Co kupić - Seat Leon vs Kia Cee'd?

31 Gru 2019, 14:24

Siemanko wszystkim, mam zamiar kupić samochód w przeciągu kilku dni, ale mam dylemat. Seat Leon 2- 1.9tdi 105km VS Kia cee'd 1.6 crdi 115 km. Samochód sprzedaje mój znajomy z komisu i zastanawiam się co będzie lepsze. Dodam że pracuje w Niemczech i zjeżdżam do Polski co 3 tygodnie więc ja trasy by się przydało coś wygodnego i co mało pali i przy okazji nie psuje się co rusz, trasy około 500km.
Frfrfr18
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Sty 2020, 16:33

Jakie roczniki są tych samochodów i jakie mają przebiegi?

Przejedź się jednym i drugim, zobacz który lepiej Ci pasuje pod względem wygody i prowadzenia.

Cee'd z tym silnikiem jest bardzo fajnym rozwiązaniem ponieważ sam silnik cieszy się dobrą opinią i trwałością. Z tego co wiem nie posiada on koła dwumasowego ale za to samo sprzęgło jest mniej trwałe niż w TDi gdzie ono występuje. Czasem zdarzały się problemy z układem wtryskowym Boscha ale tego raczej nie da się uniknąć w silnikach diesla z większymi przebiegami. Tak samo było z filtrami DPF szczególnie w samochodach tych eksploatowanych w mieście.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

01 Sty 2020, 20:02

Nie wiem jak Ceed ale Leon 2 nie jest zbyt wygodnym autem na trase, tutaj musisz szukac czegos w segmencie D
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sty 2020, 10:30

Ja wybrałbym Leona, silnik prosty, ekonomiczny, nie trapią go problemy "typowego diesla"
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16597
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sty 2020, 11:15

Kao napisał(a):Ja wybrałbym Leona, silnik prosty, ekonomiczny, nie trapią go problemy "typowego diesla"


No bxe rzeczywiście jest bardzo "bezproblemowy" :lol:
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

02 Sty 2020, 13:57

No widzisz moja znajoma ma takowe auto od 5 lat, przebieg sięga już 300, totalnie żadnych napraw przy silniku
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16597
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Warsaw Extremizer Motor Cup / relacja
    10 Rocznica Imprez SSS – I RUNDA już za nami! Od 10 lat Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego organizuje imprezy motoryzacyjne. Zaczęło się od propagowania ¼ mili w Polsce. Obecnie SSS to nie tylko ćwiartka, a ...

02 Sty 2020, 14:04

Może miała farta, bo za to mojemu znajomemu przy 140 tys obróciło panewkę i nie jest to odosobniony przypadek. Akurat ten 1.9tdi jest z [...] i nie wiesz czy autor miałby tyle szczęscia co Twoja znajoma.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

02 Sty 2020, 17:23

Też znam kogoś kto ma w Golfie mk5 BXE i jeździ spoko, poza tym to tylko roczniki 2006-2007 a nie cały okres, tych silników było pełno 90 i 105.
Panewki można też profilaktycznie wymienić, nie ma co panikować.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

02 Sty 2020, 19:21

Ja to juz sie nie odzywam w tych tematach, na mobile.de te silniki po 700tys jezdza, w polsce wszystkie padaja po 150tys, ostatnio nawet 1.4tsi znalazlem co mial pnad 600tys.

Kiedy sie w koncu ludzie obudzą ze w większości jezdza szrotami co maja pol banki w pamięci ukryte
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sty 2020, 19:50

To skąd te opinie w takim razie:
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=7582
http://forum.octaviaclub.pl/forum/octav ... enic/page2
http://forum.octaviaclub.pl/forum/octav ... -korbowody
http://forum.octaviaclub.pl/forum/octav ... -cylindrze

