rex napisał(a):Bardzo trafna puenta, tylko nie dokońca sie jej trzymałes.
Bo puenta jest własnie taka ze czy to Fiat, czy Kia, czy Tata czy inne ma taka sama trwałość. Gdyby jakis samochód był super trwały nie potrzeba byłoby serwisu. A one po coś są.
Serwis jest niemal jak obowiązek sprzedawcy. Auta nie tylko się psują same z siebie, ale autom przydarzają się kolizje i wypadki i inne tego typu atrakcje.
Tak naprawdę bezawaryjność można ocenić dopiero po kilku latach. Auto które jest nowe, jeżeli nie cierpi na chorobę wieku niemowlaka, czyli ma defekty z powodu błędów przy montażu, nie powinno robić problemów przez 3 lata.
Tata weszła na rynek ceną, nie musiała gwarancją. I nie jest to kwestia ze dlatego taniocha że z tandetnych materiałow, tylko stac ich na to aby wejść z takimi cenami. Stac ich na to. A wiesz dlaczego? Bo w przeciwieństwie do innych marek to potentant finasowy. Nie musi sie liczyc z groszem jak inne znane marki które zamykaja fabryki, ograniczają produkcje.
Porównaj sobie sytuację Taty i innych koncernów. Tata zmotoryzowała Indie, kraj który ma ponad miliard mieszkańców. Firma która znalazła się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie, coś jak szejkowie na Bliskim Wschodzie, ale czy szejkowie zawdzięczają swoje bogactwo własnemu pomysłowi, czy urodzeniu na polach petrodolarów?
Zresztą popatrz jak zbudowana jest Tata Indica. Wygląd Fiata, zawieszenie to standard europejski? Hmmm... a dlaczego azjatycki potentat samochodowy stosuje europejskie patenty?
Dlaczego jakość wykończenia woła o gruntowne poprawki i dlaczego materiały w Corsie są lepsze i co ważniejsze (!) lepiej spasowane?
W dobie kryzysu Tata sponsoruje Ferrari w Formule I, wykupuje Daewoo cieżarowe, Jaguara, Land Rovera. Stac ich na to. Nie musi otwierac fabryke w Chinach, ale kupuje sobie fabryki w Angli, fabryke Nissana w RPA. Na blachach tez nie musi oszczędzac kupujac kiepskiej jakosci blachy, bo ma własne huty i to prędzej od nich kupuja blachy.
A jezeli chodzi o to czy przekonaja do siebie. No cóz przekonali w Hiszpani, Włoszech, Angli, przekonaja i w innych krajach Europy.
Super, to tak jak szejkowie którzy kupili Manchester City i oferują gigantyczne, nierealne pieniądze za każde bardziej znane piłkarskie nazwisko.
Trzy testy, o dziwo ich autorzy są raczej zgodni, niestety dla Indici to nie jest zbyt dobra ocena:
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,5590074, ... ndica.html
https://www.auto-motor-i-sport.pl/testy ... -4299.html