Co robię nie tak w handlu samochodami ?

21 Gru 2022, 09:41

Znam biegle język niemiecki, mieszkałem tam wiele lat i chodziłem do szkoły. Ciągnie mnie do handlu samochodami. Wielokrotnie sprowadzałem samochody z Niemiec dla siebie i rodziny. Znajmy handlarz bez języka sprowadza auta i bardzo dobrze mu się powodzi. Jego auta mają 200 -300 tys. przebiegu i wcale nie są najtańsze na OLX, a sprzedaje miesięcznie po kilka, kilkanaście. Trochę podpatrzyłem od niego, pojechałem do Niemiec i kupiłem z domów prywatnych dwa auta. Samochody są bardzo dobre, cena w promieniu 100 km jedna z niższych. Co robię źle? Może ktoś doświadczony podpowiedzieć? A może byłby ktoś zainteresowany współpracą ?
Nie wiem, czy można linki, spróbuję:
[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]
Paulo99
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Gru 2022, 10:29

No ale w czym masz problem? Chodzi o samą sprzedaż samochodów?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10144
Zdjęcia: 35

21 Gru 2022, 10:50

Tak, nie mogę sprzedać. Zakup w Niemczech, transport , formalności mam ogarnięte. Nie wiem w czym problem. Te samochody są jak najbardziej w porządku, cena też chyba nieprzesadzona..
Paulo99
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Gru 2022, 12:21

Paulo99 napisał(a):pojechałem do Niemiec i kupiłem z domów prywatnych dwa auta. Samochody są bardzo dobre, cena w promieniu 100 km jedna z niższych. Co robię źle?

Trafił się uczciwy handlarz :lol:
Handlarz nie kupuje z prywatnych domów dobrych samochodów, tylko gruchoty z jakiegoś placu, do podpicowania za grosze :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2022, 16:53

Nie wiem jak kupują handlarze, chociaż się domyślam. Ja przeglądałem codziennie ogłoszenia i natychmiast dzwoniłem. Szkoda, że zaśmieciłeś wątek nic nie wnoszącym wpisem.
Paulo99
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Gru 2022, 19:13

Powiem Ci że ja też nie rozumiem, próbowałem sprzedawać auta zwykle, tańsze droższe, lepsze gorsze i zero odzewu gdzie moi znajomi handlarze co kupują takie z ćwiarami do roboty sprzedają z marszu.
I co jeszcze gorsze to nie to że ktoś przyjechał obejrzał i mu nie pasowało, to było zerowe zainteresowanie. Odpuściłem sprzedaż aut w pl.
Doskonale wiem w jakiej jesteś sytuacji i też nie odkryłem rozwiązania.
Próby jakie robiłem
Zmiana zdjęć
Zmiana województwa
Wachlowanie cena to w górę to w dół i czasami auto sprzedawałem po 7-8 miesiącach dla pierwszego który przyjechał.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Toyota RV-2 - sportowy kamper
    Wielkie sportowo-turystyczne coupe, które jednocześnie może pełnić rolę praktycznego domu na kółkach? Wszystko to brzmi bardzo nierealistycznie, ale ten samochód istniał naprawdę! Oto Toyota RV-2! Sportowy ...

22 Gru 2022, 08:43

Kao napisał(a):Doskonale wiem w jakiej jesteś sytuacji i też nie odkryłem rozwiązania

Ja odkryłem. Tanio, tanio, tanio potem ściema, ściema, ściema w ogłoszeniu a potem malowanie pod miernik :D


W/w linkach trzeba opis skrócić do info o stanie albo rozbudować do opowieści grubości książki telefonicznej. Numery niemieckie świadczą o próbie sprzedaży aut na "Niemca" a tego kupujący nie lubią. Zdjęcia ok.ale przy opcji rozbudowanego opisu potrzeba zdjęć jak z prospektu.
No i cena. Niestety nie przejdzie.


P.s.

Ostatnio sprzedawałem niszowe auto z nalotem 180k.km.w max dobrej opcji silnikowej, 100% OEM lakier, ze Szwecji czyli przebieg potwierdzony. I wystawiłem dokładnie 1k więcej niż najtańszy śmieć z nalotem X2. Przez 3miesiące tylko telefony i czepianie się jak cenę zrobiłem 1k mniej auto sprzedałem i nikt specjalnie do niczego się nie czepiał.

Zresztą auta zwariowane w Pl już nie wystawiam bo mam dość Januszy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11001
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Gru 2022, 09:34

No dobra ale nie wszyscy są Januszami, jest duża grupa ludzi która tylko wie że auto to koła i kierownica, gdzie oni te auta kupują? W komisach? Na to wychodzi. Może w wychodzą z założenia że handlarz to profesjonalista w swoim fachu i jest wszystko cacy.
Ja się przerzucilem na busy i motocykle, z tym nie ma żadnego problemu.

szybki napisał(a):W/w linkach trzeba opis skrócić do info o stanie
to tak jak działa np u mnie, zrobisz 2 zdjęcia z balkonu z opisem 《marka -model》 sprawny. I auto o ile nie oszalejesz z ceną sprzedajesz w ciągu 1-2 tyg.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Gru 2022, 12:19

Kao napisał(a):Ja się przerzucilem na busy i motocykle, z tym nie ma żadnego problemu.

