Co po golfie

07 Maj 2020, 18:02

Witam,
Przymierzam się do zamiany auta, obecnie mam golfa v 1.6 MPI, tylko że już coraz więcej rzeczy w nim wychodzi, miedzy innymi ruda.
Trasy jakie robię to 15km. w jedna stronę do pracy i w weekendy jakoś koło 200km. więc rozważam silnik z możliwością założenia LPG.
Interesowałyby mnie samochody trochę większe lub w ostateczności podobne wielkościowo do golfa ale lepiej wyciszone z trochę mocniejszym silnikiem oraz żeby nie miał problemów blachami, ruda. Oczywiście ważne jest, żeby było jak najmniej awaryjne i w miarę tanie w utrzymaniu i musi byc 4 drzwiowe.
Chciałbym żeby nie było jakoś stare, najlepiej od 2007r.
Mój budżet to 23tys.
Po przeczytaniu kliku wątków wybrałem kilka auta:
-Honda Accord 7 2.0
-Ford Mondeo MK4 2.0
-Ford focus MK3 ( nie wiem jaki silnik I czy jakiś w ogóle nadaję się pod LPG)
-Volvo s40 II ( tylko nie wiem jaki silnik)
-Audi a4 B7 1.8T
Ostatnio spotkałem się z seatem exeo to jest praktycznie to samo co audi?
Czy któreś z tych aut jest warto szukać w tym budżecie?
kuba722
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: nie mam

07 Maj 2020, 20:56

kuba722 napisał(a):-Honda Accord 7 2.0

ok
kuba722 napisał(a):Ford Mondeo MK4 2.0

ok
kuba722 napisał(a):-Ford focus MK3 ( nie wiem jaki silnik I czy jakiś w ogóle nadaję się pod LPG)

pod lpg 1.6/125 choć nie wiem jako to się tam spina z budżetem
kuba722 napisał(a):-Volvo s40 II ( tylko nie wiem jaki silnik)

1.6/2.0/2.4/2.5T w zależności jakich osiągów potrzebujesz
kuba722 napisał(a):Audi a4 B7 1.8T

jeśli nie przeszkadza ci płacenie za znaczek to ok
kuba722 napisał(a):Ostatnio spotkałem się z seatem exeo to jest praktycznie to samo co audi?

powiedzmy, że technicznie zbliżony ale gorzej wykonany. Tak naprawdę największym plusem tego auta jest to, że długo montowali tam 1.8t na wielopunkcie więc we względnie "młodym" aucie od vag możesz założyć lpg (nie licząc jakiś małych kosiarek)

kuba722 napisał(a):Czy któreś z tych aut jest warto szukać w tym budżecie?


Każde będzie ok. Kwestia jakich osiągów i wielkości potrzebujesz. Focus/s40 będą najmniejsze, później a4/exeo/accord, najbardziej przestronne będzie mondeo. Jeśli chodzi o koszty utrzymania to najdrożej wyjdzie prawdopodobnie ałdi

Z tego co podałeś wybierałbym pomiędzy s40 (jeśli mniejszy) a mondeo jeśli szukasz czegoś "rodzinnego" (jedno z najtańszych w utrzymaniu aut tej wielkości)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Maj 2020, 22:44

kuba722, zastanów się czy nie lepiej dozbierać i kupić coś co będzie progresem i pójściem do przodu, np taki Leon (praktycznie bliźniak Golfa VII)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Audi A4 b6/b7 (bo to jest to samo) to są ciasne auta starej daty, Exeo tez jest na tej samej bazie, dopiero B8 jest nowocześniejsze, te auta są sprzed 20 lat, ciasne i jedyna zaleta to 1,8T pod gaz, ale ich stan bywa kiepściutki. VW Passat B6 bo to nieco inna bajka jest dużo przestronniejszy, warto też zerknąć na Superba I - zdaje się tez więcej miejsca
Natomiast taki Leon III nawet z 1,2/105 koni na turbinie jest sto razy nowocześniejszy od A4 B7/Exeo
gaz przy fsi nie idzie w parze, ale ten silnik dużo nie pali i jak będzie brakować mocy to zawsze możesz podnieść, z resztą umówmy się 1,8T w budzie A4 to nie jest jakiś potwór.
Rób jak uważasz, ale pytanie czy warto z golfa V przesiadać się na coś równie starego o ile nie starszego i wcale nie jakoś super wygodniejszego.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Maj 2020, 11:05

No właśnie nie ma sensu, chce zmienić żeby przesiąść się na coś młodszego i wygodniejszego. Tylko że te 30k zł. to trochę dużo już jak dla mnie, na ten moment nie chce przekraczać tych 23 + 2 na start.

