Co na autostrady po A4 B7

07 Gru 2021, 12:19

Witam wszystkich forumowiczów, od ok roku użytkuje a4 b7 2.0 tdi BRD i mam już dość. Auto nie trzyma mocy, już po regeneracji 1 pompowtrysku(cena nowego to jest jakiś żart), kultura pracy dość niska i by jeszcze wymieniać. Potrzebuję auta w budżecie 20-25/26 tyś. Trasy robię do pracy 60 km w jedną strone autostradą, rocznie 20 tyś km. Auto jest użytkowane 80/20 trasa/miasto. Nie mam sprecyzowanych wymagań, ale nadwozie najlepiej gdyby było hatchback, sedan lub coupe, a moc co najmniej 140 kucy, ale wolałbym okolice 200. Chciałbym żeby auto nie spalało mi więcej niż 7l w trasie i żeby nie słynęło z awaryjności, o benzynie i lpg nie myślałem, chyba że ktoś mnie przekona to jestem otwarty. Czekam na propozycje, bo nie mam pomysłu za czym się oglądać w tym budżecie, chodzi mi po głowie tylko jakiś większy diesel typu 2.7 tdi.
darczez
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Gru 2021, 13:03

darczez napisał(a):chodzi mi po głowie tylko jakiś większy diesel typu 2.7 tdi


To się wtedy dopiero przekonasz czym są wysokie koszty serwisu

Zacząłbym od mondeo i laguny
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Gru 2021, 13:22

jak do pracy masz 60km w jedną stronę to rocznie masz już 24k km, a gdzie jeszcze inne dojazdy itp.? Chyba, że nie dojeżdżasz co dziennie.
Masz dość 2.0 tdi w A4, a chcesz 2.7?:D
Tam na dzień dobry lepiej zrobić rozrząd, a wymiana z częściami wyjdzie z 6-8 koła. :ok:
Jak wyżej, popatrz na jakieś mondeo MK4
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Gru 2021, 14:08

Też jestem za mondeo 2.0 tdci, lub jakiś francuz wedle uznania z 2.0 hdi.
Gość114260
 

07 Gru 2021, 17:38

A ja bym pomyślał nad czymś większym z fajnym brzmieniem może A6 2,4 z lpg?
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

07 Gru 2021, 23:45

A6 2.4 V6 + lpg to spoko opcja, ale tak dużego auta bym bez quattro nie chciał, a do 22 tyś znaleźć ją w quattro, do tego za 3/4 tyś lpg założyć byłoby ciężko. Nie mówiąc o rozrządzie, który też tani nie jest przy tym silniku. Co myślicie o mercedesie w209 w dieslu i w204? Bardziej bym się składniał na w204. Jeszcze czytałem dobre opinie o citroenie c5 2.0 hdi. Jak wyglądają koszty utrzymania takiego mercedesa z 4 cylindrowym dieslem wobec c5?
darczez
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gdy kierowca patrzy, ale nie widzi
    Kierowcy, którzy spowodowali wypadek z udziałem motocyklisty czy rowerzysty, niekiedy tłumaczą, że po prostu nie zauważyli dwukołowego pojazdu. Czy to tylko kiepska wymówka? Okazuje się, że nie zawsze. Jednym ...

08 Gru 2021, 08:01

Jakim cudem chciałbyś kupić w204 do 22k? Raczej 32 potrzebujesz
C5 jest ok ale tak samo będzie ciężko za 22, wiem, szukałem kilka miesięcy temu a ceny poszły w górę. Dlatego dostałeś propozycję mondeo, które ma ten sam silnik a buda jest konstrukcyjnie prostsza i tańsza w utrzymaniu
Tematu a6 nawet nie ma sensu zgłębiać jeśli ciebie parę stów za wtryskiwacz przeraża (i ogólnie przygotuj się, że im auto droższe to i serwis droższy)
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Gru 2021, 11:34

darczez napisał(a):tego za 3/4 tyś lpg założyć byłoby ciężko.


Jak jesteś tak wyliczony to o jakich Ty autach piszesz ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Gru 2021, 13:26

darczez napisał(a):Jeszcze czytałem dobre opinie o citroenie c5 2.0 hdi
tiaaa, a o kosztach jak w premium też czytałeś?
Mogę Ci dosadnie opisać to auto włącznie z najdrobniejszymi kosztami czy typowymi usterkami a się przekonasz ze wcale nie takie to fajne.
franccc napisał(a):C5 jest ok ale tak samo będzie ciężko za 22,
wszystko zależy od rocznika, są i nawet po 15 i wcale nie są to gruzy tylko biedaki z 2008-2010.
darczez napisał(a):Co myślicie o mercedesie w209 w dieslu i w204?
wszystko spoko jeżeli nie trafisz na egzemplarz po regulowanym przebiegu bo czas swoje robi i wtryski piezoelektryczne które są baaardzo drogie, mercedes sam w sobie musi być w zakupie droższy ze względu na akcyzę
darczez napisał(a):Jak wyglądają koszty utrzymania takiego mercedesa z 4 cylindrowym dieslem wobec c5?
w C5 sypie się wszystko prócz silnika i skrzyni i jest kosmicznie drogo a w mercu za to naokoło masz spokój a można czepić się rozrzadu czy wtryskow przy wysokich przebiegach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Gru 2021, 00:09

Panowie, 22 tyś za a6 liczyłem zakładając, że 3/4 wydałbym na lpg do v6.
Budżet wynosi maksymalnie 26 tysięcy, stąd jestem w stanie patrzeć na ogłoszenia, które chodzą po 27-28, ponieważ często i gęsto idzie zbić trochę z tej ceny na miejscu.
Z tą ceną wtrysków do moej b7 chodziło mi o to, że nowy wtryskiwacz kosztuje +/- 2 tyś, gdzie np. taki nowy wtrysk z common rail do wielu aut to koszt 2 krotnie niższy, a regeneracje słynnych Siemensów w audi to też temat kontrowersyjny.

Problem jest taki, że Mondeo trochę mi się nie widzi. Z hatchbacków zastanawiałem się trochę nad Citroenem DS4 jeszcze i Scirocco. Generalnie najbardziej chciałbym, żeby auto nie stało na warsztacie z jakąś pierdołą co chwile, ani nie było szukania przyczyny usterki bez efektów. Zdecydowanie jestem w stanie włożyć te kilka tysięcy w auto jeśli coś się zepsuje, ale szukam czegoś mniej awaryjnego niż moje A4 b7, które wole aktualnie sprzedać żeby nie wyjść na duży minus.
darczez
Nowicjusz
 
Posty: 4

09 Gru 2021, 08:31

Jeśli chcesz mieć auto, które nie będzie się sypać to musisz kupic coś w bardzo dobrym stanie. A ty mając do wydania 27-8 "myślisz" o DS4, który średnio kosztuje koło 35. To się nie ma prawa udać. Scirocco nie lepiej bo jedyny benzyniak, który w miarę trzyma się kupy to 1.8/122 (a do ideału i tak daleko), tak samo ciężko za 27-8 a lpg odpada.

Chcesz fajnego i pewnego technicNid HB za taką kasę to sobie kup fiata bravo z końcówki produkcji.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Gru 2021, 09:35

Kao napisał(a):tiaaa, a o kosztach jak w premium też czytałeś?
Mogę Ci dosadnie opisać to auto włącznie z najdrobniejszymi kosztami czy typowymi usterkami a się przekonasz ze wcale nie takie to fajne.

Coś więcej niż pisałeś ? :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Gru 2021, 11:07

Fiat Bravo mi wizualnie nie odpowiada zbytnio. Generalnie mało mi się podobają fordy(z tego przedziału cenowego), francuskie i fiaty. Do tej pory jeździłem niemieckimi autami i miałem jednego Saaba. A jakeś Volvo lub coś japońskiego jest godnego polecenia? Najlepiej w mocnym dieslu, ale ostatecznie jestem w stanie założyć lpg, ale musi być silnik od 140 km w górę.
darczez
Nowicjusz
 
Posty: 4

09 Gru 2021, 11:36

szybki napisał(a):Kao napisał(a):
tiaaa, a o kosztach jak w premium też czytałeś?
Mogę Ci dosadnie opisać to auto włącznie z najdrobniejszymi kosztami czy typowymi usterkami a się przekonasz ze wcale nie takie to fajne.

Coś więcej niż pisałeś ?


Pewnie że tak, tam to bylo ogólnie nie wliczając np silniczkow wycieraczek po 800 zł za sztukę używka czy odpadające listewki przy szybach po 250 zl za szt używka, ukrywające się linki od podnośnika szyb (swoją drogą w tamtym tyg montowałem dla klienta owy podnośnik tyle ze kupiony w ASO, cena półkowa 420 euro)
A części karoserii.... To jakiś żart w ogóle, zobacz ile kosztują części do polifta.....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4