Uważam że spoko bo na busy jednak jest inny klient.
Kao napisał(a):No dobra ale nie wszyscy są Januszami,

No tak tylko gdzie oni są ?
Kao napisał(a):W komisach?

Średnio w komisach chyba że są komisy które mają auta poleasingowe i na placu po 500 aut. Moi koledzy mają komis od 20lat i próbowali wszystkiego (dosłownie) i totalna lipa. Teraz komis jest jako dodatek handlu rozbitkami + dodatkowa działalność motoryzacyjna.
Też mam kumpla co wymßlił sobie komisy auto do 5k. To po kilku latach nie ma już żadnego a jak patrzy na klienta samochodowego w pl to ma ochotę uciekać :no: śmieje się że trauma zostanie mu do końca życia.
Kao napisał(a):tak jak działa np u mnie, zrobisz 2 zdjęcia z balkonu z opisem 《marka -model》 sprawny. I auto o ile nie oszalejesz z ceną sprzedajesz w ciągu 1-2 tyg.

My tak robimy ale wychwyciliśmy niszę aut nietypowych. Wtedy najlepiej jak jest jedna sztuka na całą Polskę w ogłoszeniach. Oczywiście nie chodzi tu o wynalazki tylko uznane auta w odpowiednich wersjach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11001
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Paź 2023, 18:00

nie wszyscy też się do tego nadają
to że ktoś zna język, i jeździ po świecie nie oznacza że zna się na motoryzacji i i wie co kupić żeby szybko sprzedać i dobrze zarobić.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

15 Paź 2023, 14:41

Sprawa dla mnie jest prosta, zbyt drogo placisz przy zakupie a gdy narzucisz swoja marże, to sa za drogie w porownaniu do innych w grupie / przedziale.

:wink:
AndySL
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 3
Paliwo: Inne

11 Lut 2025, 18:11

Zasada handlu samochodami w PL:

- kupujesz na handel tylko to, czego mnogo jest na polskich ulicach
- sprzedają się dobrze tylko silniki 1.4 > 1.6
- bardzo dobrze schodzą proste benzyniaki
- samochody 8-12 letnie najłatwiej sprzedać

Nie kupuje się aut w ciemno, brałem Volvo bo tylko Volvo mieli. Jadąc po masz wiedzieć po co jedziesz. Masz z góry ustalić czym handlujesz. Wybierasz sobie np. Fiaty Punto, VW Polo i Ople Astry. Szykujesz się pod nie i niczym innym nie handlujesz. Ty masz znać auta a nie u Turka zastanawiać się, z którego Forda wyjęto części od Peugeota i poskładano to Volvo.

Punkt kolejny:
Nie kupuje się aut z dobrych domów. Są zbyt mocno doinwestowane i za drogie, aby było na to stać Polaka. Nikt nie sprzeda nic dobrego za pół darmo a te pół darmo to i tak za wysoko dla 85% Polski.

Samochody do 10-12-14 tys. sprzedasz tylko w dużych miastach.

Ludzie boją się:
- silników TDCI
- silników TFSI
- silników z dwumasą
- automatycznych skrzyń
- 3 cylindrowych silników
- 6 i 8 cylindrowych silników
- silników o pojemności poniżej 1.1 czyli kosiarek do trawy
- silników powyżej 2.0 (benzyna) i 2.5 (diesel)
- elektroniki typu karty zamiast kluczyków
- kosztu części
- kosztu pierwszego serwisu pozakupowego
- filtrów DPF i podobnych

Tak, ja wiem, wiem, lista niestety długa lecz dużo ludzi do zakupu auta niestety dla sprzedającego jednak doliczy sobie oponki, tarcze, klocki, rozrząd, płyny i oleje. Nie wymieniaj zatem na handel i nie pisz że już zrobione - 90% komisowców właśnie tak ma i nikt a nikt w to nie uwierzy, i tak swoje doliczy. Dolicz zatem skromnie rozrząd, płyny i oleje, do tego pompowtryski i kilka innych wraz z dwumasą w jakiejś taniej Fieście TDCI i porównaj z Fiatem Grande Punto w benzynce.
Morał prosty: zanim sprzedasz jedną fajną Fiestę lub Focusa - ja w tym samym czasie sprzedam kilka Pand i Punto.

Różnica w spalaniu między TDCI a benzyniakiem jest tak na serio znikoma. Zarówno jedno jak i drugie przy powiedzmy 1.4 pojemności będzie pić w mieście od 6 do 7L. Różnica w cenie ON a PB95 jest znikoma. Jednak, gdy policzysz koszt serwisowania diesla gdyby np. dwumas padł i gdyby jeszcze jakieś inne bajery zaniemogły - czesto doserwisowany diesel w warunkach domowych musi pojeździć kilk lat, aby dwumas wyszedł na 1:1 w stosunku do zwykłego sprzęgła.
I tak właśnie kalkulują Polaki, czyli my wszyscy.
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 41
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001