Czyli audi odpada, a jak wygląda przy tym accord?
Bo rocznikowo podobny, a cene trzyma cały czas

Miedzy super b a pasatem jakoś wybrałbym pasata, może udało by się dostać B7 albo jette a6? :D

Focusa w 1.6 125 KM jak wygląda jeśli chodzi o jazdę? Bo w golfie trochę brakuje mocy i nie chciałbym się przesiąść na coś podobnego.

Czyli jak na ten moment to mondeo i S40 2.0 lub 2.4, a właśnie jak wypada volvo jeśli chodzi o koszty (mondeo tańsze ale jeśli chodzi o pozostałe auta)? Bo gdzieś słyszałem że jest droższy w utrzymaniu bo liczą sobie za markę.

Jeśli macie jakieś inne propozycje to chętnie rozważę :D
kuba722
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: nie mam

08 Maj 2020, 11:51

Kuba722, może nie tyle że Audi odpada, tylko na dobre A4 B7 z końca produkcji to tak raczej 25+ żeby to nie był ulep.
Exeo to z kolei 27-30 tys, bo tańsze są ale to raptem kilka sztuk i niekoniecznie pewny zakup.
Dlatego mówiłem o Leonie III.

Jak chcesz iść w coś większego to lepiej już chyba w A6 C5 1,8T lub 2,8 - kupisz wg mnie do 20 tys spokojnie, nawet chyba za mniej.
szalonej różnicy nie będzie w technologii między A4 B6/B7 a A6 C5 za to odczujesz sporą różnice w wielkości pomiędzy Golfem 5.
Ale to też stare auto.

A co do reszty sprawdź Mondeo bo to będzie najlepszy stosunek kasy do rocznika i będzie się opłacać, nie wiem tylko jak z przestrzenią.
Bo to wszystko się zmienia stara klasa średnia to nie to samo co dzisiaj, to jest poziom dzisiejszego kompaktu nierzadko.
Zerknij może jeszcze na Citroena C5
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Maj 2020, 12:50

kuba722 napisał(a):Interesowałyby mnie samochody trochę większe lub w ostateczności podobne wielkościowo do golfa ale lepiej wyciszone z trochę mocniejszym silnikiem oraz żeby nie miał problemów blachami, ruda. Oczywiście ważne jest, żeby było jak najmniej awaryjne i w miarę tanie w utrzymaniu i musi byc 4 drzwiowe.


Ja tu widzę tak:
Ford Mondeo MK4 2.0
Honda Accord VII 2.0
Hyundai Sonata 2.0/2.4
Opel Vectra C/Signum 2.0T
Renault Laguna III 2.0
Volvo S40 2.0/2.4

Z powyższych aut najbardziej przestronne będzie Mondeo, najmniej S40 (na podobnym poziomie jak Golf).

Problemy z rdzą mogą pojawić się w Accordzie, najlepsze blachy na S40 i Laguna.

Najtaniej w eksploatacji powinno wyjść Mondeo, Laguna. Ople trochę drożej że względu na silnik 2.0T (reszta rzeczy tania).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan NV200 - TAXI na ulicach Barcelony
    Nissan zaprezentował 22 listopada model NV200 oraz koncepcyjny pojazd e‑NV200 jako taksówkę miejską nowej generacji, przygotowując grunt dla pojazdów zeroemisyjnych w Hiszpanii i zapowiadając dalszy dynamiczny ...

11 Maj 2020, 11:28

No to jak tak to a4b7 odpada, bo nie che kupić za 23k i później włożyć kolejne 5, dodatkowo w utrzymaniu pewnie tez nie będzie tanie. Tak jak a6c5, ta dodatkowo jest z 2004 roku, wiec tez już trochę ma. Co do C5 to jakoś mi nie pasuje, znajomy z pracy ma i cały czas coś tam robi, jak nie zawieszenie to elektronika mu wywala.
Więc z tego wychodzi że najlepszą opcją jest Mondeo. Chociaż nie wiem czemu ale ten accord i S40 jakoś mnie kuszą.
Na co zwrócić szczególną uwagę przy mondeo?
kuba722
Nowicjusz
 
Posty: 19
Auto: nie mam