Co po audi s3 8l?

20 Wrz 2019, 01:16

Cześć. Jakiś czas temu prosiłem was o pomoc w wyborze samochodu. Chodzi dokładnie o ten temat 1-8t-vs-2-7bi-turbo-vt112365.htm

Zakupiłem wtedy audi s3 8l. Auto rewelacyjne, do tej pory mam banana na twarzy gdy tylko siadam za kółkiem. Niestety auto okazało się dla mnie za małe, nawet nie chodzi o to, że ma za mało drzwi, a po prostu jest za małe. Podróż pięciu dorosłych facetów w takim aucie jadących do pracy 25km w jedną stronę to dramat. Do tego doszedł fakt, że spodziewam się potomka :happy: to wszystko sprawiło, że zacząłem nieśmiało zastanawiać się nad sprzedażą auta. I w ten sposób na jednej z grupek na fb trafiłem na gościa, który właśnie takiej eski szuka. Cenę dałem dość wysoką, dużo o aucie i generalnie motoryzacji rozmawialiśmy i wyszło tak że facet przyjeżdża w sobotę oglądać auto. I w tym momencie zacząłem się zastanawiać, a co jeśli faktycznie mu te auto sprzedam? Czy jestem w stanie znaleźć auto podobne do eski tylko nieco większe?

W skrócie:
Preferowałbym turbobenzyne, diesle odpadają
Nieduży sedan, może jakiś hatchback, aby miał 4 drzwi
Rwd albo 4x4, nawet i na haldexie
Osiągi przynajmniej takie jakie są w s3 8l
W 25k chciałbym się zamknąć włączając w to pakiet startowy

Nad czym cały czas myślę:
E46 330i - wolnossak, a więc lipa z modami
A4 b6 1.8t quattro - za wolny, a budżet nie pozwoli na ten czas na mody
A4 b5 1.8t quattro - tańszy, w budżecie pewnie zmieściłbym się z modami, ale nie wiem czy chcę tak stare auto

Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Jeśli by zrezygnować z napędu to opcji jest więcej - leon cupra (tak, leon ma więcej miejsca z tyłu niż s3) , saab 93, czy jakiekolwiek inne lekko usportowione wersje zwykłych aut - astra, golf, megane, itp

Nie chcę rezygnować z napędu na 4 buty, wystarczy że spadnie deszcz i już zaczyna się zabawa :D
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Wrz 2019, 08:30

Ciężko będzie w takich pieniądzach szybkie auto, turbobenzyne, większe od S3, do tego napęd. Większość to jednak fwd będzie. Mi do głowy przychodzi tylko A6 C5 2.7bit. może się uda jakieś znalezc, mnie zresztą tyle wyniosło z pakietem startowym.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

20 Wrz 2019, 10:08

Wumba napisał(a):E46 330i - wolnossak, a więc lipa z modam

Tu nie chodzi o mody tylko odczucia bo r6 to bardziej wiertarka. Jeżdżę 3,0 r6 no bidy nie ma ale łał też nie za bardzo chociaż pod względem serwisowym może być większy spokój hmm ale nie musi :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Wrz 2019, 12:18

No właśnie, wolnossak nie da tego efektu co samochód z turbo, dlatego jestem sceptycznie do 330i nastawiony.

A6 z kolei to zdaje mi się jednak dość duże auto, nie chcę czegoś co waży z kierowcą, pasażerem i pełnym bakiem paliwa 2 tony :lol:

A propos tego 2.7 bit cały czas chodzi mi po głowie s4 b5, ale raz budżet może okazać się niewystarczający, dwa, naprawdę boję się że kupię trupa i polecę z kosztami :v

Czy ja naprawdę tak dużo wymagam, że nie mogę znaleźć żadnego odpowiadającego mi auta? :D
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Wrz 2019, 12:57

Dziś z samego rańca miałem z kolegą taką samą zagwostkę. Czyli około 25k, musi być but i bagażnik... :D
Jest jeden typ ale trzeba trochę na niego polować więc pewnie odpadnie.
A niestety kolega troszku tuninguje auta i wie czym śmierdzi stary s4b5 bit. :evil:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Wrz 2019, 13:29

szybki napisał(a):Jest jeden typ ale trzeba trochę na niego polować więc pewnie odpadnie.


Niech zgadnę - subaru impreza? :D

Niestety tak samo jak 2.7bit obawiam się boksera :<
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autobusy piętrowe
    Dwa pokłady w autobusie oznaczają większą pojemność pasażerską, co przekłada się na większy zysk przewoźnika. Autobusy piętrowe mogą swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach miast, gdzie wjazd zabierającym niewiele więcej ...

20 Wrz 2019, 14:38

Wumba, a wyjaśnij mi jedną rzecz, nie to żebym się czepiał ale dziwi mnie to, kupowałeś kompakt w 3 furtkach sprzed 20 lat, płyta Golfa 4tego, czyli ciasno jak dzisiaj w segmencie B, to co spodziewałeś się że wygoda będzie jak w Oplu Omedze? :D
Wiedziałeś co kupujesz więc dziwne to jest.

