Co jest nie tak?

06 Lut 2011, 09:51

Witam.
Opel Astra f 1,6 71km 8-zaworowy
Mam taki problem iż wskazówka temperatury przy rozgrzewaniu auta rośnie, przekracza próg 90 stopni i idzie dalej dojdzie do 100 stopni i opada w ciagu 10s na 96-97 stopni i sie tak już utrzymuje. Gdy wskazówka jest na 100 stopniach a ja stoje np w korku to słychac taki dziwny dzwiek z silnika a gdy spadnie wszystko wraca do normy. Sprawdzałem jak działa termostat i wychodzi ze wszystko jest ok bo dotknełem gorny wąż ten od termostatu to był bardzo gorący a ten wychodzacy z chłodnicy na dole taki ciepły lekko. Dodam że auto nie dawno kupiłem i tak ma juz od kupna. Boję sie ze jak bede upały po 30 stopni to woda bedzie mi sie gotowała. Auto ma instalacje LPG. Termostat jest ok? To co jest nie tak?
fryc08
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Dębica

06 Lut 2011, 19:21

Masz rację,jeśli obawiasz się co będzie latem,gotowanie na 100% :!: Musisz zobaczyć przy jakiej temperaturze włącza się wiatrak,jeśli temperatura idzie do góry pomimo tego,że normalnie jedziesz lub wiatrak się włącza powiedzmy przy 85 -90 st. ,to znak,że masz coś nie tak z chłodnicą,musisz ją zdemontować i przepłukać(może być szlam olejowy).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8597
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Lut 2011, 13:16

A ogrzewanie w środku masz dobre? może pompa ma słaby wydatek i nie daje odpowiedniego obiegu?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

07 Lut 2011, 15:35

nie no ogrzewanie jest nawet ok.
a wiatrak przypadkiem nie powinien się włączyć przy wiekszej temperaturze ponad 100 stopni? bo przy 96 nie jest wlaczony
fryc08
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Dębica

07 Lut 2011, 19:35

fryc08 napisał(a):a wiatrak przypadkiem nie powinien się włączyć przy wiekszej temperaturze ponad 100 stopni?

Zależy jaki masz czujnik w chłodnicy - jeżeli na dwa przewody to ma tylko jeden zakres pracy - jeżeli trzy to ma dodatkowy powyżej 100*C ( czyli włącza wentylator na stałe aż temp. nie spadnie do 90*C)
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Lut 2011, 20:57

jutro jade do gazownika zeby wymienil filtr gazu i go podpytam o co tu moze chodzic, wiem ze to nie bardzo jego dzialka ale może coś bedzie wiedzial.

[ Dodano: 8 Luty 2011, 17:15 ]
niestety nic sie nie dowiedzialem oprocz tego ze mam nieszczelny tłumik i że miałem świece nie dokręcona.
fryc08
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Dębica

04 Mar 2011, 20:07

W Astrze I,wentylator będzie się załączał prawie przy 100st.
I nic nie jest zepsute !!!
Wychłodzi do 92-94 i się wyłączy.To wszystko przeważnie dzieje się w korkach,a nie przy jezdzie.U mnie jest tak samo. Do kiedy temp. na wskazniku nie będzie wyższa niż 101-102 st. to wszystko jest ok. I tak jak u mnie oraz w blizniaczej znanej mi z rodziny Astrze to się powtarza (i latem i zimą tak samo),to zapewniam Ciebie ,że nic nie jest zepsute.
U mnie latem jak jadę po szosie w upale,to temp. kręci się w okolicach 90-92 st.Zimą jest ok 88-90 st.Tak ma być. :wink:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna