Co oznacza świecąca lampka akumulatora w Seicento

15 Gru 2021, 13:13

Witam,jaka może być przyczyna nie świecącej się kontrolki akumulatora w seicento? Dodam jeszcze że wczoraj przestała świecić i razem z nią przestała świecić kontrolka od świateł dziennych.
Marcin37
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 1

15 Gru 2021, 13:51

Najczęściej problemem jest poziom napięcia ładowania i warto by było to sprawdzić. Może też być jakiś problem w liczniku, wtyczce skoro teraz inna kontrolka nie świeci a powinna (może być też zbieg okoliczności i przepaliła się żaróweczka bo tam chyba jeszcze są żaróweczki :) )
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

15 Gru 2021, 14:31

Byłem sprawdzić miernikiem i słabo to wygląda ponieważ pokazuje mi miernik 12.45 bez włączonych świateł itd,A jak dam wszystko na Full czyli ogrzewanie środka do tego tylnej szyby i swiatla drogowe to zmienia się na moerniku po niżej 11, czyżby alternator do wymiany,lub akumulator?
Marcin37
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 1

15 Gru 2021, 14:33

Na włączonym silniku?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

15 Gru 2021, 14:36

Marcin37 napisał(a):jaka może być przyczyna nie świecącej się kontrolki akumulatora w seicento?

Ta kontrolka oznacza to samo co w każdym innym aucie, które posiada taką kontrolkę. Czyli brak ładowania akumulatora przez alternator, czemu dowodzą wykonane pomiary
Marcin37 napisał(a): pokazuje mi miernik 12.45 bez włączonych świateł itd,A jak dam wszystko na Full czyli ogrzewanie środka do tego tylnej szyby i swiatla drogowe to zmienia się na moerniku po niżej 11

Może to być alternator, może to być okablowanie , a może to być również spalona żaróweczka kontrolki. Najpierw sprawdź, czy po przekręceniu stacyjki do poziomu kontrolek, zaświeca ci się ta czerwona kontrolka z akumulatorem. Jeżeli tak i po uruchomieniu silnika nie gaśnie, to do sprawdzenia altek i kable. Jeżeli nie, to do sprawdzenia wspomniana żaróweczka, ewentualnie kabelek od niej przy altku no i wtyczki na zestawie wskaźników.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2021, 14:46

Po przekreceniu wogole się nie świeci,dzwoniłem do mechanika powiedziałem o pomiarach z miernika i powiedział że alternator nie ładuje i jest do wymiany
Marcin37
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyjazdy weekendowe - bezpieczne piątkowe podróże
    Piątek kojarzy się z początkiem weekendu, odpoczynkiem po intensywnej pracy i wyjazdami. Tymczasem piątkowe popołudnie na drogach to najbardziej niebezpieczny czas w całym tygodniu. Aby zapobiegać wypadkom, kierowcy nie mogą ...
    Lexus CT - 9 rzeczy, których o nim nie wiedziałeś
    CT to najmniejszy i najtańszy model w ofercie Lexusa. Ale równie ważny w historii japońskiej marki, co dużo większe i mocniejsze auta. Lexus CT zrewolucjonizował segment luksusowych kompaktowych hatchbacków, ...

15 Gru 2021, 15:13

Jeżeli po przekręceniu stacyjki do poziomu kontrolek ( bez uruchamiania silnika ), czyli świeci się kontrolka oleju, kontrolka aku się nie świeci, to najpierw zerknij, czy przy alternatorze jest wpięty taki cieniutki kabelek. musisz zdemontować licznik i na sam początek zerknąć, poruszać na wtyczki z tyłu licznika. Jak kontrolka mimo ruszania nie zaświeci się, to trzeba sprawdzić/wymienić samą żaróweczkę. Jak ta żaróweczka będzie spalona, to altek nie będzie ładował.
Oprócz tego, jak dobrze kojarze, to w okolicach akumulatora jest skrzynka z bezpiecznikami. Zerknij czy któryś nie jest spalony.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2021, 15:28

Ok sprawdzę tą zaroweczke i dam znać
Marcin37
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 1

15 Gru 2021, 15:29

Zerknij też na te bezpieczniki. Są chyba za akumulatorem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2021, 16:22

Więc tak,Napewno to nie zaroweczka bo zmieniłem na działającą po 2 nie widzę żadnego kabelka przy alternatorze A po 3 bezpieczniki jutro sprawdze
Marcin37
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 1

16 Gru 2021, 09:05

Marcin37 napisał(a):Napewno to nie zaroweczka bo zmieniłem na działającą

Jeżeli ta żaróweczka nie świeci po przekręceniu kluczyka do poziomu kontrolek, to albo ta nowa żaróweczka jest spalona ( zdarza się ), albo jak żaróweczkę sprawdziłeś i świeci, to połączenie elektryczne między tą żaróweczką a alternatorem. Jak żaróweczka nie świeci, to ładowania też nie będzie.
Marcin37 napisał(a):po 2 nie widzę żadnego kabelka przy alternatorze

Powinny być dwa - jeden grubszy, który leci do aku i jeden cienki, wsuwany, który leci do kontrolki.
Marcin37 napisał(a):A po 3 bezpieczniki jutro sprawdze

Od tych bezpieczników zacznij.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Gru 2021, 10:14

Ok zacznę od pkt 3
Marcin37
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 1

16 Gru 2021, 12:07

Bezpieczniki są sprawne,dostałem się też do tego kabelka alternatora wyciaglem go i wsadzilem spowrotem i nadal nic
Marcin37
Nowicjusz
 
Posty: 13
Zdjęcia: 1

16 Gru 2021, 12:17

Pomiar napięci robiłeś na zapłonie bez włączonego silnika czy na włączonym silniku bo nie odpowiedziałeś na to pytanie?

Jaka różnica jest w pomiarach w napięciu na zaciskach akumulatora tylko na zapłonie i przy włączonym silniku? Coś się zmienia w napięciu?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

16 Gru 2021, 14:54

Rokiko napisał(a):Pomiar napięci robiłeś na zapłonie bez włączonego silnika czy na włączonym silniku bo nie odpowiedziałeś na to pytanie?

Mam nadzieję, że napięcie ładowania było robione na włączonym silniku...Inaczej się nie da zmierzyć napięcia ładowania. Można tylko zmierzyć napięcie akumulatora. Ale odpowiedź faktycznie by się przydała.
Jeżeli jednak pomiar był robiony na włączonym silniku, to Tutaj trzeba się skupić na obwodzie kontrolki akumulatora. Alternator nie będzie bez niej ładował, bo się nie wzbudzi. Trzeba przemierzyć ten cienki kabelek, czy jest cały - od żaróweczki w zestawie wskaźników aż do alternatora.
Żaróweczka rozumiem sprawdzona i świeciła zanim ja włożyłeś?
Jeżeli instalacja kontrolki aku jest sprawna, to pewne jest, że padło uzwojenie wirnika albo szczotki sie skończyły, czyli altek do regeneracji.
Ewentualnie regulator napięcia, który jest zintegrowany z altkiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000