Ja bym odpuścił wszelkie zabytki spod znaku BMW, Audi, VW, Seat , mieliśmy z kuzynem problem żeby znaleźć właśnie takiego Golfa 4 z 1,6 w dobrym stanie a co tu mówić o takich wersjach

Saab 9-3 świetna opcja, na grupie fb jakaś dziewczyna sprzedaje 2,0T 260 koni/410 Nm długo w jednych rękach jak coś to pokaże ogłoszenie
Już chyba Opel lepszy (inny klient)

Ja bym szukał coś skrajnie innego, inne marki
weź pod uwagę wiek tych aut + realne przebiegi + właściciele szczególnie w PL na przestrzeni lat.
Ja bym szukał czegoś radykalnie młodszego, może jakaś Laguna turbo?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ostatnio edytowany przez Kafarr, 20 Wrz 2019, 14:42, edytowano w sumie 1 raz
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

20 Wrz 2019, 14:40

Mazda 6 MPS - stały napęd na 4 koła, 6.6 do setki w serii, przestronne wnętrze, ale nie taka krowa jak A6 (4,68m). Tanie w utrzymaniu nie będzie, ale raczej też nie droższe od 2.7 biturbo. No i za 25 tys.to będzie auto rocznikowi 2006-2008, więc trochę mniej wyeksploatowane.
Alternatywnie Volvo (tutaj tylko Haldex) lub Saab.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Wrz 2019, 14:53

Kuzyn któremu się urodziły bliźniaki zakupił ostatnio Passka B6 2,0 turbo z Niemcowni 250 koni, może takie coś? wersja kombi jest ogromna a silnik daje radę. Za 25 powinieneś znaleźć, on też coś podobnego zapłacił.
Ale tam też będzie napęd przód.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2019, 15:03

Kafarr napisał(a):Wumba, a wyjaśnij mi jedną rzecz, nie to żebym się czepiał ale dziwi mnie to, kupowałeś kompakt w 3 furtkach sprzed 20 lat, płyta Golfa 4tego, czyli ciasno jak dzisiaj w segmencie B, to co spodziewałeś się że wygoda będzie jak w Oplu Omedze?


Ależ oczywiście, komfort jazdy jest świetny, o ile jedziemy w dwie osoby :D tak jak napisałem wcześniej, trochę się w życiu zmieniło i potrzebuję 4 drzwi oraz coś delikatnie większego

Auta fwd niestety odpadają :c

Mazda oczywiście fajna propozycja, ale na olx jest ledwie 11 sztuk z czego połowa mieści się w zakładany budżecie. Z volvo jeszcze gorzej, znaleźć w manualu i 4x4 niemożliwe wręcz
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Wrz 2019, 15:54

Na OtoMoto jest ładna że Szwajcarii za 30 i coś jeszcze za 25 i 20.
Z Volvo najlepiej S60 lub V70 II przedlift 2.3T5 250 KM lub 2.4 T5 260KM polift. Spokojnie robisz z tego silnika 300KM+. Nie ma problemów z pękającymi tulejami jak w R-kach.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Wrz 2019, 17:31

Wumba, a wyjaśnij w odniesieniu do Twoich potrzeb, po co tak na prawdę Tobie 4x4?
Czego oczekujesz lub co zmieni to że go w aucie nie będzie.
Bo np Focus ST 250 3 generacji - fajna furka ma napęd FWD.
Koleżanka w robocie ma Fiata 500 Abarth 160 koni? chyba też przód
Masz Civica X 320 koni też przedni napędowiec
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

20 Wrz 2019, 17:35

Miałem okazję pojeździć cuprą 1.8t w serii znajomego i zrywanie przyczepności zdarzało się zdecydowanie za często, a co dopiero na mokrym, czego w s3 8l nie uświadczyłem
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Wrz 2019, 00:21

Dobry napęd przyzwyczaja, ja fwd do mocniejszego auta też bym już nie kupił.
Jak będziesz miał dziecko to ja jednak zastanowilbym się nad czymś pokroju A6. Kupisz E46 czy starsze a4, a potem będziesz chciał pojechać gdzieś z dzieckiem, czy na wakacje i spakować się w takie auto to dramat. A trzeba liczyć się z tym że takie stare D premium są małe w środku, więc co znowu za rok czy dwa będziesz kolejne auto kupował? Trochę bezsensu.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

21 Wrz 2019, 00:42

Kafarr napisał(a):Wumba, a wyjaśnij w odniesieniu do Twoich potrzeb, po co tak na prawdę Tobie 4x4?
Czego oczekujesz lub co zmieni to że go w aucie nie będzie.
Bo np Focus ST 250 3 generacji - fajna furka ma napęd FWD.
Koleżanka w robocie ma Fiata 500 Abarth 160 koni? chyba też przód
Masz Civica X 320 koni też przedni napędowiec


To ja Ci wytłumacze po mojemu... :D

Za wybór napędu odpowiadają plecy i d..a czyli podstawowe odbiorniki jazdy.
Te częci ciała jak już raz spróbują rwd/awd to nigdy nie zdecydują się na mocne fwd.
Podajesz Fiata 500 ale tam jest mały nm i mały silnik, ford st jest to szybszy zwyklak matomiast type r turbo jest super zawias za miliony euro a i tak ruszanie jest mega liche.
Dla mnie fwd jest do bólu zwykłe i może mieć 1000km.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe