05 Sty 2016, 20:22
Mając 15tyś.zł daj sobie spokój z 520i. Jeśli nie potrzebujesz dużych osiągów, to bierz 523i, to dobry kompromis pomiędzy osiągami, a spalaniem. Dużo łatwiej w przyszłości sprzedasz 523, niż 520i, które nie jest szczególnie cenione na rynku wtórnym.
Generalnie zalecam udać się do warsztatu, który zna się na BMW i będzie potrafił wyłapać słabości tego modelu, ale sam też sprawdź czy samochód w ogóle nadaję się, aby ciągnąć go po warsztatach. Tak wiec zwróć uwagę na korozje. Najczęściej występuję na łączeniu progów z nadkolem, klapie bagażnika, masce, rantach drzwi i pod uszczelkami. Zwróć też uwagę na stan zawieszenia, wszelkie stuki i inne odgłosy z jego strony świadczą o jego kiepskim stanie- naprawa może pociągnąć po kieszeni. Silnik powinien pracować równo, nie wywoływać drgań czy dziwnych hałasów. Sprawdź czy temperatura stoi na 90 po rozgrzaniu i działa Visco, jeśli są problemy z temperaturą, to może oznaczać, ze silnik był w przeszłości przegrzany lub może niedomagać termostat. Sprawdź działanie klimatyzacji i nawiewów i nie daj sobie wmówić, ze klime wystarczy tylko nabić, bo to na 99% ściema. Poza tym sprawdź działanie elektryki pokładowej. Podsumowując podczas jazdy nie powinny Cię niepokoić żadne stuki i hałasy czy to z okolic silnika, przekładni kierowniczej czy też przeniesienia napędu, a moc powinna być rozwijana płynnie.
Zapytaj też czy właściciel ma jakieś rachunki, jeśli ma to sprawdź na co i jakie części zostały użyte do naprawy. BMW nie zbyt lubi się z tanimi zamiennikami, więc rachunki mogą coś więcej powiedzieć o tym jak właściciel dbał o samochód.