Jednym widać jeźdzą a drugim rozwala silnik po 100-150tys km.
Wiem że tu na forum Vag jest najlepszym i jedynym wyborem dla niektórych łącznie z Wielkim Panem Moderatorem, ale trochę obiektywizmu bo tak jak odradza się Insignię za tandetę, auta francuskie, które psują się od samego stania, czy 2.5t gdzie według niektórych pękają bloki w prawie wszystkich silnikach, to nie polecajmy też najbardziej wadliwego ze wszystkich 1.9 tdi. I nic nie mam do tego silnika bo poza bxe to naprawdę spoko motor. A czy autor będzie miał szczęscie czy pecha też jesteście w stanie przewidzieć?
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

02 Sty 2020, 20:57

Raziel11 napisał(a):w polsce wszystkie padaja po 150tys,
ale który raz te 150 jest :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16597
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sty 2020, 21:21

Tylko warto się zastanowić te linki czyli kilka osób jaki to odsetek wszystkich 1,9 tdi jeżdżących z lat 2004-2008?
Zawsze można kupic BKC i po kłopocie albo BXF 90 ps :wink:

Mnie też traszyli TFSI a teraz więcej niż jestem zadowolony, chyba jedyny minus to ilości zupy jakie ten silnik pochłania :(
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

02 Sty 2020, 22:06

Kao napisał(a):ale który raz te 150 jest

Patrzac po zagranicznych przebiegach to tak 5 raz :)
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sty 2020, 22:12

Raziel11 napisał(a):a to juz sie nie odzywam w tych tematach, na mobile.de te silniki po 700tys jezdza, w polsce wszystkie padaja po 150tys, ostatnio nawet 1.4tsi znalazlem co mial pnad 600tys.

Chłopie powiedz mi czy te mądrości musisz powielać po pionku??
Jak ten na dowód wytrzymałości zaje fajnej technologii wkleił mi ogłoszenia z silnikami 250k.km+ jako dowód to jest dowód????
A jak Ci wkleję 2,5tdi z nalotem 500k.km. albo subarowego boxera diesla z nalotem 300k.km. to znaczy że polecamy te silniki???
Ostatnio robiłem serwis is220d z nalotem 420k.km. i .... już pieje do niego???
I co ciekawe wystarczy wpisać hasło "bxe problemy, panewki" i wyskoczy 20 stron i 100 tematów a te nasz fanboje dalej swoje... Jestem ciekaw jak byście zareagowali jak wyskoczyłby nawet jeden temat o wadzie lexusa... albo wklejanie dyżurnego tematu zwykłego forda 2,5 cmax ... pt. tak, tak lecą bloki"
Chyba rozum jest od tego żeby odcedzać pewne fejki, naciągnięcia i inne dyrdymały Józka i jego 1,9tdi po 20stu właścicielach... albo popszukajcie sobie w fachowej prasie dla fleet menagerów co piszą o ferelnych paneweczkach i skutkach zablokowania wału. No ale tam też kłamią...

Ja nie wiem w czym jest problem... czy nie można chociaz raz gdzieś coś przytaknąć .... tylko te ciągłe głupoty ...i jeszcze R11 co serwisuje swoje FUN CARy w aso i wkłada akumulatory po 800zł... Chłopie zejdź na ziemię bo Ty nawet nie chcesz czegoś się nauczyć a już silisz się na uczenie innych i doradzanie im.

Prawda jest taka że bxe widział trwałość starego 1,9tdi jak świnia gwiazdy... ostatniego bxe miałem ... w tamtym tygodniu. Panewki wywaliło po 180k.km. i cała różnica w zeznaniach polega na tym że właściciel auta się nie przyznaje a jego zięć mówi wprost łajno... i się śmieje bo kupowali kilka skodek i to nowych.

I nasz Razielku właściciel tych aut był bardziej wierny stacji aso bo olej wymieniał co 7k.km. stojąc nad mechanikiem... a paneweczki i tak poleciały w siną dal a wał stanął dęba.


Osobiście mam w poważaniu paneweczki z BXE, czy diesle toyoty AD albo subarowe dieslowe boxery ( w najbliższej rodzinie posiadam takiego i 0 awarii) .... są to gówna siebie warte i trzeba tylko być realistą... a nie się podniecać znaczkiem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10855
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe