzez odłączenie akumulatora na 15min)

    To już drugi raz, gdy na tym forum znalazłem odpowiedź, bardzo dziękuję :)

    Przepraszam, że od tematu; za pierwszym razem: na jałowym biegu po puszczeniu sprzęgła było słychać chropotanie ze skrzyni.
    W moim przypadku nie były to rzeczone na innych forach łożyska oporowe, lecz niski poziom oleju.

    Pozdrawiam
    pullo666
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Prawo jazdy: 01 02 2008
    Auto: Golf III 1,6 KAT 1993