Lepiej prowadzący się samochód do 20k

21 Wrz 2019, 23:34

Witajcie Forumowicze!
Poszukuję następcy swojego Fiata Seicento 1.1 do około 20-22k PLN. Główną trasą będzie 2x4-5km dom-praca/uczelnia-dom, plus czasem zakupy, kino, jakaś przejażdżka for fun, rzadko może się trafić jakaś trasa (dotąd wychodziło 4kkm/rok). Dlatego szukam auta segmentu B-C (ostatecznie D) w benzynie (+ew lpg jak się znajdzie). Zależałoby mi na przyjemnym, bardziej sportowym prowadzeniu, dobre przyspieszenie też będzie plusem (chociaż rzadko będę osiągać setkę), przednie szyby w prądzie i klimatyzacja też by się przydały, preferuję manual. Bonusowe punkty za dobre audio.

Jeśli chodzi o dotychczasowe typy to Fiesta mk7, Focus mk2, Bravo 1.4T, Leon 1 1.8T, W203 Sportscoupe, Civic VIII, e46 coupe, Volvo C30/S40/V50, Astra H GTC, Suzuki Swift 4/5gen.

Fordy, e46 i Civic prawdopodobnie będą się najlepiej prowadzić. Boję się, że może być ciężko znaleźć Leona z niezajechanym silnikiem oraz ewentualnych kosztów utrzymania BMW. W Bravo musiałbym szukać wersji sport, tylko nie wiem czy nawet wtedy Bravo nie okaże się w najlepszym razie przeciętnym dupowozem. Swiftem 4 kumpla miałem okazję się przejechać, miło się wkręcał na obroty i mimo tych 11s do setki to na miasto wystarczająco przyspieszał, prowadzenie też całkiem spoko, dość precyzyjna skrzynia, ogólnie sprawiał dobre wrażenie. O Astrze i W203 coupe niezbyt wiele wiem, więc z chęcią poczytałbym jakieś opinie o nich. Volvo natomiast wydają się być najmniej sportowe, może poza Fiatem, ale mają płytę i zawieszenie Focusa, co napawa mnie jakimś tam optymizmem. O ile C30 w tej kasie ciężko znaleźć z jakimkolwiek wyposażeniem tak S40/V40 idzie znaleźć z silnikami 2.4 i 2.5t z bogatym wyposażeniem, tylko jest to rocznik 2004 (chociaż u mnie - Gliwice+100km - prawie wszystkie te Volvo to roczniki 04-06). Z jednej strony bardzo fajne silniki i potencjalnie dobre prowadzenie, z drugiej strony tak duże auto dla singla do miasta to już zaczyna być trochę overkill.
Macie jakieś swoje przemyślenia odnośnie tych aut? A może o jakimś wartym uwagi zapomniałem?
askiras
Obserwowany
 
Posty: 2

22 Wrz 2019, 09:56

4 t
askiras napisał(a):Macie jakieś swoje przemyślenia odnośnie tych aut? A może o jakimś wartym uwagi zapomniałem?


Trochę OT ale przemyślenia mam odnośnie całego tematu...po co?
Jaki jest sens szukania auta pokroju s40 2.5T na jeżdżenie 4k rocznie? Nie dość, że spalanie na takich krótkich odcinkach będzie w granicach 15-20 to koszty utrzymania będą kosmicznie duże w stosunku do przebiegu. Przyjdzie zrobić turbo to zapłacisz tyle co wydajesz na paliwo do sc przez dwa lata.
Pomyśl, ile chcesz ładować kasy w auto jeżdżąc tak mało, weź pod uwagę utratę wartości żeby później nie okazało się, że taksówka wychodzi sporo taniej.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Wrz 2019, 12:31

Na 4 tys.rocznie to bierz jakiegoś wolnossąca. Myślę, że Focus MK2 2.0 będzie optymalny. Bardzo dobre prowadzenie jest, silnik zapewnia jakieś tam osiągi, a nie jest skomplikowany. Spalanie pomijam, bo przy tych przebiegach to szczegół.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Wrz 2019, 19:10

Pomysł Volvo T5 pojawił się głównie dlatego, że znalazła się sztuka z gazem, choć dalej był to faktycznie głupi pomysł. Jak udało mi się wreszcie wyleczyć z mx5, to znowu coś głupiego musiałem wymyślić. Faktycznie rozejrzę się za Fordami, Hondą i Suzuki i kupię to czym będzie mi się najprzyjemniej jeździć bez wydziwiania. Dzięki za uziemienie :D
askiras
Obserwowany
 
Posty: 2

23 Wrz 2019, 10:55

Volvo to dobry pomysł, tylko raczej nie dla Ciebie. Po co Ci auto z LPG na 5km? Zimą auto przełączy się na gaz po 2-3km.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ibiza FR testowana przez Marcina Dorocińskiego
    Nowy SEAT Ibiza hiszpański przedstawiciel segmentu B jest dostępny na rynku od niedawna w nowej generacji. Nie mogło to pozostać bez odpowiedzi Marcina Dorocińskiego, na co dzień jeżdżącego 211-konnym Leonem FR. Auto, które ...